Istandsættelse af lejlighed
Fra : Anders

Dato : 26-07-02 13:20

Hej!

Jeg står i en latterlig ærgerlig situation, idet vi netop er i gang med at
istandsætte vores fralyttede lejlighed. Vi skulle male lejligheden og har i
den anledning fået udleveret maling af udlejer (hans firma). Vi brugte en
hel dag på at male, men undrede os over dækkeevnen og var nødt til at male
det en gang til. Imidlertid viste det sig at det efter optørring var
forskellige farver fra de to bøtter vi brugte, den sidste var korrekt har vi
senere fundet ud af. Udlejer har altså udleveret to forskellige
farvenuancer, hvilket kun kunne ses ved at der stod 0005 med sprittusch på
den ene og intet på den anden; det var jo ikke let at vide...

Mit spørgsmål er:
Nu hvor udlejer har udleveret forkert maling, hvilket jeg dog ikke har
kvittering på, kan han så forlange at vi tager ind og maler en tredie gang,
selvom lejligheden netop nu fremtræder som alt andet end flot malet. Vi har
jo sådan set gjort alt det vi kunne (og mere til) for at male
lejligheden..., er det bare ærgerligt eller må den sidste istandsættelse stå
for udlejers regning?

Med venlig hilsen
Anders

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 28-07-02 13:30

Anders <no@spam.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:ahreon$rtc$1@sunsite.dk...
> [...]
> jo sådan set gjort alt det vi kunne (og mere til) for at male
> lejligheden..., er det bare ærgerligt eller må den sidste istandsættelse

Jeg ved det ærlig talt ikke, men mon dog ikke, at du slipper, hvis du tager
de tomme bøtter med, når du skal tale med dem. De kan jo se, at det er
bøtter fra det rigtige firma.
Hvis jeg var udlejer ville jeg ikke gøre noget ved sagen, men det er jeg jo
ikke, ring og tal med dem - hvis du ikke allerede har gjort det.

MVH Rikke

tjek: www.rikkebachmann.webbyen.dk