Sum- eller genstandslegat?
Fra : VisseVasse

Dato : 27-07-02 10:29

Regnes en testation over obligationer, aktier og andre værdipapirer for sum-
eller genstandslegater?
Sondringen får betydning for omfanget af den kvalitative
testationskompetence.

/Jacob

Fra : Jakob Paikin

Dato : 27-07-02 15:44

On Sat, 27 Jul 2002 11:28:50 +0200, "VisseVasse" <gunst@oncable.dk>
wrote:

>Regnes en testation over obligationer, aktier og andre værdipapirer for sum-
>eller genstandslegater?

Umiddelbart vil jeg betragte det som et genstandslegat, da et sumlegat
kun kan lyde på betaling af et beløb. Hvis testator har bestemt at
person X skal have obligationsbeholdning Y, er det "mere"/noget andet
end betaling af et beløb.

Jeg har dog ikke checket retspraksis el.lign.

--
Jakob Paikin

Fra : VisseVasse

Dato : 27-07-02 16:38

"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> wrote in message
> [...]

> end betaling af et beløb.
>
> Jeg har dog ikke checket retspraksis el.lign.

Jep - jeg er enig og har heller ikke tjekket..
Takker.

/J