Oranges nedtur og nummerportabilitet
Fra : Peter

Dato : 30-07-02 08:40

Hvis man flytter sit telefonnummer fra selskab A til selskab B,
er det så vidt jeg har forstået selskab A, der betaler nummerafgift
til Telestyrelsen, mens selskab B afregner til selskab A.

Men hvad sker der, hvis selskab A lukker? Jeg kan ikke ikke
finde noget om dette på http://www.och.dk eller http://www.tst.dk.
Godt nok har kunden jo indgået en aftale med selskab B, der
derfor må løse et eventuelt problem - men kan det alligevel give
bøvl for kunden?

Mit spørgsmål er afledt af, at jeg netop er porteret væk fra
Orange, som det ikke går så godt for jvf. de netop
offentliggjorte regnskaber og omtalen i bl.a. Børsen
"Orange uden garanti for fortsat drift", der kan læses på
http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/index.php?ids[]=42719

Fra : Fischer

Dato : 30-07-02 10:30

> [...]
> Godt nok har kunden jo indgået en aftale med selskab B, der
> derfor må løse et eventuelt problem - men kan det alligevel give

Det kan sikkert give lidt ekstra bøvl. Men man vil næppe "tabe" nummeret.

http://www.jp.dk/itogc:aid=1345314/

*Fischer

Fra : Simon Jørgensen

Dato : 30-07-02 17:43

> Det kan sikkert give lidt ekstra bøvl. Men man vil næppe "tabe"

Nu lukker Orange jo heller ikke ned. Det er jo blot kørt fuldstændigt
op i medierne.

Fra : Fischer

Dato : 31-07-02 07:05

> Nu lukker Orange jo heller ikke ned. Det er jo blot kørt fuldstændigt
> op i medierne.

De går næppe konkurs lige nu, men hvis de ikke snart begynder at lave penge,
så går det jo ikke i længden.

Se:
http://shor.ter.dk/242039142
... hvor Monique Moulle-Zetterström sammenligner Orange med den største
fiasko i nyere tid: Øresundsbroen !!!

*Fischer