QXP 4.1/OS9.1 problem med DCS
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-07-02 09:50

Hej

Efter opdatering til OS9.1 er min Quark 4.1 begyndt at pakke DCS filer i
selvstændige mapper er der nogle der ved om det kan slås fra.

Mvh

Stef

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-07-02 10:50

Stefan Jacobsen <sj@vh-marketing.dk> wrote:
> Efter opdatering til OS9.1 er min Quark 4.1 begyndt at pakke DCS filer i
> selvstændige mapper er der nogle der ved om det kan slås fra.

Går ud fra, at det er under arkivering af EPS.

Du tager ikke bare fejl af DCS 1.0 (fem filer) og DCS 2 (een fil).

/Preben

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-07-02 11:33

"Preben Bødker Nielsen" <gizmo@os.dk> wrote in message

> Går ud fra, at det er under arkivering af EPS.
>
> Du tager ikke bare fejl af DCS 1.0 (fem filer) og DCS 2 (een fil).
>
> /Preben

Nope det er når jeg samler til output (glemte jeg lige at få med) så laver
QXP en mappe til hver DCS, hvor den samler pladerne i.

Stef

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-07-02 12:39

> [...]

> Nope det er når jeg samler til output (glemte jeg lige at få med) så laver
> QXP en mappe til hver DCS, hvor den samler pladerne i.

Pudsigt. Det har jeg ikke set før.
Har samme scenario her. (QPP 4.11 på Mac OS 9.2).

Forlod i øvrigt DCS 1.0 til fordel for EPS/DCS 2 for mange år siden.
Det giver jo selvsagt ingen ekstra mapper.

/Preben

Fra : Storm

Dato : 30-07-02 12:45

> [...]

> Forlod i øvrigt DCS 1.0 til fordel for EPS/DCS 2 for mange år siden.
> Det giver jo selvsagt ingen ekstra mapper.

DCS2 skulle jo netop kunne gemme med mange (24?) kanaler, det har jeg da
ihvertfald været med til for nogle år siden. Det gav lige så mange filer
som ekstra pantoner + proces farverne.
Jeg har godt nok ikke brugt det længe, men gemmer formatet nu det hele i
én fil?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-07-02 12:51

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> som ekstra pantoner + proces farverne.
> Jeg har godt nok ikke brugt det længe, men gemmer formatet nu det hele i

DCS 2 giver både mulighed for flere plader end CMYK og valgmulighed
mellem enkelt- eller flerfil (i Photoshop).

/Preben

Fra : Storm

Dato : 30-07-02 13:14

Preben Bødker Nielsen <gizmo@os.dk> wrote:

> DCS 2 giver både mulighed for flere plader end CMYK og valgmulighed
> mellem enkelt- eller flerfil (i Photoshop).

ok

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-07-02 13:22

Det er netop i forbindelse med en DCS 2, hvor vi har en pant. farve, dvs. 5
farver, det sker i alle tilfælde hvor vi køre med 5 fils epser. Når vi kører
1 fils eps'er er der ingen problemer.
Jeg har lagt screenshot i dk.binaer

Stef

Fra : Storm

Dato : 30-07-02 13:30

> [...]

> farver, det sker i alle tilfælde hvor vi køre med 5 fils epser. Når vi kører

Jamen kan du så ikke bruge den mulighed Preben nævner og vælge at det
skal være en ét fils DCS2, eller skal det være "fler-filet"? Og hvis -
gør det så noget at samler til output i enkelte billedmapper, den
beholder vel sin opdatering? Eller det foresvæver mig at der er nogle
settings til omkring samle til output... Selv bruger jeg kun
Flightcheck.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-07-02 13:44

Problemet er at en del af de ting vi arbejder med er meget store billeder og
for at undgå at vores printer går i "sort" kører vi normaltvis med 5fils
DCS, Så det kun er preview'et der printes, men så har vi balladen med repro
anstalten når det bliver samlet til output.

Stef

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-07-02 17:39

> [...]

> DCS, Så det kun er preview'et der printes, men så har vi balladen med repro
> anstalten når det bliver samlet til output.

Print af DCS 2 uden seperation er også "preview-print".
Har I overvejet at arkivere billederne som DCS 2/Single File/Encoding
JPEG High qulity.

> "Storm" <Ninzen@ofir.dk> wrote in message

> dvs. 5
> kører

Det er der desværre ikke.

Ditto.

/Preben

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-07-02 13:45

Men uanset hvad er det da underligt det ikke kan slås fra!