Hjelmløs kørsel!
Fra : Thomas

Dato : 28-07-02 15:45

Jeg kunne godt lige tænke mig at høre folks holdning til kørsel uden hjelm.
Nu igen her i sommervarmen ser jeg et antal mc'ister uden hjelm. Min
holdning til det er at hvis jeg af en eller anden årsag ikke kunne tåle at
have hjelm på, ville jeg slet ikke køre, men hvad siger i? (Og det skal lige
nævnes at jeg tænker på folk på sportsmc'er og ikke en anden gruppe der
sjældent køre med hjelm)

Mvh

Thomas
XS 400 i den vilde Seca udgave

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 28-07-02 15:47

> [...]
lige
> nævnes at jeg tænker på folk på sportsmc'er og ikke en anden gruppe der

Mangel på respekt for sig selv

Fra : Moller

Dato : 28-07-02 16:00

"Henrik Steen Larsen" <SLEThsl@adslhome.dk> wrote in message
> hjelm.
> lige

> Mangel på respekt for sig selv

Kan ikke udtrykkes bedre :) mødte en på en Ninja i dag, hvor hjelmen
hang på styret, og han selv så havde et lille tørklæde om knoppen ????????
hva i helvede har han så hjelmen for, når den hænger på styret ????

VH
Lars Molnit
Som altid køre med hjelm, selv hans maskine sammenlignes med en knallert
:)

MZ ETZ 251 Cdi,
Suzuki GT- 380 L, til 4900Kr. m/plader, u/syn. kan køre :)

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 28-07-02 16:12

"Henrik Steen Larsen" skrev i en meddelelse:
> [...]
-----------------------

Når jeg ser MC´ister køre rundt uden styrthjelm så tænker jeg altid, at de
pågældende personer jo må have vurderet, at de alligevel ikke har noget
under kraniet som er værd at beskytte. Jeg syntes det er utrolig dumt, men
jeg ville aldrig kommentere det overfor personerne. Det er Deres valg og så
må de stå til regnskab overfor politiet, eller i værste tilfælde ....
skæbnen.

Jeg tænker noget lignende, når jeg ser MC´ister køre rundt i shorts og
T-shirt. Jeg er tit fristet til at smide MC-tøjet i varmen ... men har
aldrig gjort det ... og gør det ALDRIG! Jeg har set de frygtligste billeder
af, f.eks. hvor lille en røv man kan få, ved at kurre på den over mange
meter asfalt. Der var ikke meget tilbage kan jeg berette

Måske skulle man udlevere en slags "afskrækningsbog" til nye MC´ister,
således de kan se resultaterne af manglende beskyttelse. På den anden side,
så tvivler jeg på at sådan en skræmmekampagne virker i praksis.

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 28-07-02 16:22

"Henrik Steen Larsen" <SLEThsl@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> hjelm.
> lige
>
> Mangel på respekt for sig selv

Og for dem der skal samle en op !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : RacerNiels

Dato : 28-07-02 16:10

"Thomas" <thomas@odense.dk> wrote in message
> [...]
> holdning til det er at hvis jeg af en eller anden årsag ikke kunne tåle at
> have hjelm på, ville jeg slet ikke køre, men hvad siger i?

Hjelm, handsker, bukser, jakke, bukser, støvler og rygbeskytter... ikke
nødvendigvis i den rækkefølge

>(Og det skal lige
> nævnes at jeg tænker på folk på sportsmc'er og ikke en anden gruppe der
> sjældent køre med hjelm)

Ja, og bemærk desuden de korte bukser, hvide T-shirt, sandaler og sidst -
men ikke mindst - det for brede bagdæk (der iøvrigt er slidt helt fladt på
midten)

> Thomas
> XS 400 i den vilde Seca udgave

OH YEAH! Madam Blå i ver. mk. I er ikke at foragte selvom mk. II trods alt
er forbedret på adskillige punkter...

Niels
SV650
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 28-07-02 16:53

> Hjelm, handsker, bukser, jakke, bukser, støvler og rygbeskytter... ikke
> nødvendigvis i den rækkefølge

Hmm, 2 par bukser, er det ikke at overdrive lidt?
mvh
Arno, med et par bukser af gangen

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 15:12

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 15:12

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 15:12

Fra : Armand

Dato : 30-07-02 15:12

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en

> Men hvad så med almindelige åbne hjelme. Dem må man da gerne køre med?

Jo da!
Men det var lige det med at det umiddelbart virkede uskadeligt at køre
med åben klap -Hvilket det bevisligt ikke er1

--
Armand.

Fra : Jens U

Dato : 30-07-02 17:51

Armand skrev ...

> Thomas Hjort skrev ...

> Jo da!
> Men det var lige det med at det umiddelbart virkede uskadeligt at køre
> med åben klap -Hvilket det bevisligt ikke er1

Frem med beviserne - Armand

Jeg tror nu mere på at den svenske betjent var meget uheldig i hans fald.
Det er ikke altid hastigheden der dræber, man kan køre med 100+ km/t og så
gå derfra eller 20 km/t og falde rigtigt uheldigt selv med en fullface
hjelm.

At det så ikke er behageligt at køre med åben "system 3" hjelm med 50+ km/t
er en helt anden sag.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (BMW system 3)
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-07-02 09:35

> Frem med beviserne - Armand

Ja tak - jeg har heller ikke kunnet finde indlægget om den svenske
politimand via groups.google - Jeg søger nok ikke på det rigtige.

> At det så ikke er behageligt at køre med åben "system 3" hjelm med 50+
km/t
> er en helt anden sag.

Jeg synes min Nolan N100 er ok åben op til 80-90, men der begynder den åbne
klap at virke lidt som et sejl der trækker hoveddet bagover.

/A

Fra : Jens U

Dato : 01-08-02 13:56

Anders Majland skrev ...

> [...]
åbne
> klap at virke lidt som et sejl der trækker hoveddet bagover.

Hvis det var meget farligt at køre med hjelmen åben,
ville politikkerne nok ændre loven,
så den var det samme som at køre uden sele, altså en plovmand
for at køre med åben hjelm.

Så undre det mig endnu mere at køre 6 Km bag en dansk mc-betjent
med åben hjelm.
Det var i by-zone (60 km/t) og da vores veje desværre skiltes var der ingen
tegn på at den skulle lukkes.

Man skulle jo tro at dansk/svensk politi snakker sammen,
hvis de kan se at der er en sikkerheds risiko ved at køre med den åben.

Her kunne jeg godt tænke mig en kommentar fra vores flittige læser,
som bruger BMW hjelme og har blåt arbejdslys på deres mc'er. (Reno, Klaus)

--
Hilsen Jens, HONDA Revere

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-08-02 19:57

Jens U wrote:

> Hvis det var meget farligt at køre med hjelmen åben,
> ville politikkerne nok ændre loven,

Sikken enorm tillid :-/ Det er nødvendigt at tænke selv, der kan og skal
ikke lovgives om alt.

> Så undre det mig endnu mere at køre 6 Km bag en dansk mc-betjent
> med åben hjelm.

Uvidenhed eller ligegyldighed :-/

> Man skulle jo tro at dansk/svensk politi snakker sammen,
> hvis de kan se at der er en sikkerheds risiko ved at køre med den åben.

Tjaeh, der er meget som alle burde vide, men sådan er der jo så meget :-/

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-07-02 20:52

Armand wrote:

> Jo da!
> Men det var lige det med at det umiddelbart virkede uskadeligt at køre
> med åben klap -Hvilket det bevisligt ikke er1

Nej. Noget andet der nok gør en åben klaphjelm væsentligt farligere end en
pilothjlem, er den _meget_ længere momentarm der er til rådighed til at
brække hovedet bagover!
--
mvh Jes Vestervang - always integral ...uden vinger
FZS600

Fra : Rapper

Dato : 10-08-02 15:34

> Detr fornyligt nævnt her på gruppen at en svensk mc-betjent brækkede
> nakken p.g.a. et banalt styrt på en parkeringsplads hvorunder han havde
> klappen oppe!

Der droppede man så lige planerne om klaphjelm...

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : Anneli

Dato : 10-08-02 22:14

"Rapper" <unvalid@email.dk> skrev i en meddelelse

> Der droppede man så lige planerne om klaphjelm...

Du behøver ikke droppe planerne helt, sålænge du ikke kører med hele
klappen oppe :0)

Stor hilsen Anneli og Savage - med klaphjelm :0)

Fra : Jens U

Dato : 11-08-02 20:33

Rapper skrev ...

> Der droppede man så lige planerne om klaphjelm...

Hvorfor dog det!
Politiet har da tit fået skyld for så meget.
Min mening er at det er en fjer der er blevet til en hel høne.
Vi har endnu ikke se dokumentation på den meget uheldige betjent.

Politiet køre da stadig med klaphjelm.

-

Her en historie fra det virkelige liv. (helt OT)
En stor madkasse chauffør der miste kørekortet i 3 år + bøde,
for at køre 60-70 km/t i byen.
Han overså lige et vejarbejde med hastighedsbegrænsning på 20 km/t
og en radar kontrol, men efter udstået tid betalte staten ham et nyt,
da han jo skulle bruge det i hans job :-/
ca. 30Kkr B,C,D,E - helt forfra.
Man kunne let tro at det var løvn.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (syns handicappet, med klaphjelm)

Fra : Rapper

Dato : 12-08-02 23:20

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote in message
> Rapper skrev ...

> Hvorfor dog det!

Havede overvejet en Cabert One Easy Booster, men eftersom den støjer har jeg
droppet den igen. Og sådan en historie der + at det ikke er lovligt at køre
med den åben gør ikke en mere tændt på at købe en :)

> Politiet køre da stadig med klaphjelm.

Politiet gør heller ikke altid det rigtige ligefrem... :)

> Her en historie fra det virkelige liv. (helt OT)
> [snip]

Sådan kan det gå, staten og strisserne med pengepuger-trip. :)

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : Jens U

Dato : 13-08-02 01:46

Rapper skrev ...

> [...]
lovligt
> at køre med den åben gør ikke en mere tændt på at købe en :)

Hov, hvilken lov siger det ?
Hvad så med alle dem der køre med jet- policehjelme det er da ikke ulovligt.

At du fravælger den på grund af støj kan godtages,
problemet med klaphjelme er at der flere sprækker som kan fange vinden
og skabe støj.

Jeg har selv ligget flere km bag en mc-betjent med åben hjelm i det gode
danske sommer vejr og havde det ikke lige fordi jeg kørte i madkasse,
så havde jeg nok også at køre åben hjelm.

> Politiet gør heller ikke altid det rigtige ligefrem... :)

Politiet laver kun fejl, når det bliver opdaget )

--
Hilsen Jens, HONDA Revere

Fra : Rapper

Dato : 13-08-02 22:08

> Rapper skrev ...

> lovligt
>
> Hov, hvilken lov siger det ?
> Hvad så med alle dem der køre med jet- policehjelme det er da ikke
ulovligt.

Hmm, det kan der være noget om :)

> Politiet laver kun fejl, når det bliver opdaget )

Hehe :D

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : N/A

Dato : 26-08-02 16:46

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-08-02 16:46

> Hmm... det ville jeg ikke gøre... Jeg vil gætte på at du skal glide ca
1½m
> før knapperne er revet op og der er fri adgang til at kurre på bacon'en...

Nu har jeg jo også et par cordura bukser under der kan klare en tur på røven
og jakken beskytter jo stadig armen og skuldre. Desuden vil det jo også
afhænge en del af hvordan man kurer. Men selvom de nederste knapper hurtigt
giver efter tror jeg at mavebæltet nok skal holde ved moderate hastigheder.

/A der idag er kørt fra postnummer 9632 til 2800 for at arbejde og ikke når
ind på nørrebro for at kigge på maskiner eller køre til bakken

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 28-07-02 16:38

> [...]
lige
> nævnes at jeg tænker på folk på sportsmc'er og ikke en anden gruppe der

Jeg siger, det må de sq selv om.

Vi tager alle risici når vi kører MC, når vi kører sjovt og hurtigt er
risikoen større.

Vi opvejer om fornøjelsen er risikoen værd, og det er den i de fleste
tilfælde.

Hvis folk vælger at køre uden hjelm, ja så må man gå ud fra at fornøjelsen
er stor nok til at tage chancen for ikke at styrte.

Jeg kører med hjelm, men sætter mig ikke op som dommer for hvad andre måtte
have lyst til.

Kenneth (..som også hilser på hjelmløse)
R1

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 21:14

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 21:14

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 21:14

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 21:14

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 21:14

Fra : Steen Schmidt

Dato : 30-07-02 21:14

> ...er du ansat som politibetjent herinde?

Læs eventuelt http://usenet.dk/netikette/ og især
http://www.gaarde.org/acronyms/?lookup=F (led efter "FUT").

Mvh
Steen

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 30-07-02 23:08

"Steen Schmidt" skrev i en meddelelse:
> Læs eventuelt http://usenet.dk/netikette/ og især
> http://www.gaarde.org/acronyms/?lookup=F (led efter "FUT").
--------------------------------

Fint link til www.gaarde.org som jeg nu har gemt. Efter at have surfet lidt
rundt blandt forkortelserne, så fandt jeg ud af, at der åbenbart stadig er
forkortelser som man bør arbejde lidt videre med. Hvad med f.eks. OT. Det
kan både betyde On Topic og Off Topic. Efter min mening ganske modsættende
betydninger

--

Tidl. MC: Suzuki GSX400X Impulse
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 31-07-02 08:26

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote:

>Læs eventuelt http://usenet.dk/netikette/ og især
>http://www.gaarde.org/acronyms/?lookup=F (led efter "FUT").

Hej Steen - læs lige http://usenet.dk/ord/lokal.html#fut. Så kan du
også se, at FUT normalt angiver, at man _har_ sat headeren FollowUp-To

--
Kåre

Fra : Steen Schmidt

Dato : 31-07-02 08:31

> Hej Steen - læs lige http://usenet.dk/ord/lokal.html#fut. Så kan du
> også se, at FUT normalt angiver, at man _har_ sat headeren FollowUp-To

Ja, men jeg er jo ikke politimand...

Mvh
Steen

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 08:11

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 08:11

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 08:11

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 08:11

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 08:11

Fra : Foobar

Dato : 30-07-02 08:11

> Det var det jeg sagde. Skudt i hovedet.

Jamen... Er det ikke "skudt i hovedet" at køre uden hjelm?

/Claus

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-07-02 20:44

Buck wrote:

> Jeg tror det her er argument nok for at køre med full-face hjelm...
>
> http://vatican.rotten.com/motorcycle/

Bwadr, det minder mig om filmene 'Feltlazaret i vietnam" og 'Feltlazaret i
Afghanistan' (vistnok) som vi skulle se inde hos CF (så vi kunne se hvad vi
kunne komme ud for). Sådan en marsbar kommer til at smage underligt, når
man lige ser nogle læger klemme 2-3 dl betændelse ud af en arm på en mand
som har trådt i en landmine :-/

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Thomas Hjort

Dato : 31-07-02 23:11

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man lige ser nogle læger klemme 2-3 dl betændelse ud af en arm på en mand

Det er altså ikke et MC uheld, men der har prøvet at tage livet med
haglgevær stukket ind i halsen.
Men ikke desto mindre er det klamt.
Nu du taler om mili/CF film, har du set den hvor de laver forsøg på
Australske "frivillige" i England i 50'erne med sennepsgas? FØJ for noget
svineri; for meget at man kan få sig selv til at behandle andre på den
grusomme måde, værre end KZ-lejr eksperimenter...

Mvh Thomas

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-08-02 00:08

Thomas Hjort wrote:

> Det er altså ikke et MC uheld, men der har prøvet at tage livet med
> haglgevær stukket ind i halsen.

Ja, det ligner nu heller ikke noget fra et mc-uheld.

> Men ikke desto mindre er det klamt.

Gad vide om manden selv ved at han bliver udstillet på denne måde :-/

> Nu du taler om mili/CF film, har du set den hvor de laver forsøg på
> Australske "frivillige" i England i 50'erne med sennepsgas?

Hmm, aboriginals?

> FØJ for noget
> svineri; for meget at man kan få sig selv til at behandle andre på den
> grusomme måde, værre end KZ-lejr eksperimenter...

Jeg har ikke set den (og har ikke den fjerneste trang til det), men det
lyder da ganske uhyrligt. Der foregår meget lort rundt omkring, men at
lande som man regnede for civiliserede også gør sådan noget sygt noget er
fandme uhyggeligt :-/ At det er 50 år siden gør det ikke meget bedre.
Ups, det røg vist OT...

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Thomas Hjort

Dato : 01-08-02 13:31

> Ja, det ligner nu heller ikke noget fra et mc-uheld.

> Gad vide om manden selv ved at han bliver udstillet på denne måde :-/

Det er ikke godt at vide. Spørgsmålet er også om det er værd for ham at
leve.

> Hmm, aboriginals?

Nej, det var hvide australske soldater. Helt utroligt. Man så reklame for
'forsøgsstationen' hvor de levede i sus og dus. Med barbesøg og piger. Så
der var mange der meldte sig frivilligt og de anede ikke hvad de gik ind
til.

> [...]
> lande som man regnede for civiliserede også gør sådan noget sygt noget er
> fandme uhyggeligt :-/ At det er 50 år siden gør det ikke meget bedre.

über OT :) De tråde kan få deres helt eget liv ......:)

Mvh Thomas

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-08-02 19:53

Thomas Hjort wrote:

> Det er ikke godt at vide. Spørgsmålet er også om det er værd for ham at
> leve.

Men alligevel, som du sikkert har set i ...afghanistan-filmen, så er det
enormt hvor meget der kan lappes sammen, så det ser fornuftigt ud bagefter.
Men alligevel, der mangler sgu meget på ham gutten :-/
Nå pyt, skal vi ikke sige EOD?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Claus Rolsted

Dato : 01-08-02 16:49

> [...]

> Afghanistan' (vistnok) som vi skulle se inde hos CF (så vi kunne se hvad vi

Ja puha, den kan jeg godt huske. Især der, hvor de piller huden af en mand,
som har fået dækket indsølet hele sin krop i napalm, hænger ved den dag i
dag.... :-|

--
mvh. Claus Rolsted - tidligere brandmand ved Beredskabscenter Bornholm
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - På Køreteknisk Anlæg i morges - damn

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-08-02 19:50

Claus Rolsted wrote:

> Ja puha, den kan jeg godt huske. Især der, hvor de piller huden af en
> mand, som har fået dækket indsølet hele sin krop i napalm, hænger ved den
> dag i dag.... :-|

Ja, det var ham den sorte (æhhm, altså en neger) som lignede en alm. bleg
hvid mand, var det ikke? :-/

> mvh. Claus Rolsted - tidligere brandmand ved Beredskabscenter Bornholm

Hæ, vi er nogle rigtige firefightere hva' Skal du lige have et sprøjt
med et glat B-hanerør *lol*

> Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - På Køreteknisk Anlæg i morges -
> damn det var sjovt at køre med løftet sidevogn - HÅRDT ja, men rigtig
> SJOVT!!

Jeps, de er skideskægge

> Skal til endelig køreprøve den 13. august =:-|

12 dage tilbage
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Claus Rolsted

Dato : 03-08-02 01:49

> Ja, det var ham den sorte (æhhm, altså en neger) som lignede en alm. bleg
> hvid mand, var det ikke? :-/

Lige præcis. Ret ulækkert at se. Først troede vi , at det var en almindelig
hvid mand, men så gik det op for een, at det var en neger, hvis hud blev var
pillet af - puha! (OT: Hmm. "Må" man egentlig godt sige neger nu om stunder
eller bringer det dårlige associationer med sig fra et vist amerikansk
skældsord som også begynder med N?).

> Hæ, vi er nogle rigtige firefightere hva' Skal du lige have et sprøjt
> med et glat B-hanerør *lol*

Hvad snakker du om? Intet mindre end et A-rør kan klare det
Er du færdig med "brandmandseksamen"/røgdykkerkurset?

> Jeps, de er skideskægge

Ja, hårdt for armene , men vildt sjovt at køre rundt med løftet vogn, når man
havde fundet balancen og kunne klare nogle længere stræk

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - På Køreteknisk Anlæg i morges - damn
det var sjovt at køre med løftet sidevogn - HÅRDT ja, men rigtig SJOVT!!
Skal til endelig køreprøve den 13. august - Ooh

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-08-02 14:10

Claus Rolsted wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>
> (OT: Hmm. "Må" man egentlig godt sige neger
> nu om stunder eller bringer det dårlige associationer med sig fra et vist
> amerikansk skældsord som også begynder med N?).

Jeg ved det sgu egentlig ikke... det er sgu heller ikke nemt længere
Well, det er vist under alle omstændigheder ok at kalde dem sorte, men at
sige 'ham den hvide sorte' ville lyde en smule kryptisk

> Hvad snakker du om? Intet mindre end et A-rør kan klare det

Ok så

> Er du færdig med "brandmandseksamen"/røgdykkerkurset?

Jeg blev helt færdig den 27/6
Min brandsmandseksamen var nu lidt af en omgang, den er jo delt op i en
praktisk og to teoretiske prøver. I den praktiske skulle jeg stille en
stige op og lave lidt personredning og slukning... der fik jeg 6. Det
var egentlig lidt irrterende, for det var nok den eneste vi ikke havde
gennemgået og de andre som kom op i samme prøve fik samme karakter :-/
Så var der den 1. teoretiske prøve hvor jeg skulle forklare om Fox-pumpens
sugeudstyr og instrumenter, der fik jeg 10 En af bm'erne sagde at det i
praksis var det højeste man kunne få Den sidste teoretiske prøve bestod
af 12 spørgsmål om brandforløb og forskellige personers opgaver under
slukning, der fik jeg 13 Så min karakter varf 6-10-13 Ganske sjovt
egentlig

> Ja, hårdt for armene , men vildt sjovt at køre rundt med løftet vogn, når
> man havde fundet balancen og kunne klare nogle længere stræk

Jeps, man bliver overrasket over hvor nemt det egentlig er

> Skal til endelig køreprøve den 13. august - Ooh

....og ventetiden er garanteret uudholdelig
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 10:42

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 10:42

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 10:42

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 10:42

Fra : Søren Lindholt

Dato : 30-07-02 10:42

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in article <ai2t1r$7g3$3@sunsite.dk>...
> var det en karl smart i en A6 der lavede vognbaneskift midt i et kryds og

Det er vel heller ikke typisk kørsel for en der selv ejer den bil? altså en
fars dreng, biltyv, ansat i udlejning, eller f.eks. mekaniker på
prøvetur...

Nyt indlæg i debatten er fra stiften i dag, varebiler står for en relativt
stor del af uheld, jeg citerer fra "Nordjyske"

AALBORG: Varebiler hører til blandt trafikkens værste dræbere, men med en
målrettet kampagne har Nordjyllands Amt formået at nedbringe antallet af
registrerede uheld og ulykker drastisk på få år.

Ved kampagnens start i 1999 udgjorde det årlige antal ulykker og uheld med
varebiler ca. 320 år for år. Sidste år var antallet af uheld faldet til
222, et fald på ca. 30 procent. På det tidspunkt havde amtsvejvæsenet fået
engageret ca. 850 nordjyske firmaer i kampagnen. - Vi kan selvfølgelig
ikke dokumentere, at det store fald skyldes samarbejdet med de mange
virksomheder, men vi kan godt lide det tidsmæssige sammenfald mellem vores
indsats og faldet i antal ulykker, siger projektleder Per Studsholt,
amtsvejvæsenet. Inspireret af det markante fald i antallet af ulykker
skærper amtsvejvæsenet nu kampagnen i form af et kvalitetsmærke med
sloganet "God kørsel - godt arbejde", som de involverede virksomheder bl.a.
kan smykke deres varebiler med. - Vi vil gerne have nogle flere end de 850
firmaer med, siger Per Studsholt, der er overbevist om at kvalitetsmærket
vil få chaufførerne til at køre mere sikkert. - Hasarderet kørsel i
varebilen er allerede i dag dårlig reklame, fordi det giver indtryk at et
firma, som tager let på sit ansvar. Modsat efterlader høj trafikmoral et
indtryk af, at firmaet sikkert også har høj arbejdsmoral. - Med
kvalitetsmærket får firmaerne mulighed for at tydeliggøre, at de er ligeså
samvittighedsfulde og ansvarsbevidste i trafikken, som de er, når de
udfører et stykke arbejde. Hvorved de opnår en positiv reklameværdi, siger
han. Og der er nok at tage fat på, for ulykkesstatistikkens barske
kendsgerninger viser, at varebilchaufførernes blakkede ry er velfortjent.
Pr. kørt kilometer dræbes og kvæstes der tre gange så mange personer i
ulykker med varebiler som med personbiler. Samtidig er det fem gang
farligere at være passager i en varebil end i en personbil. - Og det er jo
helt uacceptable tal, siger Studsholt, der tog initiativ til kampagnen, da
han for fire år siden for 127. gang oplevede en varebil køre hensynsløst.
Det fik ham til at dykke ned i statistikkerne, der udover førnævnte
overrisiko for varebiler afslørede, at der alene i Nordjylland årligt blev
dræbt eller kvæstet 170 personer i forbindelse med ulykker med denne
biltype.. - Vi har ikke fået fulgt op på udviklingen i det tal, men det er
mit gæt, at antallet af tilskadekomne tilsvarende er mindsket med ca. 30
procent. I givet fald har kampagnen allerede sparet det nordjyske
sygehusvæsen for et anseeligt millionbeløb. - Alene ud fra en økonomisk
betragning er kampagneudgiften tjent ind mange gange, fastslår han. Dertil
kommer en uberegnelig mængde sorg og lidelse.

Søren

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-07-02 11:16

> Det er vel heller ikke typisk kørsel for en der selv ejer den bil? altså
en
> fars dreng, biltyv, ansat i udlejning, eller f.eks. mekaniker på
> prøvetur...

Nej de "bonderøve" har oftest kun råd til en A4 eller alfa 156... Sjovt nok
tror jeg at han kørt ræs mod en alfa 156 2,5l da dennes chauffør også kørte
væsenligt mere "sportligt" en tidspunktet på dagen og stedet lagde op
til....

> Nyt indlæg i debatten er fra stiften i dag, varebiler står for en relativt
> stor del af uheld, jeg citerer fra "Nordjyske"

UK motorcyklister omtaler også ofte "white vans" som tydelige faresignaler.
Her i landet er fimabiler bare i flere farver ...

/A

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 21:26

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-02 21:26

On Sun, 28 Jul 2002 19:55:08 +0100, "Christian Stidsen"
<christian@spammer.dk> wrote:

Hej Christian

>Ja, hvordan er det nu det er med MC-tøj. Hvorfor - hvorfor ikke...
>Jeg mødte på et tidspunkt en fyr på en scooter på store plader. Han mente
>helt bestemt at undertegnede skulle skifte cyklen ud med en scooter da jeg
>så var fri for alt det MC-tøj.

Diskussionen om hjelm/no-hjelm og denne tråd falder ind i samme
kategori.
Hvis vi kigger lidt på RR gutterne, er deres påklædning altid det
sikreste der findes for tiden.
De baner de kører på er sikret på alle tænkelige måder for at mindskne
risikoen for skader ved en ukontrolleret afstigning.
De har forstået meddelelsen.

Jeg kom lige hjem fra en hel dag med det brede smil fremme på
Scandinavian Raceway ved Anderstorp.
Og pudsigt nok er alle der deltager her heller ikke et sekund i tvivl
om hvilken påklædning der er påkrævet.
Full face hjelm, læderdragt, sikkerhedsstøvler og ditto handsker.

Også selv om banen er sikret på alle mulige måder:
- Brede roll off zoner med Leca nødder der bremser farten meget
hurtigt og afbøde slaget når mand og maskine tager jorden.
- Ingen modkørende
- Ingen gamle senile mennesker med blød hat og cigar der kommer
væltende ud fra en sidevej.

Og selv om temperaturen i går var meget tæt på den grænse, hvor
lædertøj ikke er ret sjov at have på var der ingen der følte trang til
"snyd"
Og vi har desværre ikke RR gutternes "paraplyholdere", så vi må leve
med solens ubamhjærtige bagen på os - Vi målte asfalten til at være 47
grader - og det var fandeme varmt.

Jeg skal for god ordens skyld sige at der var nogle stykker der
prøvede sættet for "den lille botanikker", men at der kun var tale om
mindre materielle skader.
Og så selvfølgelig lidt sår på selvtilliden

Hvorfor skulle samme påklædning ikke være god latin på offentlig vej?
Her er vor påklædning den eneste sikkerhed vi har, idet tre meget
vigtige faktorer der er fjernet fra banerne findes i trafikken -
desværre
- Der er ingen sikkerhedszone til at rulle farten af på.
- Der findes anden trafik "der ikke er med i løbet"
- Der er andre mennesker i trafikken der bestemt ikke tænker på vor
sikkerhed - Nogle kører direkte imod os.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Bernhard

Dato : 03-08-02 22:13

<Steen Gruby> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Der er andre mennesker i trafikken der bestemt ikke tænker på vor
> sikkerhed - Nogle kører direkte imod os.

Hej Steen,

Lige mine ord!

Wheeler

Fra : N/A

Dato : 31-07-02 04:56

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 31-07-02 04:56

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det burde være lovligt. Det skulle være folks egen sag om man
vil
> køre uden hjelm. Man kan ikke bringe andre end sig selv i fare.
> Og der findes masser af andre lovlige aktiviteter hvor man bringer sig
selv
> i stor fare.
>
> Desuden synes jeg også det er dumt at køre uden hjelm, og gør det aldrig
> selv, undtagen måske ved parkeringsmanøvrer eller lign. med meget lav
> hastighed.
>
> Men selvom jeg synes det er noget tåbeligt noget at gøre, så burde det
> [...]

Tjaaa, mener da også det er op til den enkelte at bedømme

For mit eget vedkommende kommer der oplevelsen af at sidde på en harley
(image som nævt i tråd længere nede) ind i billede..
At sidde på sådan en maskine uden hjelm på, solbriller (med plasticlinse)
til at tage støv og møg, og så cruise op af strandvejen er guld værd. Næsten
på højde med at møde i skole smurt ind i mudder fordi offroaderen liiiige
ville skyde omvej gennem en skov på vejen.

At tage hjelm på, og lukke omgivelserne ude ødelægger totaltoplevelsen af at
være fri (easy rider style).

Jeg mener man skal gøre det op med sig selv hvad man vil 'ofre' for at få
oplevelsen med

Noget andet er at kørestilen ofte skifter til ekstrem deffensiv, da man er
endnu mere opmærksom på hvor ondt det kan gøre at møde olie og andre
trafikanter.

Mikkel
TDR 125R
Harley-Davidson custom 1942 - til salg for ca. 200.000...

Billeder: http://www.scanbike.dk/gal/forum/b7.jpg
http://www.xtruthx.com/bike

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 31-07-02 13:20

> [...]
>
> Mikkel
> TDR 125R
> Harley-Davidson custom 1942 - til salg for ca. 200.000...

Tjooo, når jeg ser folk som ikke har i det mindste hjelm og jakke på,
sammenligner jeg dem lidt med unge mennesker som går rundt i buffalo
støvler, de går mere op i at se seje ud, end at tænke på sig selv og sine
omgivelser, i mine øjne er det ret ufedt !

Og med fare for at træde nogle over fødderne, småt begavet. Men alt for
meget attitude, faktisk har jeg lidt ondt af dem. Det er ikke personligt mon
nogle overhovedet, og jeg mener det er folks egen sag. Skriver blot dette
for at sige at ikke alle ser det som sejt at køre uden sit udstyr på.

MVH Rune

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-07-02 20:17

Mikkel Knudsen wrote:
> [...]
> liiiige ville skyde omvej gennem en skov på vejen.
>
> At tage hjelm på, og lukke omgivelserne ude ødelægger totaltoplevelsen af

Arrh, med en 'åben' hjelm lukker man da vist ikke så meget ude
Men ok, at tøffe rundt med 40 km/t med strittende arme og ben uden hjelm på
en kutter er jo egentlig ikke dummere end det så mange cyklister gør. De er
jo med deres jævnlige dødskørsel egentlig i væsentligt større fare... men
den enes dumhed undskylder jo ikke den andens
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : N/A

Dato : 31-07-02 20:22

Fra : N/A

Dato : 31-07-02 20:22

Fra : N/A

Dato : 31-07-02 20:22

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-07-02 20:22

Kristoffer Lippert wrote:

> hmn.. et åbent kraniebrud er nok mere sandsyneligt. astfalten havde spist
> sig helt ind i skallen..

Ja, huden bliver hurtigt raspet af, når man kurer hen ad asfalt - jeg taler
af bitter erfaring :-/ Heldigvis foregik det på knallert med 40 km/t.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Morten Dybdal

Dato : 31-07-02 20:39

Jes Vestervang wrote:
> Kristoffer Lippert wrote:
>

> Ja, huden bliver hurtigt raspet af, når man kurer hen ad asfalt - jeg taler
> af bitter erfaring :-/ Heldigvis foregik det på knallert med 40 km/t.

Ha, den kan jeg toppe. ca. 50 km/t ned ad bakke, skruerne der holdt de
foreste stivere til forskærmen rystede løs, skærmen faldt ned på dækket
og blokerede det, mig ud over styret.
Det var efter sigende en flot flyvetur, men en ting jeg kan er at falde
Jeg rullede 20 meter hen af vejen og blev kun forslået, min nye
styrthjelm havde ikke en ridse!

--
Morten Dybdal

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-07-02 22:10

Morten Dybdal wrote:

> ....Jeg rullede 20 meter hen af vejen og blev kun forslået, min nye
> styrthjelm havde ikke en ridse!

Hmm, jeg er åbenbart ikke rundt nok til at rulle
Seriøst, så er det jo nok 'metoden' når man styrter. Men det kræver jo nok
lidt øvelse
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Morten Dybdal

Dato : 31-07-02 22:34

Jes Vestervang wrote:

> Hmm, jeg er åbenbart ikke rundt nok til at rulle
> Seriøst, så er det jo nok 'metoden' når man styrter. Men det kræver jo nok
> lidt øvelse

I mit tilfælde er det et medfødt talent, jeg slipper altid fra den slags.

--
Morten Dybdal

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-07-02 23:04

Morten Dybdal wrote:

> I mit tilfælde er det et medfødt talent, jeg slipper altid fra den slags.

Det er da et rart talent at have, men jeg har et bedre; jeg styrter ikke
Det er da ihvertfald sjældent
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Buck

Dato : 01-08-02 16:37

> Det er da et rart talent at have, men jeg har et bedre; jeg styrter ikke
> Det er da ihvertfald sjældent

7-9-13 bank bank...

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 01-08-02 16:55

> Det er da et rart talent at have, men jeg har et bedre; jeg styrter
ikke
> Det er da ihvertfald sjældent

* famous last words *

Kenneth S

Fra : Mads Lund

Dato : 01-08-02 07:38

> Det var efter sigende en flot flyvetur, men en ting jeg kan er at falde
> Jeg rullede 20 meter hen af vejen og blev kun forslået, min nye
> styrthjelm havde ikke en ridse!

Nej det er en ganske imponerende evne man har. Jeg har vel en god snes styrt
på samvittigheden og jeg har faktisk kun haft styrthjælmen i asfalten 2
gange. Første gang efter en påkørsel hvor jeg tog et par vejrmøller, og
anden gang da jeg smed 9'eren.

Mads Lund
RS125RR, der savner en god trackday

Fra : Morten Dybdal

Dato : 01-08-02 16:36

Mads Lund wrote:

> [...]
> på samvittigheden og jeg har faktisk kun haft styrthjælmen i asfalten 2
> gange. Første gang efter en påkørsel hvor jeg tog et par vejrmøller, og

Fidusen er forberedelesestid, jo flere milisekunder det tager inden man
rammer jorden, jo lettere er det at nå at vende sig. Min erfaring siger
mig desværre at når forenden forsvinder i en nedbremsning, får jeg ondt
i knæet

--
Morten Dybdal

Fra : Mads Lund

Dato : 02-08-02 10:30

> [...]
> rammer jorden, jo lettere er det at nå at vende sig. Min erfaring siger
> mig desværre at når forenden forsvinder i en nedbremsning, får jeg ondt

Enig, de 2 skader jeg har pådraget mig har været ved blokering af forhjul
med svag nedlægning = ét smadret knæ og ét brækket kraveben ;-(

Mads Lund
Alle stil arter i garagen

Fra : RpR

Dato : 01-08-02 03:36

> [...]
lige
> nævnes at jeg tænker på folk på sportsmc'er og ikke en anden gruppe der

Det er folks eget valg, vil jeg mene, men jeg har stadigvæk bagtanken om at
en uden hjelm er idiot, da der ikke er noget hjelmen alligevel ville
beskytte.
Jeg tvivler på at jeg ville have meget ynk tilovers for folk der blev
grønsager fordi de ikke tænkte sig om, snarere kan man blive irriteret over
at tænke på at det er en selv der betaler for deres dumhed via skattekassen.

Jeg ser nu ikke så tit MC'ister uden hjelm, det er faktisk ret sjældent, men
jeg ser dagligt knallertkørere uden hjelm, og det foregår næsten altid med
over 60km/t. Så fuck da om de kører stærkere end de må, bare de har hjelm på
og bremserne duer (er så også en sjældenhed, men det er så noget andet..).

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Orla Pedersen

Dato : 01-08-02 09:32

RpR skrev i meddelelsen <3d489ea1$0$73447$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
>grønsager fordi de ikke tænkte sig om, snarere kan man blive irriteret over
>at tænke på at det er en selv der betaler for deres dumhed via

Her rammer Du helt rigtigt ! Jeg vil også gerne have frihed til at vælge,
men når nogles valg af frihed ender med at skulle betales af "os alle", så
står jeg af. Med andre ord, ingen skal pålægge mig en potentiel økonomisk
belastning under påberåbelse af egen frihed !

mvh
Orla

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 01-08-02 10:27

> [...]
> står jeg af. Med andre ord, ingen skal pålægge mig en potentiel
økonomisk
> belastning under påberåbelse af egen frihed !

Ja, så må du også ud at råbe efter rygere, solbadere, drankere,
narkomaner, racerkørere, bjergbestigere.. verden er ikke så sort og
hvid..

Kenneth S

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-08-02 12:18

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, så må du også ud at råbe efter rygere, solbadere, drankere,
> narkomaner, racerkørere, bjergbestigere.. verden er ikke så sort og
> hvid..

Rygere betaler en ret god del af gildet gennem afgifter. Solbadere har
faktisk ikke _så_ meget forhøjet risiko for sygdom i forhold til
gennemsnittet, der er mange andre cancer-former som er langt hyppigere,
drankere betaler også godt med afgifter, narkomaner er der ikke så mange af,
racerkørere betaler en god del af gildet selv gennem licenser og
løbsafgifter, bjergbestigere står ikke for overvældende mange
hospitalsudgifter i Danmark...

Rittig

Fra : Orla Pedersen

Dato : 01-08-02 13:16

Kenneth Sørensen skrev i meddelelsen ...

>Ja, så må du også ud at råbe efter rygere, solbadere, drankere,
>narkomaner, racerkørere, bjergbestigere.. verden er ikke så sort og
>hvid..

Jup, og jeg kommenterer det så ofte jeg har lyst Men ligesom verden
ikke er sort/hvid, så er risikoen jo forskellig, og et brækket ben er til at
betale, men et "livsvarig" ophold på et plejehjem koster sgu' knaster. Jeg
kender en som tager imod når skaden er sket, og i tilfældet manglende hjælm,
er resultatet som regel ophold på et plejehjem.

mvh
Orla

Fra : Thomas Hjort

Dato : 01-08-02 13:34

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hjælm,
> er resultatet som regel ophold på et plejehjem.

Du kan da også ende på plejehjem selvom du køre med hjelm. Og hvad med
bilister, de skulle vel egentlig også køre med hjelm, der er mange bilister
der ender på plejehjem pga af skader i hovedet.

Mvh Thomas

Fra : Michael K. S.

Dato : 01-08-02 13:46

On Thu, 1 Aug 2002 14:15:57 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote:

>Jup, og jeg kommenterer det så ofte jeg har lyst Men ligesom verden
>ikke er sort/hvid, så er risikoen jo forskellig, og et brækket ben er til at
>betale, men et "livsvarig" ophold på et plejehjem koster sgu' knaster.

Det er da sådan set rigtigt nok,men der er f.eks langt-langt flere der
havner på plejehjem som følge af rygning (infarkt) eller alkohol
(demens) end som følge af hjelmløs kørsel og samfundsøkonomisk er en
langt større byrde - Man skal passe på ikke at blive for katolsk i sin
holdning til hvad andre må og ikke må,fordi man selv synes de tager en
uacceptabel risiko - Der er jo ingen (meget få i hvert fald) der
bevidst ønsker at påføre sig selv en hjerneskade eller for evigt at
være skamferet.

>Jeg
>kender en som tager imod når skaden er sket, og i tilfældet manglende hjælm,
>er resultatet som regel ophold på et plejehjem.

Jeg ikke alene kender en,jeg er en og jeg har personlig oplevet 2
stk.,en knallertkører og en Firebladepilot med hjelmen hængende
på siden af cyklen....begge havnede på plejehjem med hjerneskade.Jeg
mener også at det er uhyggeligt dumt at køre uden hjelm,men de
færreste kan vel være i tvivl om de risici der er involveret og når
man så gør det alliwl er det IMHO først og fremmest personen _selv_
det går udover,skulle man eliminere alt det der potentielt kan koste
samfundet kr. bliver der ikke meget tilbage og hvem skal bedømme hvad
der er en rimelig og hvad der er en urimelig risiko ??

-M

Fra : Armand

Dato : 02-08-02 21:53

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> [...]
> havner på plejehjem som følge af rygning (infarkt) eller alkohol
> (demens) end som følge af hjelmløs kørsel og samfundsøkonomisk er en

- - - - For ikke at tale om askebægrene i rygerummene på medicinsk afd.
(blodprop(m.m.)-patienterne!): De tåler fint en sammenligning med dem på
f.eks gynækologisk afd:
Dem på medicinsk er af erfaring kæmpestore, og alligevel altid
overfyldte!
I mine øjne et tydeligt tegn på at det er langt et overtal af rygere der
ender dér!

--
Armand.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 01-08-02 13:39

> [...]
> >

> Ja, så må du også ud at råbe efter rygere, solbadere, drankere,
> narkomaner, racerkørere, bjergbestigere.. verden er ikke så sort og

Netop.
Bjergbestigning er et godt eksempel, men sport generelt koster samfundet
masser af penge i skader. Specielt skisport. Da jeg var i praktik på Amager
skadestue, kom der mange sportsskader.
Og eftersom at skadestuen ligger tættest på lufthavnen kom der også masser
af folk der var kommet til skade fordi de stod på ski.
Der var i øvrigt også en del hundebid, så faktisk burde alle hunde gå med
mundkurv alt andet er en belastning for samfundet.........:)

Mvh Thomas
-som altid køre med hjelm, undtagen dengang jeg skulle køre min kusine fra
konfirmation-

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-08-02 19:44

Kenneth Sørensen wrote:

> vælge,
> alle", så
> økonomisk
>>

> Ja, så må du også ud at råbe efter rygere, solbadere, drankere,
> narkomaner, racerkørere, bjergbestigere..

....og motorcyklister :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : RpR

Dato : 01-08-02 22:55

> ...og motorcyklister :-/

lol, dig råber vi jo efter uanset hvad Jes

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-08-02 23:38

RpR wrote:

> lol, dig råber vi jo efter uanset hvad Jes

Jeps, men jeg er ved at vænne mig til fanskaren efterhånden
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Thomas Hjort

Dato : 02-08-02 08:23

"Toshido - AROS MotorCykel Klub" <henriknedergaard(fjern dette)@hotmail.com>
skrev i en meddelelse news:aid7ri$88f$1@sunsite.dk...
> Det her må da efterhånden være den længste tråd i år?
>

> --
> Med venlig hilsen/Yours sincerely
> Henrik Nedergaard, Århus

Bare vent til jeg lige beder om at få rekapituleret hvorledes man monstro
laver en wheelie :)

Mvh Thomas

Fra : Brian/Hekto

Dato : 02-08-02 09:40

In article <aidc01$bko$1@news.cybercity.dk>,
dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk says...

> Bare vent til jeg lige beder om at få rekapituleret hvorledes man monstro
> laver en wheelie :)
>
> Mvh Thomas

Eller hvad med denne her:

'Jeg har lige købt 5 liter olie for 67,- Kr. Betyder prisen noget for
kvaliteten?
Er der nogen der ved om det er et godt køb?'

--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - Rd350 YPVS(Kan købes/byttes) - Peugeot SF100(Kan
købes/byttes) - ?

Fra : Thomas Hjort

Dato : 02-08-02 10:09

"Brian/Hekto" <bs@[REMOVE]hekto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvaliteten?
> Er der nogen der ved om det er et godt køb?'

Hvad med: "virker VPOWER egentligt og hvad med nitro2000 er det bedre, nogen
der har prøvet det?". :)

Mvh Thomas

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 02-08-02 12:34

"Thomas Hjort" skrev i en meddelelse:
> Hvad med: "virker VPOWER egentligt og hvad med nitro2000 er det bedre,
nogen
> der har prøvet det?". :)
------------------------

HOV HOV!
Jeg har faktisk tidligere posted et ligende spørgsmål (se evt.
herunder), men der kom ikke meget respons. Det blev med andre ord IKKE
en lang tråd (hmmmmmm .... måske fordi det VAR et tåbeligt spørgsmål

Jeg kører dog stadig med V-Power i tanken .... i håb om at bevise
overfor mig selv, at jeg ikke er blevet snydt.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 02-08-02 15:48

skrev i en meddelelse news:aidqn3$18r$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Jeg kører dog stadig med V-Power i tanken .... i håb om at bevise
> overfor mig selv, at jeg ikke er blevet snydt.

LOL.

Thomas

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-08-02 22:20

Brian/Hekto wrote:

> Eller hvad med denne her:
>
> 'Jeg har lige købt 5 liter olie for 67,- Kr. Betyder prisen noget for
> kvaliteten?
> Er der nogen der ved om det er et godt køb?'

Hvor har du dog købt det henne?. Og skader det min kobling?.

Ib Jakobsen

Fra : Mads Lund

Dato : 02-08-02 10:37

> Bare vent til jeg lige beder om at få rekapituleret hvorledes man monstro
> laver en wheelie :)

Jeg lavede en 2'gears powerwheelie på jord med min GS500 igår

Mads Lund
GS500

Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 02-08-02 11:40

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<aps29.30$7S.2654@news.get2net.dk>...

> Jeg lavede en 2'gears powerwheelie på jord med min GS500 igår
>
> Mads Lund
> GS500

Hvad er forskellen på en wheelie og en powerwheelie ?

Bo Stilling Christiansen
XJ600, DT-250-MX

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 02-08-02 12:44

"Bo Stilling Christiansen" skrev i en meddelelse:
> Hvad er forskellen på en wheelie og en powerwheelie ?
----------------------

Jeg er ikke ekspert, men jeg mener det er følgende:
1. Wheelie: MC´en kommer på baghjulet ved hjælp af en kombination af
motorkraft, teknik og kræfter fra motorcyklisten.

2. Powerwheelie: MC´en kommer på baghjulet ved "egne" kræfter. MC´en har
med andre ord, så mange HK at det er ligemeget hvor meget teknik du selv
har. Blot skal man naturligvis have så meget teknik, at man kan styre
dyret NÅR det er på baghjulet

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej .... der kan lave
powerwheelie, selvom jeg ikke er meget for det)

Fra : Thomas

Dato : 02-08-02 14:13

Jeg har engang kørt ritti' stærk over et miljøbump..............det er vist
det nærmeste min xs400 seca er kommet en wheelie....(jo forhjulet var sku i
luften gisp)

Og ja, det var en dejlig lang tråd ang. hjelmløs kørsel, og det glæder mig
da at de fleste ser det som uansvarligt/latterligt

Mvh

Thomas
XS400Seca, der glæder sig til han vinder i lotto, så han kan tjekke om en
Sv650s kan lave en powerwheelie

Toshido - AROS MotorCykel Klub <henriknedergaard(fjern dette)@hotmail.com>
skrev i en nyhedsmeddelelse:aidraf$2gp$1@sunsite.dk...

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 02-08-02 16:05

skrev i en meddelelse news:aidraf$2gp$1@sunsite.dk...
> [...]
> med andre ord, så mange HK at det er ligemeget hvor meget teknik du selv
> har. Blot skal man naturligvis have så meget teknik, at man kan styre

lidt mere præcist......

En wheelie er når man får MC'en op på baghjulet på den ene eller anden måde,
f. eks v.h.a. koblingen og hive styret samtidig o.s.v.

En powerwheelie er når MC'en trækker op på baghjulet, rent på gassen altså
UDEN at bruge koblingen o.l. f.eks. ligesom min TL1000S gerne gør

Thore Jensen
TL1000S
RF600R - Til salg

Fra : Thomas Hjort

Dato : 02-08-02 16:49

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> En powerwheelie er når MC'en trækker op på baghjulet, rent på gassen altså
> UDEN at bruge koblingen o.l. f.eks. ligesom min TL1000S gerne gør

Bor du i København? Så en på en gul tl1000 lave en powerwheelie ved siden af
rigshospitalet for 5-6 dage siden.

Mhv Thomas

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 02-08-02 17:13

> Bor du i København? Så en på en gul tl1000 lave en powerwheelie ved siden
af
> rigshospitalet for 5-6 dage siden.
>
> Mhv Thomas

Næ jeg bor ikke i KBH...men jeg kommer ofte i KBH, jeg var godtnok inde i
byen i mandags, men jeg mener ikke at jeg var forbi rigshospitalet...selvom
min TL1000 er gul (og dem er der vist ikke mange af ?!)

Det kan ikke have været igår ?

Thore Jensen
TL1000S
RF600R - Til salg

Fra : Thomas Hjort

Dato : 02-08-02 17:40

> [...]
> byen i mandags, men jeg mener ikke at jeg var forbi
rigshospitalet...selvom
> min TL1000 er gul (og dem er der vist ikke mange af ?!)

Nej en uge siden ca. Jeg stod og skamgloede på TL'en sammen med kæresten
inde på fortovet og det så chafføren (der holdt for rødt), og derfor gav han
den fuld hammer :)
Op på baghjul og ind mod byen. Det var på hjørnet ved rigshospitalet, den
vej der kommer inde fra Dag Hammerskjold Alle (kan ikke huske hvad den
hedder).

Mvh Thomas

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 03-08-02 07:21

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> "SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> siden

> rigshospitalet...selvom

Jon der skriver her i gruppen (han er på Nürnburg ring i denne weekend) Køre
selv tl100s rød, men havde for omkring en uges tid siden en gul tl1000s til
salg. Som han har kørt på også.... Mener at den blev solgt til en fra
MCmorgenHård

Kan være den du har set.

mvh Tommy Fer
PMC

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-08-02 22:33

> [...]
>
> En powerwheelie er når MC'en trækker op på baghjulet, rent på gassen altså
> UDEN at bruge koblingen o.l. f.eks. ligesom min TL1000S gerne gør

Jeg mener nu det er:
Wheelie: Når motorcyklen er i balance, og ikke behøver accelerere for at
blive på baghjulet
Powerwheelie: Nå det er træk fra motoren der holder motorcyklen på
baghjulet, og man derfor kun kan holde den på baghjulet så længe man
accelererer. (Også kaldet en tøse-wheelie).

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 05-08-02 07:30

> Powerwheelie: Nå det er træk fra motoren der holder motorcyklen på
> baghjulet, og man derfor kun kan holde den på baghjulet så længe man
> accelererer. (Også kaldet en tøse-wheelie)

GRILL

Jeg skal give dig tøse wheelie skal jeg. Når først GS'eren har fået det 3.
hjul permanent monteret så skal vi rigtigt øve os på at køre på ét hjul.

Mads Lund
GS 3hjul

Fra : Thomas Hjort

Dato : 02-08-02 23:30

"Bo Stilling Christiansen" <musboc@katsonofon.DK> skrev i en meddelelse
> Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
> <aps29.30$7S.2654@news.get2net.dk>...
> monstro

> Hvad er forskellen på en wheelie og en powerwheelie ?

En powerwheelie er styret af gassen. Et vrid på gashåndtaget og du er oppe.

Hvis du wheelier kommer du op vha kobling/gas/træk opad i styr.

Det er forskellen.

Her er et link til hvordan du lære at mestre de forskellige wheelier (med
video og forklaring).

http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=50677&documentID=67882

Mvh Thomas

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-08-02 16:15

Mads Lund wrote:

> Jeg lavede en 2'gears powerwheelie på jord med min GS500 igår

Hvor meget har du egentlig gjort ved den?

> Mads Lund
> GS500

Ja, her går man og tror man har set alt og så begynder du at køre GS500
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Mads Lund

Dato : 05-08-02 07:34

> Hvor meget har du egentlig gjort ved den?

Tjo det jeg kunne lave gratis. En akrapovic kulfiber potte og et par Mikuni
smoothbores, så er den lettet 70 kg forlænget 4-5 cm og lavet stivstellet.
Dækkene er udskiftet med enduro dæk og så arbejdes der på en sidevogn.

> Ja, her går man og tror man har set alt og så begynder du at køre GS500

just wait............

Mads Lund, er kamikaze en mulig religion ???
Motortosse.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-08-02 20:15

Mads Lund wrote:

> Tjo det jeg kunne lave gratis. En akrapovic kulfiber potte og et par
> Mikuni smoothbores, så er den lettet 70 kg forlænget 4-5 cm og lavet
> stivstellet.

*grill*
70 kg er da rimeligt temmeligt voldsomt meget... der kan da ikke være meget
andet end motoren tilbage

> Dækkene er udskiftet med enduro dæk og så arbejdes der på en
> sidevogn.

Sikke et dyr

> just wait............

Hæhæ

> Mads Lund, er kamikaze en mulig religion ???
> Motortosse.dk

Eller er motortosserne en sekt?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Mads Lund

Dato : 08-08-02 12:37

> 70 kg er da rimeligt temmeligt voldsomt meget... der kan da ikke være
meget
> andet end motoren tilbage

Motor + stel + fælge + forgaffel

væk er :
beklædning + tank + org styr+ bagsvinger + bremser + udstødningspotten

og så er der kommet en kulfiber potte og lidt jern samt lidt plastic oven i.

> Eller er motortosserne en sekt?

Vi har diskuteret det meget, og jeg holder stadig på at det er en mental
sygdom

Mads Lund
Motortosse

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-08-02 17:58

Mads Lund wrote:

> Motor + stel + fælge + forgaffel

Det var heller ikke meget

> væk er :
> beklædning + tank + org styr+ bagsvinger + bremser + udstødningspotten

Det er da egentlig enormt at det vejer så meget

> og så er der kommet en kulfiber potte og lidt jern samt lidt plastic oven
> i.

Men ingen nye bremser? Kulfiberpotte... hvordan lyder sådan en gs'er
så? Som en tunet fiskekutter?

> Vi har diskuteret det meget, og jeg holder stadig på at det er en mental
> sygdom

I diskuterer vist mange ting
--
mvh Jes Vestervang - Aalborgenser om 22 dage Hvis jeg da når at finde
noget at bo i

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-08-02 22:21

> Men ingen nye bremser?

Man bruger ikke den slags i speedway.

> Kulfiberpotte... hvordan lyder sådan en gs'er
> så? Som en tunet fiskekutter?

Tjah, hans fars XL125PD med akrapovic lyder som en Ducati, så vi har store
forventninger til GS'en.

> mvh Jes Vestervang - Aalborgenser om 22 dage Hvis jeg da når at finde
> noget at bo i

SÅ er du forpligtet til at kigge op i Aalborg Off-Road MC Klub en torsdag
aften, jeg lover at gi en bajer.

Rittig
(lige hjemkommet fra klubaften og ræser-tur i grusgraven med bl.a. Mads Lund
og hans nye YZ426F)

Fra : Mads Lund

Dato : 09-08-02 10:45

> Rittig
> (lige hjemkommet fra klubaften og ræser-tur i grusgraven med bl.a. Mads
Lund
> og hans nye YZ426F)

Uh og hvilken aften. Her til morgen var det noget en opgave at få rettet
lemmerne ud og lomme op ad sengen. Og da jeg så kom forbi YZ'eren i
værkstedet var jeg tæt på at melde mig syg fra arbejdet, og læsse 426'eren
på traileren igen. Det er ubetinget den fedeste cykel jeg har prøvet.

Lad os tage det fra starten af. Ud til Jan og hente den, oliere
luftfilteret, kontrollere dæktrykket, tanke og smøre kæden. Afsted ud til
grusgraven, i tøjet og op på kick starteren. Det er lidt rituelt at starte
sådan et bæst, 4 vip på gassen, ud med chokeren, træde den til kompression,
løfte "snøfteren", vippe den over kompressionspunktet, og så et roligt men
bestemt tråd. Og så startede den på første tråd. På med hjelmen og så var vi
klar til at tøffe. Første oplevelse var at sædet var meget hårdt og
affjedringen meget stiv. Hmm noget anderledes end WR'en så i 1. gear og
koble forsigtigt til. Så tøffede den stille og roligt igang.

Ud på sporet og huske på at Jan ca 100 gange havde advaret om dyret (og så
lige precis ham !!) og oplevelsen af sådan 58 hk 4 takter er VOLDSOM.
Momentet i bunden gør at der er træk så snart man giver besked om det. Og
ved at holde den i de lave omdrejninger kan man luske stille og roligt (alt
er relativt) rundt. Giver man den så noget gas, så rykker den, men på en
rolig og behagelig måde. Det eneste man skal være varsom med er at lade
motoren komme for højt op i omdrejninger for så bliver den ond. Især hvis
det kombineres med et underlag hvor der er bid. Så føles det nemlig lidt som
om den er raketdrevet. Bremser og affjedring er dog over opgaven så det er
nemt at få styr på løjerne igen.

Og efterhånden som vi blev dus steg glæden blot mere og mere. Den er lækker
at køre på, og dertil kommer 2 gode egenskaber ved 4t crossere, lyden er
potent og cyklens evne til at læsse sand i hovedet på ham der kører bagved
er uovertruffen

Så søndag skal den luftes igen.

Mads Lund
Dirtbikes
YZ426
WR200
RM250
KX500
GS500
road bikes
ZX9RT
GS750
RS125
ccm index 3751

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-08-02 17:57

Claus Rittig wrote:

> Man bruger ikke den slags i speedway.

Nånej, det vidste jeg egentlig godt Jeg var dog ikke klar over at
sidevognsræs havde så meget til fælles med speedway. Jeg må hellere se det
en dag

> Tjah, hans fars XL125PD med akrapovic lyder som en Ducati, så vi har store
> forventninger til GS'en.

En tocylindret Ducati?

> SÅ er du forpligtet til at kigge op i Aalborg Off-Road MC Klub en torsdag
> aften, jeg lover at gi en bajer.

Jeg tænkte nok at jeg var velkommen Jeg skal nok kigge fordi, men er
dog bange for hvad det betyder for min økonomi, hvis jeg bliver bidt af
det. Jeg nænner ikke at sælge Fazeren, så det bliver jo lidt af en
økonomisk udfordring. Nå pyt, spaghetti med ketchup smager ok

> Rittig
> (lige hjemkommet fra klubaften og ræser-tur i grusgraven med bl.a. Mads
> Lund og hans nye YZ426F)

Det er vist den rigtige måde at spændere en aften på
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-08-02 23:01

> Nånej, det vidste jeg egentlig godt Jeg var dog ikke klar over at
> sidevognsræs havde så meget til fælles med speedway. Jeg må hellere se det
> en dag

Hvad med fx. en tilfældig dag i september? Vi kunne jo sige 8. September?
N.O. Jensens Mindeløb III
(http://www.motorfun.dk/Begivenheder/Gandrup_2002/gandrup_2002.html) ? Med
deltagelse af Rittig, Lund og halvdelen af Aalborg Off-Road MC Klub? Der er
også traktortræk og kræmmermarked, hvis du skulle komme til at kede dig.

> En tocylindret Ducati?

Ja. Okay, Duc'en løber jo så nok noget mere end dobbelt så hurtigt med samme
lyd, men så længe man ikke kan se motorcyklen er illusionen perfekt.

> Det er vist den rigtige måde at spændere en aften på

Ja det var dejligt. Vi skiftedes til at underholde hinanden. Først
underholdt Mads mig ved at demonstrere en hel-krops-wobler ned ad en stejl
sandskrænt og få sekunder senere underholdt jeg ham med et 180 + 360 = 540
graders sving. (Jeg fik lagt Hondaen så godt ind i et 180 g. sving at jeg
kom en gang for meget rundt før jeg fik rettet op igen).

Desværre redede jeg mig vist en maveforkølelse, så der er nok ingen kørsel i
weekenden

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-08-02 07:58

Claus Rittig wrote:

> [...]
> deltagelse af Rittig, Lund og halvdelen af Aalborg Off-Road MC Klub? Der
> er også traktortræk og kræmmermarked, hvis du skulle komme til at kede

Det lyder meget interessant Jeg har dog ingen anelse om hvor Gandrup
ligger, men det er jo til at finde ud af

> [...]
> graders sving. (Jeg fik lagt Hondaen så godt ind i et 180 g. sving at jeg
> kom en gang for meget rundt før jeg fik rettet op igen).

*lol* Det er jo perfekt underholdning ...så længe man ikke går alt for
meget i stykker af det :-/ Det må man jo så bare lade være med

> Desværre redede jeg mig vist en maveforkølelse, så der er nok ingen kørsel
> i weekenden

God bedring! Du er da også altid forkølet
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-08-02 10:23

September?
Med

> Det lyder meget interessant Jeg har dog ingen anelse om hvor Gandrup
> ligger, men det er jo til at finde ud af

15 km nordøst for Aalborg. Vi kan nok arrangere noget kørelejlighed.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-08-02 10:52

Claus Rittig wrote:

> 15 km nordøst for Aalborg. Vi kan nok arrangere noget kørelejlighed.

Jeg har jo fazeren, så det er jo nok ikke nødvendigt
Jeg har forresten endeligt også fundet noget at bo i deroppe. En 85 kvm
lejlighed/halvt hus som jeg deler med en kammerat ude lidt syd for Skalborg.
Jeg er forresten netop hjemvendt fra et boligseminar for boligløse
studerende som studentersamfundet arrangerede, så jeg jeg blev jo også nødt
til at se om Jonfru Ane gade er så god som folk siger. Det synes jeg
....og øllene er billige
Hvor er det forresten at aormck ligger?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-08-02 22:04

> Jeg har jo fazeren, så det er jo nok ikke nødvendigt

Nåh, nej.

> Hvor er det forresten at aormck ligger?

Hvis du kører ind ad Hobrovej (kan du finde den?) mod centrum, så skal du
til højre i lyskrydset lige efter Sygehuset (Sygehus Syd) og Atletikstadion.
Den hedder Østre Allé. Lige før du kører over broen over jernbanen ser du på
højre hånd Rustenborg, posthuset. Det hedder den naturligvis ikke, men den
er en frygtelig rustbunke, så alle kalder den Rustenborg. Fortsæt ud forbi
Dansk Eternit og skøjtehallen, gennem alle lyskrydsene indtil lyskrydset
Øster Uttrup Vej (50m efter Hadsundvej). Drej til højre ad Øster Uttrup Vej
og til venstre ad Bakkegårdsvej 10 meter senere - fortsæt 20m så ligger
klubhuset til højre med et fint skilt på gavlen.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-08-02 22:34

Claus Rittig wrote:

> [...]
> lyskrydsene indtil lyskrydset Øster Uttrup Vej (50m efter Hadsundvej).
> Drej til højre ad Øster Uttrup Vej og til venstre ad Bakkegårdsvej 10

^^^^^ Er det ikke Øster Sundby vej du mener? På kortet
er Øster Uttrup vej en temmelig stor vej, som ikke er forbundet til
Bakkegårdsvej.

> meter senere - fortsæt 20m så ligger klubhuset til højre med et fint skilt
> på gavlen.

Fint, jeg har fundet det på kortet, så jeg vil da kigge ud forbi en dag.
Jeg skal dog først lige nå at flytte derop og have overstået det værste
studiestartskaos

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : N/A

Dato : 02-08-02 18:40

Fra : N/A

Dato : 02-08-02 18:40

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 02-08-02 18:40

"Kim Hansen" <ksh@webnet.dk>

> Jeg har købt et par jeans med indvævet kevlar og lidt beskyttelse til
> knæer og hofter. De er ikke nær så varme som mine andre mc-bukser

Hvor har du købt dem ?

Jeg vælger desværre ofte at tage turen med jeans, hvis jeg ikke lige synes at
MC-tøjet er praktisk, og ovenstående kunne måske være en mellemvej..

Mvh
Steen

Fra : Kim Hansen

Dato : 03-08-02 17:58

On Fri, 2 Aug 2002 19:39:36 +0200, "Steen D. Pedersen"
<sdp@mailme.dkFJERNDETTE> wrote:

>"Kim Hansen" <ksh@webnet.dk>

>Hvor har du købt dem ?

TG-motor i Rorslev på Fyn, nær Middelfart.
Men jeg tror at de kan fåes hos de fleste mc-forhandlere.
De er godt nok lidt varmere end et par alm. jeans, men jeg er nu glade
for dem, og føler mig da også mere sikker med dem på end alm. jeans.

> [...]
>MC-tøjet er praktisk, og ovenstående kunne måske være en mellemvej..

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Steven

Dato : 05-08-02 18:59

On Fri, 2 Aug 2002 19:39:36 +0200, "Steen D. Pedersen"
<sdp@mailme.dkFJERNDETTE> wrote:

snip

> [...]
>MC-tøjet er praktisk, og ovenstående kunne måske være en mellemvej..

BMW har nogle ret lækre Jeans med kevlar på programmet, men som mange
af deres produkter er de dyre kr. 2.880.

Hein Gericke har i juli måned tilbud på jeans med kevlar samt jakke og
prisen var 50 euro for hver del. Varenr. 400410 for jeans og 400407
for jakke.

IXS har også jeans med kevlar, men jeg har hørt at de ikke længere
sælges i Danmark.

Steven
FSZ600