Blotter / hestegal!
Fra : Charlotte Andersen

Dato : 29-07-02 15:00

Hej alle.

Jeg har fået et stort problem - der hvor min hest står opstaldet, kommer der
en ældre mand når der er fred og ro i stalden - når enten hestene er lukket
på fold eller når folk er gået hjem. Det sker jo at nogle af hestene ikke er
på fold og så står der et par heste inde i stalden.

Manden går ind i boxen til hesten og smider al sit tøj og står der med
"sjoveren" fremme. Og så kan i vel selv gætte jer til hvad han vil lave. Han
er blevet taget flere gange og er blevet lovet tæsk hvis han bliver fundet
en gang til. Nu er det jo sådan, at der også er mange børn et sted hvor der
er mange heste, men heldigvis er det indtil nu kun voksne som har pågrebet
og set manden. Men mit spørgsmål er, hvor står vi i det tilfælde at manden
bliver skadet af den hest han nu står inde ved - kan vi blive tiltalt for
vold og beskyldt for selvtægt? En hest kan jo træde på ham og sparke
Indtil nu har vi skræmt ham væk med råben og trudsler på livet - men han
vender tilbage. Vi har også tænkt på at tilkalde politiet - men vi er lidt
bange for at han bare bliver lukket ud uden at der sker noget. Ærlig talt
har jeg mest lyst til at give ham en omgang tæsk!

Mvh. Lotte

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 29-07-02 15:07

Charlotte Andersen <ca@azlan.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d454a4c$0$10679$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> [...]
> bange for at han bare bliver lukket ud uden at der sker noget. Ærlig talt
> har jeg mest lyst til at give ham en omgang tæsk!

Hej Lotte
Tæske ham må du under ingen omstændigheder. Meld ham til politiet og fortæl
dem, at der kommer børn, så skal de nok tage det alvorligt.
De plejer ikke at tage let på det med blottere - i øvrigt heller ikke hvis
det kun er voksne det går ud over.
Fængsel får han næppe, men jeg vil regne med et påbud om ikke at vise sige
der igen og hvis han så dukker op igen, får han nok en bøde og et tilhold om
at han vil blive anholdt, hvis han viser sig der igen.
Du kunne jo også ringe og tale med politet rent uforpligtigende. Det plejer
de da ikke at have noget imod.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Kat

Dato : 29-07-02 16:41

"Charlotte Andersen" skrev:
> [...]
ikke er
> på fold og så står der et par heste inde i stalden.
SNIP
> [...]
talt
> har jeg mest lyst til at give ham en omgang tæsk!

Hej Lotte.
Jeg fik lige lyst til at svare dig på trods af min ringe juridiske
erfaring
Jeg har selv opholdt mig en del på div. rideskoler igennem tiden og er
stødt på lignede sager + blottere i skovområderne.
Af hensyn til alle de børn og unge mennesker der opholder sig i
stalden (de bliver jo bange og forskrækkede!) og området omkring,
valgte vi at politianmelde fyren. Politiet tog det ganske alvorligt og
tog ud og anholdte manden.
Herefter var der fred og ro igen - manden viste sig aldrig mere på den
adresse.
Jeg ville ikke være spor tilbageholdende med at pusse politiet på
staklen! For jeg har ærlig talt mere ondt af børnene.
Og noget andet i samme historie: en hest kan faktisk også godt tage
psykisk skade af den slags! De kan blive ret så utilnærmelige og
aggressive, så der er endnu en god grund til at få fyren væk!
--

/kat
---

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-07-02 00:06

Kat wrote:

> Og noget andet i samme historie: en hest kan faktisk også godt tage
> psykisk skade af den slags!

Hvad kan der så ske med os andre, hvis vi ser en nøgen hest? (Nej, jeg
kunne bare ikke lade være).

I øvrigt vil jeg også stemme for forslaget med at kontakte politiet.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : B. Sørensen

Dato : 30-07-02 11:29

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote

> Hvad kan der så ske med os andre, hvis vi ser en nøgen hest? (Nej, jeg
> kunne bare ikke lade være).

Ja, katte og heste er tilsyneladende meget følsomme og sarte væsner

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : Gevaldi

Dato : 29-07-02 16:43

Charlotte Andersen skrev:

[snip]

> Vi har også tænkt på at tilkalde politiet - men
> vi er lidt bange for at han bare bliver lukket ud uden at der sker
> noget.

I har da ikke tænkt særlig meget, hvis I ikke
allerede første gang tilkaldte politiet.

>Ærlig talt har jeg mest lyst til at give ham en omgang tæsk!

Du vil altså gøre dig selv til voldsmand bare fordi I ikke
kan få jer taget sammen til at tilkalde politiet....Du får
kun en plettet straffeattest ud at dit forehavende.

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Jakob Paikin

Dato : 29-07-02 17:02

On Mon, 29 Jul 2002 15:59:40 +0200, "Charlotte Andersen" <ca@azlan.dk>
wrote:

>Men mit spørgsmål er, hvor står vi i det tilfælde at manden
>bliver skadet af den hest han nu står inde ved - kan vi blive tiltalt for
>vold og beskyldt for selvtægt?

Hvis I ikke gør noget særligt for at få hesten til at sparke ham -
nej.

Men hvis I omvendt - på en eller anden måde - medvirker til at han
kommer til skade kan det muligvis være strafbart.

>Indtil nu har vi skræmt ham væk med råben og trudsler på livet - men han
>vender tilbage.

Trusler om vold (eller drab) er hverken særlig smart eller
nødvendigvis lovligt...

>Vi har også tænkt på at tilkalde politiet - men vi er lidt
>bange for at han bare bliver lukket ud uden at der sker noget. Ærlig talt
>har jeg mest lyst til at give ham en omgang tæsk!

Hvorfor tror så mange mennesker, at vold løser problemer?

Ring til politiet NU. Lad være med at overveje alle mulige
"smarte"/hurtige løsninger - de giver jer bare problemer senere hen.

--
Jakob Paikin

Fra : Bo Warming

Dato : 31-07-02 23:17

"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> wrote in message

> Ring til politiet NU. Lad være med at overveje alle mulige
> "smarte"/hurtige løsninger - de giver jer bare problemer senere hen.

Hvis børnenes forældre er snerper, ville jeg ringe til politiet.

Ellers ville jeg søge en mindelig løsning, og er forældrene kloge vil de
sige at her oplever børnene i en ufarlig situation at se en pervers.

"Jeg er menneske og intet menneskeligt skal være mig fremmed" Cicero

Hvis jeg havde set en sådan særlig, evt onanerende, i hestestalden hvor jeg
kom som teenager, ville jeg ikke have overreageret som jeg gjorde, da jeg på
en busrejse i USA blev befamlet af en enlig, ufarlig ældre mand.

Fra : Stef

Dato : 29-07-02 19:06

"Charlotte Andersen" <ca@azlan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> på fold og så står der et par heste inde i stalden.

Sæt vidioovervåvning op...!

Behøves ikke være dyrt - kan evt. finde en gl. kamera der ikke virker, og så
sætte en lysdiode derpå .. der indikerer der bliver filmet.

/steffen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-07-02 20:33

Stef skrev:

>Sæt vidioovervåvning op...!

Hvad skulle det hjælpe? Der er jo slet ikke tvivl om hvem det er
eller hvad han gør.

--
Bertel