Polar S710 og Windows XP
Fra : Tony L

Dato : 28-07-02 23:13

Hej

Vil lige høre om i har haft nogle problemer med at køre Polar Precision
Performance på Windows XP - jeg kan få det til at virke perfekt på W 98, men
ikke på
XP. Programmet vil simpelhen ikke åbne com-porten til mit Interface (USB).
Lidt surt når man har betalt ca. 3000 for ur og interface.

Jeg har forgæves forsøgt alt på Polars hjemmeside ang. fejlfinding,
opdatering, installering og forgæves ringet til Polar der ikke rigtig kan
hjælpe.
Jeg har ligeledes checket i BIOS om min USB-port skulle være slået fra, men
lige lidt har det hjulpet..har også prøvet at henvise mine USB-porte
til det USB-setup der ligger i Polar Precision Performance...

Nogen der har nogen forslag/erfaringer..??????
Hjææælp.

Thanx, Tony

Fra : Claus Hansen

Dato : 05-08-02 11:23

in article ai1qa1$2fg3$1@news.cybercity.dk, Tony L at lindkold@city.dk wrote
on 28/07/02 22:13:

> [...]
> til det USB-setup der ligger i Polar Precision Performance...
>
> Nogen der har nogen forslag/erfaringer..??????

Hej Tony. Har lige været på polars hjemme-side. Her er hvad de skriver, du
skal nok kigge ekstra godt på de sidste linier:
Hvis du har problemer med din USB forbindelse og Polar Interface.

Andet computertilbehør kan bruge den samme IRQ-linie ved USB-porten. Dette
kan kontrolleres i Kontrol Panel

USB - driveren (Polars opdatering fra www.polar-danmark.dk) skal installeres
FØR USB-stikket fra interfacen sættes i første gang. Er skaden sket kan
af-installationsprogram hentes her:Tryk her for at downloade programmet (223
kb).

Operativsystemet har problemer med at håndtere USB-porten. Opdatering af
Operativsystemet retter også de USB-relaterede problemer.

Computerens USB hub er i stykker

Vi har også haft tilfælde, hvor computerforhandleren har ombyttet "Mother
Board", når de kontaktes vedr. Problemer med USB-porten

Computeren er for gammel for Polar Ir-interface til USB port. Minimum er
Pentium 200 Mhz.

USB versionen er for gammel. Polar IR-interface til USB port understøttes af
USB version 1.1 eller senere. Visse 3-5 år gamle computere har måske USB
version 1.0, som ikke er kompatibel med Polar IR Interface. Dette kan
kontrolleres i f.eks computerens betjeningsvejledning.

USB er slået fra i BIOS

Hvis Interfacen har været tilsluttet USB porten , mens operativsystemet er
blevet opdateret til Windows XP, kan det give problemer, som kun kan løses
ved at afinstalere operativsystemet igen.

Ellers har de en vældig god hotline, hvor de er rimelige hurtige.
Med venlig hilsen
Claus Vinnich

Fra : Tony L

Dato : 05-08-02 13:42

Hej

Har prøvet ALT - uden det hjalp - og iøvrigt når de skriver at interfacet
ikke kan køre med USB version 1.0 men kun 1.1
vidner det så ikke om at de ikke har helt styr på det her...Mig bekendt er
der 100 måske 1000-vis af "USB-versioner" til setup. Svarer
vil lidt til at sige at der er noget galt med biler med 2.0 motorer...
Anyways - intet har hjulpet so far... desværre...
Ellers tak.

Fra : Carsten Svensgaard

Dato : 06-08-02 17:30

"Tony L" <lindkold@city.dk> writes:

> [...]
> der 100 måske 1000-vis af "USB-versioner" til setup. Svarer
> vil lidt til at sige at der er noget galt med biler med 2.0 motorer...

Nej, at det kræver USB version 1.1 lyder for mig ganske fornuftigt,
det betyder bare at de bruger en funktionalitet der først er kommet i
specifikationerne for 1.1. Analogien med motorstørrelsen er ikke helt
god, mere passende er måske noget med NMT/GSM telefoner eller lignende.

Carsten
--
/"\ | Carsten Svensgaard
\ / ASCII ribbon campaign | carsten (a) svensgaard.org

Fra : Tony L

Dato : 06-08-02 21:50

Takker...

Du ved måske også hvor jeg kan se hvilken version jeg bruger. Har ikke
kunnet finde noget i manual eller BIOS.

Mvh.
Tony

Fra : Carsten Svensgaard

Dato : 07-08-02 16:21

"Tony L" <lindkold@city.dk> writes:

> Takker...
>
> Du ved måske også hvor jeg kan se hvilken version jeg bruger. Har ikke
> kunnet finde noget i manual eller BIOS.

Umiddelbart tror jeg at jeg ville kigge på nettet hos afbrikanten af
bundkortet, de har som regel en god dukumentation. Skriv evt til deres
support?

Carsten

Fra : Tony L

Dato : 08-08-02 14:56