kan det betale sig at opgradere grafikkort~
Fra : ole

Dato : 30-07-02 08:23

Kan det betale sig at investere i et nyt grafikkort til denne maskine.
jeg spiller meget gta 3 og det hakker hvis skærmopl.
er større end 480*600 *16 bit.
det nye grafikkort må ikke koste mere end ca.1200kr
og uden tv out.
nogen forslag.
ibm p3 733
bundkort ?
ram 256mb 133
grafikkort nvida tnt2 64mb
hd ibm 80gb ny hurtig
win xp
MVH. Ole

Fra : Mogens

Dato : 30-07-02 08:41

On Tue, 30 Jul 2002 09:23:14 +0200, "ole" <ohbh@post9.tele.dk> wrote:

>Kan det betale sig at investere i et nyt grafikkort til denne maskine.
>jeg spiller meget gta 3 og det hakker hvis skærmopl.
>er større end 480*600 *16 bit.
>det nye grafikkort må ikke koste mere end ca.1200kr

Hej

Du kan få masser af grafikkort for 1200,- eller billigere
og det vil sikkert hjælpe på dine spil, men hvor stor
forskel det vil gøre på GTA3 er umuligt at sige.

Jeg har en 1400 MHz T'bird og har lige opgraderet
fra et Geforce 2 MX kort til et Radeon 7500 og
selvom det har hjulpet enormt på alle mine andre
andre spil, så hakker GTA3 stadig selv i 800x600.
Alle andre 3D spil kører helt flydende i 1280x1024.

GTA3 må være et uhyggeligt tungt program

mvh Mogens

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 30-07-02 09:46

Mit kører flydene i 1024x768

AMD Tbird 1,2 Ghz
Geforce 2 GTS 32 mb ddr ram

Mvh. Lars.

Fra : Cacba

Dato : 30-07-02 13:21

Underligt nok kører mit GTA3 ogsaa mindre godt.. lakker i 640*480

T-bird 750Mhz
G-Force 3 Ti-200 128 MB DDR
384Mb Ram

Q3 kan jeg køre i 1600*1200 med næsten ingen lag..
og mit CS kører 99,9 FPS i 1600*1200

Cacba Out..

Fra : Casper H.

Dato : 30-07-02 09:19

Jeg foreslår et Innovision Tornado GeForce3 TI200 64 mb DDR til ca. 900.-
+pp

Din nuværende CPU vil ikke kunne fylde et GF4 ud, så medmindre du står
overfor en snarlig CPU-opgradering er GF3 det rigtige valg.

MVH

Casper H.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 30-07-02 09:57

"Casper H." wrote:

> [...]
>
> Din nuværende CPU vil ikke kunne fylde et GF4 ud, så medmindre du står
> overfor en snarlig CPU-opgradering er GF3 det rigtige valg.

Det kommer da an på hvilken opløsning han vil spille i. Hvis han fx. spille i
høje opløsninger og/eller bruge FSAA så kan man sagtens udnytte et Gf4 med en
CPU som hans.

Det kort du foreslår virker dog som et glimrende bud på et godt kompromi
mellem pris og ydelse.

Mvh

Bruno

Fra : Jens Sigurdson

Dato : 30-07-02 10:00

Hej

Jeg opgraderede min gamle maskine (AMD Duron 800) fra et Matrox Mystiqe til
et GeForce 3, det gav helt vildt. I løse tal noget i retning af: fra
480x640x16 20fps til 1024x768x32 50fps. Altså fra en latterlig opløsning til
noget der så godt ud uden at hakke.
GPU'en i GeForce-kortene aflaster CPU'en helt enormt, men der er en
"smertegrænse" for hvor langsom en CPU/bundkort/RAM det køre godt med. Til
gengæld betyder AGP-portens hastighed ikke så meget for ydelsen. Læs evt.
denne artikkel: http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/01/12/24/9915285
, om fotæller lidt om AGP-portens betydning.

Af kort jeg ville anbefale er der f.eks.:

InnoVision, Tornado GeForce4 MX440
Palit Microsystems, Daytona GeForce3 TI200 TV-Out
Power Magic, Radeon 7500

De koster alle ca. 900 Kr. og skulle jeg vælge ville jeg nok tage et af de
første to kort...

Med venlig hilsen osv.
/ZIGGE

Fra : HB

Dato : 30-07-02 11:55

"Jens Sigurdson" <zigge@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Power Magic, Radeon 7500
>
> De koster alle ca. 900 Kr. og skulle jeg vælge ville jeg nok tage et af de

Efter at have læst mange posts her i gruppen omkring problemer med Palit
Daytona Geforce3 TI200 kortet, ville jeg personligt gå langt udenom det
kort. Du kan jo prøve at lave en søgning på kortet så du selv kan læse det.

Henrik

Fra : Jens Sigurdson

Dato : 30-07-02 13:03

"HB" <pooc10@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Daytona Geforce3 TI200 kortet, ville jeg personligt gå langt udenom det
> kort. Du kan jo prøve at lave en søgning på kortet så du selv kan læse

Personligt ville jeg også hellere spytte i kassen og købe ASUS, har aldrig
haft problemer med noget fra dem og mit nuværende system er for det meste
asus, som jeg syntes godt om.
Men nu var der jo en beløbsgrænse på og så må man jo lade sig nøjes...

/ZIGGE

Fra : Cacba

Dato : 30-07-02 13:18

Jeg har et g-force 3 ti-200 128mb ddr.. gav jeg 1500 for i foråret.. koster
nu under 1000,-... det kører genialt..

Der er næsten ingen lak i q3 1600*1200. Sammen med
T-Bird 750
384Mb SD-pc-133 Ram

Og nu kan du faa et g-force 3 ti-4600 til lidt over 10000 og under 1200 :)

Det ville jeg købe hvis jeg var dig.. du kan finde det paa www.edbpriser.dk

Cacba Out

Fra : Mogens

Dato : 30-07-02 13:29

On Tue, 30 Jul 2002 14:18:04 +0200, "Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote:

> [...]
>384Mb SD-pc-133 Ram
>
>Og nu kan du faa et g-force 3 ti-4600 til lidt over 10000 og under 1200 :)

Jo, men hvis GTA3 heller ikke kører for godt med et Geforce 3,
så er de penge da lidt spildt.

mvh Mogens

Fra : Jonny Jensen

Dato : 30-07-02 14:30

> Jo, men hvis GTA3 heller ikke kører for godt med et Geforce 3,
> så er de penge da lidt spildt.

Nu sidder manden altså med et TNT2... Har en kammerat der kører GTA3 perfekt
på en 1000 MHz Athlon med GF2MX200... I 1024x768...

Ville absolut mene at det eneste rigtige at købe (til et system som hans)
lige i øjeblikket er et GF3Ti200... God ydelse og lav pris. Hold jer fra
GF4MX serien, den har ikke flere instrukser end GF2... GF3 eller ÆGTE GF4
(Ti)...

Jonny.

Fra : ole

Dato : 31-07-02 08:58

"Jonny Jensen" <a@b.com> wrote in message

> [...]
> (Ti)...
>
> Jonny.
> tak til alle jeg har dd bestilt ge3 ti 200 tornado.
nu håber jeg bare det kan være i mit ibm kabinet.
MVH. Ole.