HjemmePC-ordning ctr. betaling
Fra : si

Dato : 29-07-02 10:17

Hej

Jeg har en pc-ordning hos min arbejdsgiver.
Problemet er at det beløb der skal trækkes fra min løn ikke er blevet
trukket siden december og jeg har, tro det eller ej, ikke opdaget det før
nu, hvor hele beløbet bliver trukket på én gang på min lønseddel for august.

Skal jeg betale pengene når det er min arbejdsgiver der har begået en fejl?
Hvis jeg skal betale pengene, kan jeg så forlange en fornm for
afdragsordning?

Med venlig hilsen
Søren

Fra : si

Dato : 30-07-02 14:03

er der virkelig ingen der ved noget om dette?
/Søren

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-07-02 12:43

si wrote:

> er der virkelig ingen der ved noget om dette?

Jeg vil da gerne komme med et bud.

> august.

Ja. (Ville du forlange pengene udbetalt, hvis de havde trukket for meget?)

> afdragsordning?

Næppe, men har du prøvet at spørge din arbejdsgiver, om I kan aftale noget?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Lars Brink

Dato : 30-07-02 12:37

Uden at vide meget om juraen vedr. dette så:
1) Du ved du skal betale, så ja du skal betale pengene
2) Spørg da pænt din chef om du ikke må få lov til at betale over flere
måneder.

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once - that was when I thought that I was wrong.

Fra : Peter G C

Dato : 01-08-02 16:29

si <no@spam.dk> skrev:

[klip]

> Skal jeg betale pengene når det er min arbejdsgiver der har begået en
> fejl?

Som udgangspunkt ja. Hvis du vil køre en sag for disse småpenge, så bliver
dit arbejdsklima næppe specielt godt.... overvej lige det.

> Hvis jeg skal betale pengene, kan jeg så forlange en fornm for
> afdragsordning?

Nej - men har du spurgt?

/Peter

--