Sporing af telefon...Hvordan?
Fra : Finn D Jørgensen

Dato : 28-07-02 21:31

Hej Allesammen...

Min Nokia 3310 telefon er på en eller anden måde blevet forbyttet. Jeg har
fået at vide at det er muligt at spore telefonen ved hjælp af IMEI-koden,
således at næste gang telefonen bruges til opkald så registreres det hvilket
abonnement og dermed hvem det er der har min telefon.

Nu er mit spørgsmål så....Hvordan får jeg den sporet? Skal jeg melde den
stjålet hos politiet? Eller skal jeg gå til en forhandler og bede dem om at
spore den for mig? Og hvad koster det mon?

Med håb om snarligt svar

Finn Jørgensen

Fra : Kim J Jørgensen

Dato : 28-07-02 21:51

Hm!

Hvis politet skal spore din telefon, skal de have en dommerkendelse.
Så jeg tror ikke der er andet at gøre, end at købe en ny?

Kim

Fra : Fischer

Dato : 29-07-02 07:32

> [...]
hvilket
> abonnement og dermed hvem det er der har min telefon.

Ikke umiddelbart muligt.

> [...]
at
> spore den for mig? Og hvad koster det mon?

Hvis du melder den stjålet bliver den spærret på nettet. Hvis nogen så
prøver at bruge den med et registreret kort (abonnement) så bliver det
registreret.
Du skal bare vide at hvis telefonen bliver fundet på baggrund af dette, så
kan du få store problemer med at få spærringen ophævet igen. Nogen har helt
opgivet at få det gjort.

*Fischer

Fra : Lars Christensen

Dato : 29-07-02 12:41

On Mon, 29 Jul 2002 08:32:22 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

>Du skal bare vide at hvis telefonen bliver fundet på baggrund af dette, så
>kan du få store problemer med at få spærringen ophævet igen. Nogen har helt
>opgivet at få det gjort.

En af mine kammerater fik faktisk spærret sin mobiltlf. ved en
fejltagelse - en tastefejl hos politiet i Ringkøbing.
Han oplevede lige pludslig at han ikke kunne foretage nogen opkald og
tror så at mobilen er itu og henvender sig så der hvor han har købt
den for at få den repareret. De konstanterer så at der ikke er noget i
vejen med selve mobilen men at den er blevet meldt stjålet og at han
skal henvende sig hos politiet. Som sagt så gjort så går han op på
politistationen med kvittering og hele pivetøjet. Efter en samtale med
en eller anden flink politimand lykkedes det at få åbnet for telefonen
igen. Så det kan godt lade sig gøre.

Lars

Fra : Fischer

Dato : 29-07-02 13:35

> En af mine kammerater fik faktisk spærret sin mobiltlf. ved en
> fejltagelse - en tastefejl hos politiet i Ringkøbing.

Ha, ha. Sikke nogle fjolser. Den slags bør man mindst triple-checke inden
man sender det i luften.

> [...]
> og hele pivetøjet. Efter en samtale med en eller anden flink politimand
> lykkedes det at få åbnet for telefonen igen. Så det kan godt lade sig

Ja, det kan lade sig gøre. Men der er desværre også mange der helt har
opgivet.
I denne sag har det nok hjulpet på ekspeditionstiden at de selv havde spinat
under skoene.

*Fischer