frelst uden tro.
Fra : Erik L

Dato : 26-07-02 17:04

Når jeg læser alle de foreslag der er om "tro" og den "frelsende tro". Må
jeg tilstå at jeg ikke altid fatter den egoisme og selvophøjelse der er i
folks "tro" og den "Ferlsende tro" som nogle har opbygget Jesus kan frelse
dem på deres ophøjede "tro".

De er vel nok mægtige de kan "tro" så meget det kan frelse dem

Jeg derimod der bliver beskyldt for mange slags vranglærer havde ingen "tro"
på hverken Faderen, Jesus eller Helligånden, det var for mig kun en gang
Jødehistorie der oppustede folks ergoisme.

Men der stod jeg uden "tro" på et møde jeg ikke var intereseret i og ikke
ville have gået til hvis ikke en Ung dame havde lokker mig med og kun for
hendes skyld gik jeg med til mødet. Under mødet da Helligånden fløj ind i
mig viste jeg det samme øjeblik at Jesus var en realitet og Han lever som
prædikanten stod og fortalte. Stadig uden tro, men i overbevist vished
trådte jeg frem og sagde Ja til Jesus. Jesus stadfæsteder sin kærlighed ved
at sætte mig fri fra min drikkeri og fyldte mig med glæde en meget mærkbar
ændring i mit indre.

Hvordan kan jeg blive frelst uden "tro", medens andre skal være overfyldt
med selvtillagt "tro" for at blive frelst ??

Erik L

Fra : Lars Andersen

Dato : 26-07-02 21:02

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan kan jeg blive frelst uden "tro", medens andre skal være overfyldt
> med selvtillagt "tro" for at blive frelst ??

Hej Erik. Ikke fordi jeg er den store debattør, men de sidste to linier
måtte jeg læse to gange og jeg fik lyst til at kommenterer dem.

Nu ved jeg ikke i hvor mange år du har drukket, men du minder mig om kvinden
i Mattæus 9:20, som havde været syg i tolv år og igennem Jesu helbredelse af
hende, oplevede frelse. Du blev tørlagt - og hun blev helbredt. Men hvad var
det, der fik dig og den syge kvinde fra Mattæus 9:20 til at opleve frelse?
Var det ikke Jesus, som I i tro havde opsøgt, og som kvitterede med det, der
var formålet med hans komme - nemlig at frelse jer.

Jeg tror ikke, du var uden tro, da du mødte Jesus. Du skriver selv, at du "i
overbevist vished trådte frem og sagde Ja til Jesus" Tro og gerning hænger
sammen. Fordi du TROEDE, gik du (det var gerningen at gå frem) og blev
frelst. Ligeledes tror jeg heller ikke at "andre skal være overfyldt med
selvtillagt "tro" for at blive frelst" Men der er sikkert lige så mange
måder at opleve frelse på, som der er mennesker.

Selv oplevede jeg Helligåndens dåb, som noget skabt af Satan og turde ikke i
to år tale i tunger. Først efter undervisning med Ian Andrews oplevede jeg
en forløsning og kunne frit tale i tunger. Andre oplever Helligånden med
stor opstand. Det samme sker med frelse - nogen oplever den gradvist, og
andre som en radikal ændring af deres liv.

Må jeg minde om Judas 3.v "I elskede! da det lå mig alvorligt på Sinde at
skrive til eder om vor fælles Frelse, fandt jeg det nødvendigt at skrive til
eder med Formaning om at stride for den Tro, som een Gang er bleven
overgiven de hellige.
4 Thi der har indsneget sig nogle Mennesker, om hvem det for længe siden er
forud skrevet, at de vilde falde under denne Dom: Ugudelige, som misbruge
vor, Guds Nåde til Uterlighed og fornægte vor eneste Hersker og Herre Jesus
Kristus.
5 Men skønt I een Gang for alle vide det alt sammen, vil jeg minde eder om,
at da Herren havde frelst Folket ud af Ægyptens Land, ødelagde han næste
Gang dem, som ikke troede..."

Brug ikke din tid på at undre dig over Jesus´ arbejdsmetoder eller
procedurer. For vi vil alligevel aldrig forstå dem medes vi er her på
jorden. Vi risikerer at "misbruge vor, Guds Nåde til Uterlighed og fornægte
vor eneste Hersker og Herre Jesus Kristus"
--
Kærligst Lars.

Fra : Erik L

Dato : 26-07-02 22:55

"Lars Andersen" <bornweb@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hej Lars

> [...]
der
> var formålet med hans komme - nemlig at frelse jer.

Nej; sådan var det ikke, jeg opsøgte ikke Jesus, men gik til mødet af den
eneste grund, Damen var tiltrækkende og sød:

> [...]
> selvtillagt "tro" for at blive frelst" Men der er sikkert lige så mange
> måder at opleve frelse på, som der er mennesker.

Jeg var heltsikker ikke troende ind til Helligånden fyldte mit indre,
derefter var der ikke tid til at blive troende før Jesus havde sadt mig fri,
det skete i slutningen af et møde med Reinhard Bonke og Benny Hinn i Durban
ZA tilbage i 1983.

Tak Gud for at han ikke gav mig to dage til at komme til en "tro" før han
frelste mig, det ville have endt helt galt så.

> Selv oplevede jeg Helligåndens dåb, som noget skabt af Satan og turde ikke
> to år tale i tunger.

Det lyder fælt, men jeg har mødt dem der mener Helligåndens dåb og tungetale
er fra den onde, men stakkels dem når de fraråder folk at take i tunger mm.

> [...]
> stor opstand. Det samme sker med frelse - nogen oplever den gradvist, og
> andre som en radikal ændring af deres liv.

På Ian Andrews møde blev jeg helbredte for kronisk mellemørebetændelse ca 6
måneder efter jeg sagde, Ja til Jesus

Ian Andrew har også profeteret over mig, at Gud snart vil frelse en
familimedlem, men det er ikke sket endnu og "snart" trækker ud. Jeg troede
han menet enin forhenværende og fiste til København for at fortælle hende
den gode nyhed at Gud ville frelse hende, men hun meldte mig til politiet
for uønskede henvendelser og mente jeg skulle have mit hoved undersøgt.
Men jeg er overbevist om at Gud en dag "kalder" hende som han Kaldte mig,
hvad hun så tror på er ligegyldig for vil Gud frelse hende gør han det, også
selv om det ikke passer ind i den danske opfattelse af kristendommen og Guds
formående

> [...]
>
> Brug ikke din tid på at undre dig over Jesus´ arbejdsmetoder eller
> procedurer. For vi vil alligevel aldrig forstå dem medes vi er her på

Jeg er ikke så sikker på, at Gud ikke ønsker vi skal kende hans storhed,
opleve at hans løfter står fast og det han lover er vores bare ved at række
hånden ud og tage imod det. Jeg tænker på Guds visdom og kundskab.

Vi risikerer at "misbruge vor, Guds Nåde til Uterlighed og fornægte
> vor eneste Hersker og Herre Jesus Kristus"

Den forstår jeg ikke ?

Erik L