PAS PÅ TELIA!!!
Fra : PRESTIJ

Dato : 29-07-02 23:17

OK.....i 1996 havde jeg et Telia(1010) abb...hvor man skulle huske at taste
1010 foran nummeret...fint nok.
Senere fik jeg automatisk 1001(Tele2) foran da de var billigere en 1010.
Årene gik og tiden gik og jeg fik ikke en eneste regning fra 1010....det går
fint.

For ca. 2 måneder siden fik jeg et velkomstbrev fra Telia at de var i fuld
omgang med at opsige mit 1001 abb og flytte mit abb til dem selv. Jeg griber
telefonen og taler med en herre som undskylder mange gange at Telia desværre
har haft en computerfejl og at jeg ikke var den eneste som har fået sådan et
brev. Han beder mig om at opgive kundenummeret som står skrevet på brevet og
sletter mig helt fra deres system. Herren undskylder igen og siger jeg
sagtens kan være rolig nu.

I dag d.29.07.02 modtager jeg så en regning fra Telia på 600,- for mine
samtaler. Telefon samtalerne passer fint nok....men selskabet passer ikke.

Kundeservice medarbejderne i Telia mener at jeg har sagt ja til et Telia abb
og at de ovenikøbet har kontaktet mig telefonisk i maj måned af en sælger og
solgt mig et Telia abb. DET PASSER SLET IKKE.

Jeg gøre dem opmærksom på brevet for 1-2 måneder siden + herren som jeg
talte med i kundeservice...og at han slettede mig fra deres system.

Det kan godt passe siger de vores samtale bliver lige pludselig meget
hyggeligere se selv.....

Telia : Jeg er enig med at det er vores fejl...men du bliver altså nød til
at betale for din samtaler....ellers for du en rykker.

Jeg mener de slet ikke skal have nogen penge det er simpelthen noget FUSK.
Efter en ca 50 min samtale tilbyder jeg dem at betale 50% af regningen og
derefter BLACKLISTE mig fra deres net.

Niksen biksen først pengene i 100% og derefter må jeg selv finde et andet
selskab.

Mit spøgsmål er så til jer....

1: Er der andre herinde der har været ude for sådan noget??

2: Hvad kan jeg gøre??

3: Kan Telestyrelsen hjælpe mig??

På forhånd tak

Der skal lige også gøres opmærksom på at jeg ikke på nogen måde underskrevet
på noget som helst fra Telia.

Fra : Leif

Dato : 29-07-02 23:25

"PRESTIJ" <prestij@ishoejby.dk> wrote in message
> 2: Hvad kan jeg gøre??

Lad vær med at betale? HVIS du er helt sikker i din sag, så skal du ikke
betale. Husk at holde en god ordklang i tlf. Råb og trusler virker aldrig.
Men lyd bestemt.
Du vil ikke betale, basta.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-07-02 10:50

"PRESTIJ" <prestij@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Telia abb
> og at de ovenikøbet har kontaktet mig telefonisk i maj måned af en

Bed om dokumentation herfor.

> Telia : Jeg er enig med at det er vores fejl...men du bliver altså nød
til
> at betale for din samtaler....ellers for du en rykker.

Spørg dem hvor accepten fra din side ligger.

> Der skal lige også gøres opmærksom på at jeg ikke på nogen måde
underskrevet
> på noget som helst fra Telia.

Det er heller ikke nødvendigt for at indgå en aftale, så det er ikke det
du skal arguementere med.

Fra : Peter E K

Dato : 02-08-02 11:46

Start med at sende en skriftlig klage til Telia med cc. til Telestyrelsen.
Bare noget i stil med denne mail. Telia må IKKE rykke og opkræve dig, når du
har sent en skriftlig klage.
Husk at skrive i klagen at du øjeblikkeligt ønsker ophævelse af alle
relationer med Telia.

Så ringer du til dem og forklarer at du har afsent en klage og en opsigelse.
Så SKAL de lukke dit abonnement så du frit kan vælge operatør.

Du skal huske at bede om skriftlig dokumentation for alt hvad du hører Telia
påstår, og skrive navnene ned på dem som du taler med.
Nanvligt skal du få dem til at støve en kontrakt med din underskrift op.

Mht. om du skal betale pengene til Telia, så vil jeg tro det er en sag for
TST. I og for sig har du jo foretaget kaldene, og man kan ikke "flytte" dem
over til din gamle operatør.

Telia har så meget rod i pocedurene og i deres arkiver, at de for det meste
opgiver at køre en sag helt ud, og istedet bare løser og krediterer en
kunde.
Bare sørg for at holde din tone soper og velformuleret.

Vh Peter

Fra : PRESTIJ

Dato : 02-08-02 12:16

Telestyrelsen hjalp på det.

Jeg blev ringet op af en af de høje herre fra Telia og han tilbød mig at
betale 1/3 del af fakturaen og undskyldte endnu engang.

Jeg kunne evt havde gjort mere ud af sagen men jeg var godt træt af denne
sag som kørte i 5 dage igennem kundeservice og alt andet.

Det var det.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-08-02 22:15

"Peter E K" <z@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Nanvligt skal du få dem til at støve en kontrakt med din underskrift
op.

Som nævnt er en underskrift ikke nødvendig for at indgå en aftale

Fra : fish

Dato : 12-08-02 07:54

"Peter E K" <z@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> påstår, og skrive navnene ned på dem som du taler med.
> Nanvligt skal du få dem til at støve en kontrakt med din underskrift op.

Underskriften er ikke nødvendig. Derfor står man dårligt på det punkt.

> Telia har så meget rod i pocedurene og i deres arkiver, at de for det
meste
> opgiver at køre en sag helt ud, og istedet bare løser og krediterer en
> kunde.

Problemet i denne sag er at Telia har hyret et CallCenter til at foretage
disse kald. Telia har ikke betalt provision til firmaet, så Telia har ikke
gjort noget galt i deres aftale med selskabet. Men selskabet er ikke det
callcenter som Telia bruger i forvejen. Det er vel her problemet ligger.
Hvis dette CallCenter helt vildt gerne vil have Telia som kunde, og dermed
stjæle kundecenteret fra Telia, skal de ikke bare være almindeligt gode...
de skal være fantastisk meget bedre end Telias nuværende selskab. Dette
CallCenter er nødt til at overbevise Telia om at kundekonsulenterne er bedre
i dette firma...

.... men umiddelbart har det være på den forkerte måde. Jeg har hørt om folk
der bare ville have tilsendt materiale, men som bare blev oprettet med det
samme.
Det er ikke et problem Telia har haft før, og har dermed ikke nogen
procedure for det. Det er ikke fordi der er rod i proceduren... men fordi
den ikke eksisterer.

Fra : Hartmann

Dato : 07-08-02 08:24

Alt andet lige så er det stadig Telia der skal bevise at de har lavet en
aftale med dig.
Men derudover sørg altid for at opsige et abbonent skriftligt ikke noget
med pr tlf, det giver altid problemer.

http://www.kandu.dk/