Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Manglende farver på TV-Out
Fra : -= KG =-

Dato : 26-07-02 13:10

Jeg har et Creative GF4 Ti4200 som er sluttet til et Samsung TV i en port
der hedder 'TV-in' (dvs uden noget scart kabel/omformer).
Jeg benytter Nview og har valgt 'klon' så billedet både vises på min pc
skærm og TVet men problemet er at der ikke er farver på TV billedet.

Kan det lade sig gøre at få farver på med den metode jeg benytter eller skal
der en anden fysisk opsætning til eller hvad ?

Fra : Rasmus S

Dato : 26-07-02 13:56

"-= KG =-" <Garmer83@hotmail.com> wrote.

> [...]
skal
> der en anden fysisk opsætning til eller hvad ?

Check om TV-Out signalet står til NTSC. Hvis det gør, så skift da til PAL.

Mvh

Rasmus

Fra : -= KG =-

Dato : 26-07-02 14:25

> Check om TV-Out signalet står til NTSC. Hvis det gør, så skift da til PAL.

Det står vist til NTSC-M, men kan ikke se nogle steder hvor det er muligt at
skifte !?

Fra : Rasmus S

Dato : 26-07-02 15:22

"-= KG =-" <Garmer83@hotmail.com> wrote.

> Det står vist til NTSC-M, men kan ikke se nogle steder hvor det er muligt
at
> skifte !?

Under egenskaber for skærm vælger du "advanced/nView
faneblad/enhedsindstillinger/vælg outputenhed/avanceret/vælg TV og skift
format til PAL-B eller PAL-G".

Mvh

Rasmus

Fra : -= KG =-

Dato : 26-07-02 19:55

> Under egenskaber for skærm vælger du "advanced/nView
> faneblad/enhedsindstillinger/vælg outputenhed/avanceret/vælg TV og skift
> format til PAL-B eller PAL-G".

Tak - det virker fortræffeligt.

Kan du oplyse mig om der er nogle fordele ved at anvende scart stikket
istedet, eller om det er det samme?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-07-02 11:26

"-= KG =-" <Garmer83@hotmail.com> skrev:
> Kan du oplyse mig om der er nogle fordele ved at
> anvende scart stikket istedet, eller om det er det
> samme?

Det stik du bruger hedder sandsynligvis S-VHS
og giver et klart bedre billede end SCART.

Mvh.
Mikael

Fra : Thf

Dato : 26-07-02 17:33

> [...]
>Jeg benytter Nview og har valgt 'klon' så billedet både vises på min pc
>skærm og TVet men problemet er at der ikke er farver på TV billedet.
Hvor finder i denne meget omtalte 'klon' funktion henne, jeg har ingen
problemer med Nview, men kan ikke finde denne funktion.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Thf

Dato : 27-07-02 14:48

>Hvor finder i denne meget omtalte 'klon' funktion henne, jeg har ingen
>problemer med Nview, men kan ikke finde denne funktion.
Er der ingen der vil ud med det,,,

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : -= KG =-

Dato : 27-07-02 15:01

> Er der ingen der vil ud med det,,,

Egenskaber - indstillinger - avanceret - nview - klon (er kun muligt hvis
mere end en skærm er registreret).