Fejltryk på t-shirts
Fra : Jacob Andersen

Dato : 30-07-02 01:41

Hej NG.
Er havnet i en lidt uheldig situation, hvor jeg håber I kan hjælpe med at få
styr på rettigheder og muligheder.

Har stået for produktionen af et kvantum t-shirts (mere eksakt 70 styk) for
en mindre miljøorganisation. Købte trøjerne separat hos en forhandler og fik
hos et trykkefirma lavet tryk på disse trøjer. Der skete dog det yderst
beklagelige, at varmepåvirkningen under trykkeprocessen misfarvede især
ryggen hvor der var et større tryk slemt. Hvilke juridiske rettigheder kan
jeg med rette troppe op med her? Jeg kan velsagtens nægte at betale for
trykket, da de har molesteret mine trøjer. Men er det alt? Jeg står jo
stadig med 70 t-shirts indkøbt og trykt, som ikke er meget værd. Det er
noget skidt, og trøjesælgeren har jo intet ansvar for deres reaktion under
varme, selvom han solgte dem vel vidende, at de skulle bruges til tryk...

Alle tanker om hvordan jeg bedst tackler situationen er velkomne

Jacob Andersen

Fra : Christian Lyng

Dato : 30-07-02 10:32

"Jacob Andersen" <bnaa0001089@bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> varme, selvom han solgte dem vel vidende, at de skulle bruges til tryk...
>
> Alle tanker om hvordan jeg bedst tackler situationen er velkomne

Kender en der var i samme situation.

Trøjerne blev undersøgt af Teknologiske, det viste sig at der var
kemikalierester i tøjet pga. at de ikke var blevet vasket ordentligt efter
fabrikation, da trøjerne kørte igennem varmeovnen efter tryk blev de
misfarvet, sagen blev tabt pga tøjsælgeren skynte sig at lukkede sin
forretning så er der intet at komme efter....det var et ret stort beløb det
drejede sig om.

Chr.

Fra : Peter G C

Dato : 01-08-02 16:33

Jacob Andersen <bnaa0001089@bolignet-aarhus.dk> skrev:

[klip]

> Alle tanker om hvordan jeg bedst tackler situationen er velkomne

Du kan jo starte med at reklamere. Du kan enten kræve rigtig opfyldelse af
aftalen eller erstatning.

/Peter

--
http://www.grauslund.com