Mælk og kød
Fra : Henrik Vest

Dato : 28-07-02 18:43

Hej Gruppe

Vi er nogle stykker der har diskuteret det med at lægge kød i mælk, inden
det bliver kogt/stegt/grillet.

Vi mener at ideen med at lægge kødet i mælk er at mørne kødet - er det
korrekt og/eller er der andre fordele ?

Hvad er det, der gør at kødet mørnes ? Jeg kan se at der i "Den klassiske
køkkenskole" af Anne Willan nævnes syreholdige produkter, men mælk er da
basisk ?

Hvilke typer mælk kan bruges ?

Hvilke typer kød (Okse, kalv, gris, fjerkræ og vildt) kan bruges sammen med
mælk ?

Hvor længe skal kødet ligge i mælk ?

Fra : Lene

Dato : 30-07-02 21:15

Et andet godt tip er at lægge kødstykkerne lagvis med kiwifrugter. Så bliver
det garanteret mørt!

Hilsner fra Lene. (Kostvejleder).

Fra : Henrik Vest

Dato : 31-07-02 00:22

> Et andet godt tip er at lægge kødstykkerne lagvis med kiwifrugter. Så
bliver
> det garanteret mørt!

Men så tager kødet vel også smag ?

Henrik V. hallo_derude@hotmail.com

Fra : Lene

Dato : 31-07-02 10:55

Nej, kødet tager ikke smag.
Prøv at lægge kødet lagvis med kiwifrugter et par timer, og efterprøv om
kødet så er mørt nok.
Altså, hvis man lader blandingen ligge alt for længe kan det da godt være at
der kommer en eller anden afsmag. Jeg har ikke været ude for det.
Sommerhilsner fra Lene