Til Mia - sange fra Boogie
Fra : Martin Ploug

Dato : 28-07-02 00:17

Hej Mia

Jeg fik en fejl på din e-mail adresse, derfor prøver jeg denne vej.

Tænker du på nogle specielle sange fra Boogie ?

/Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-02 00:21

In news:dk.kultur.musik Martin Ploug wrote:

>Jeg fik en fejl på din e-mail adresse, derfor prøver jeg denne vej.
>
>Tænker du på nogle specielle sange fra Boogie ?

Bare nysgerrig... Hvorfor spørger du ikke i den tråd der allerede er
startet?

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 28-07-02 10:54

Martin Ploug wrote:
> Jeg fik en fejl på din e-mail adresse, derfor prøver jeg denne vej.

Hej Martin

Du har vist ikke helt forstået konceptet med nyhedsgrupper. Måske ville det
være en ide for dig at besøge news:dk.velkommen og www.usenet.dk for at få
lidt bedre forståelse for, hvordan det fungerer. Kort og godt skal du _ikke_
svar pr. mail, men derimod i den tråd, som allerede er startet.

Mvh.
Nikolaj

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-07-02 14:39

Martin Ploug skrev i et tidliger indlæg:
> Hej Mia
>
> Jeg fik en fejl på din e-mail adresse, derfor prøver jeg denne vej.

Hvorfor fik du en fejl? Fordi Mia er en TROLL.

--
Med venlig hilsen / Lars Raaby
Unix, MS-DOS, and Windows

Fra : QuickMic

Dato : 28-07-02 14:48

Lars Raaby <Lars@øraaby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d43f3f7$0$16784$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvorfor fik du en fejl? Fordi Mia er en TROLL.

Jeg har kigget mange steder, men kan ikke finde en forklaring på dette
udtryk. Venligst oversæt.

QM

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-02 14:54

In news:dk.kultur.musik QuickMic wrote:

[Lars Raaby]

> [...]

Sådan noget vås. Hun er sikkert bare ny.

>Jeg har kigget mange steder, men kan ikke finde en forklaring på dette
>udtryk. Venligst oversæt.

En person der poster provokerende indlæg med det ene formål at starte
grimme diskussioner.

Fra : Jacob

Dato : 28-07-02 15:20

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [Lars Raaby]

> En person der poster provokerende indlæg med det ene formål at starte
> grimme diskussioner.

Dybest set, en person som Åge. Det har jeg ham i hvert fald mistænkt for at
være (altså Troll).

---Jacob---

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 28-07-02 18:48

Hej

Jacob wrote:
> Dybest set, en person som Åge. Det har jeg ham i hvert fald mistænkt
> for at være (altså Troll).

De indlæg Åge har lavet har ikke haft meget relevans for mig, så det er
ikke dem alle jeg har læst, men en troll vil jeg ikke kalde ham. Hans
indlæg (igen, dem jeg har læst) har haft relevans for nogle af gruppens
medlemmer og så hører han til. At han så anbefaler folk dansktop-musik,
når det er noget helt andet de spørger om (som han er blevet beskyldt
for et par gange - jeg er ny i gruppen, skal ikke kunne sige det)
opfatter jeg bare som hans form for humor.

Hvis nu han ville begynde at quote "rigtigt" osv, så kunne det være jeg
ville læse lidt flere af hans indlæg. Det indlæg hvor han beskriver
hvordan han kregler et par dansktop-musik-sælgere, fandt jeg skam
ganske underholdende.

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-07-02 16:53

Jacob wrote:
> "Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Dybest set, en person som Åge. Det har jeg ham i hvert fald mistænkt
> for at være (altså Troll).
>
> ---Jacob---

Jeg er overbevist om at du tager fejl. Han kan bare lide noget andet
musik end du kan lide. At folk så springer på ham hver gang han dukker
op og poster en masse negative ting i kølvandet på ham kan han jo ikke
gøre for. Uanset hvad synes jeg det er underholdende læsning og takker
hermed Åge for at være begejstret på sin dejlige 70'er agtige måde.

-Sune

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 28-07-02 19:31

Hej "Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk>

> [...]
>musik end du kan lide. At folk så springer på ham hver gang han dukker
>op og poster en masse negative ting i kølvandet på ham kan han jo ikke

Man må konstatetere at Åge søger konfrontation ved provokation i en
del af hans indlæg. Når man skriver noget man ved virker provokerende
så er det en flamebait. Gør man det ofte så er man en troll.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-07-02 19:48

Lars Kim Lund wrote:
> Hej "Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk>

> Man må konstatetere at Åge søger konfrontation ved provokation i en
> del af hans indlæg.

Ja det kan du have ret i. Men det ser ud som om der er folk der føler
sig direkte stødt, når Åge helt åbentlyst stiller sig op på en kasse i
et offentligt forum og råber "Jodle Birge, Kandis og Ester Brohus er
bare det fedeste musik i universet" ud over det hele.
Jeg vil ikke spille advokat for Åge, men jeg er glad for at se at han
giver igen med samme mønt i stedet for at bukke under og forsvinde,
Trold eller ej.

-Sune

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 28-07-02 20:03

> [...]

>et offentligt forum og råber "Jodle Birge, Kandis og Ester Brohus er
>bare det fedeste musik i universet" ud over det hele.

Det synes jeg er helt i orden. Det er et spørgsmål om smag.

Det jeg synes er uheldigt er at han udtaler sig negativt om andre
genrer og de personer der lytter til dem (tæppebankermusik,
ring-i-næsen-folk osv.).

>Jeg vil ikke spille advokat for Åge, men jeg er glad for at se at han
>giver igen med samme mønt i stedet for at bukke under og forsvinde,

Det var Åge der startede med at nedgøre andre folks musiksmag. At han
dernæst spiller martyr-rollen når andre gør det samme over for ham er
for gennemskueligt.

Der er kun et middel - og det er at ignorere ham. Det værste man kan
gøre ved en person der søger opmærksomhed er ikke at give ham det.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 28-07-02 20:11

Lars Kim Lund skrev:

> Der er kun et middel - og det er at ignorere ham.

Det største problem ved ham er efter min mening, at han direkte
opfordrer andre til at bryde netiketten. Han forsøger at få det til at
se ud, som om netikette er noget, en lille flok magtliderlige nørder har
fundet på for at genere andre, mens det store flertal (naturligvis
inklusive ham selv) bare kan gøre, som det passer dem.

Faste læsere lader sig selvfølgelig ikke narre, men nytilkomne kan blive
i tvivl om, hvad sandheden er.

--
Mvh. Peter
Jeg søger en to- eller treværelses lejelejlighed i København hurtigst

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-02 20:48

Sune Mika Salminen <not_real@fakeantispamemail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ai1e8l$1uok$1@news.cybercity.dk...

> Jeg vil ikke spille advokat for Åge, men jeg er glad for at se at han
> giver igen med samme mønt i stedet for at bukke under og forsvinde,
> Trold eller ej.
_____________

Hej Sune

Ja der er kun et at gøre. Give dobbelt tilbage af samme mønt. Dem som vi jo
kan kalde de frelste er ved at miste herredømmet over nyhedsgrupperne. De er
ved at blive mere for den brede befolkning. Vi så det sidste eksempel med
Kristian Larsen, hvor radiomafiaen følte sig godt og grundigt gået på
klingen. Der er nok ingen tvivl om at der vil vil komme mange mange flere
indlæg fra den brede befolkning. Computer er jo faktisk hver mands eje idag.
Men nu skal det lige siges at der her på det sidste ikke har været
chikane af betydning. Eksempelvis kan nævnes tråden om "Vilsund
Dansktopfestival". Den blev ikke saboteret. For et års tid siden ville der
være blevet løbet storm mod den med angreb fra de såkaldte troll-de.
Jeg tror de har set kendsgerne i øjnene. De får det bedste ud af det, ved
ikke at sabotere. Nyhedsgruppen er ikke den samme som for et år siden. Den
er nu ved at være i hænderne på den brede befolkning og sådan er det også
bedst. I dag kommer der ustandseligt dansktopspørgsmål fra utallige
forskellige personer, som søger sange. Der vil i fremtiden komme indlæg om
mange forskellige folkelige musikgenrer. Sådan er det bare.
Om ikke så mange år vil man måske blive tragtet som troll hvis man
skriver om P3-musik. Det ville virke stærkt provokerende på den rede
befokkning. Hmmm... nej spøg til side.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-02 20:34

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6pd8ku0uae06msqo7e9r9brco6kila9gn2@dtext.news.tele.dk...
> Hej "Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk>

Når man skriver noget man ved virker provokerende

SV: Det ved jeg nu ikke liiige om man kan stille sådan op. Så dømmer du
faktisk halvdelen af nyhedsgruppens brugere. Skulle man så f.eks. synes at
det virker temmelig provokerende når der kommer indlæg om pop-rock, hvor
der omtales helt ukendte grupper ???

Hilsen Åge

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 28-07-02 21:16

Hej "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>

> [...]
>det virker temmelig provokerende når der kommer indlæg om pop-rock, hvor

Det er provokerende at skrive nedsættende om musik man ikke bryder sig
om og om de personer der lytter til det.

På mig virker din opførsel som et klassisk eksempel på:
http://www.winternet.com/~mikelr/flame29.html

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-02 13:20

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:j3k8kuc99sri300sc8qv8vkhb4th99cgee@dtext.news.tele.dk...
> Hej "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>

> På mig virker din opførsel som et klassisk eksempel på:
> http://www.winternet.com/~mikelr/flame29.html
___

Jo, men påvirkes vi ikke alle lidt af vores omgangskreds

Fra : Jacob

Dato : 30-07-02 11:16

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> På mig virker din opførsel som et klassisk eksempel på:
> http://www.winternet.com/~mikelr/flame29.html

Tak for linket...det var meget underholdende læsning

---Jacob---

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-07-02 17:15

QuickMic skrev i et tidliger indlæg:
> [...]
> nyhedsmeddelelse:3d43f3f7$0$16784$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg har kigget mange steder, men kan ikke finde en forklaring på dette

En Troll er en der skriver indlæg som så andre sidder og debater.
Ordet kommer fra Trolling. Det er en måde at fiske på og så håbe at der
er nogle der bider på.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-02 18:50

QuickMic <quickmic@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d43f602$0$154$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg har kigget mange steder, men kan ikke finde en forklaring på dette
> udtryk. Venligst oversæt.
>
> QM

________

Tjah. jeg undrer mig også over hvad det betyder. Det er et udtryk som bruges
meget af de mere useriøse brugere af nyhedsgruppen. Du ved, når det kommer
et folkeligt emne op til diskussion.
Når alt kommer til alt er troll vel et udtryk som kan hæftes på denne
type personer. Altså nogen som ikke kan opføre sig ordentligt. Men jeg aner
som sagt ikke hvad det betyder-

Hilsen Åge

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-07-02 20:25

Åge Halldorsson skrev i et tidliger indlæg:
> [...]
>
> ________
>
>KLIP>
>Det er et udtryk som bruges meget af de mere useriøse brugere af

ROFL...

Fra : Drake

Dato : 28-07-02 20:40

> [...]
> et folkeligt emne op til diskussion.
>
> Jeg er fuldstændig ligeglad om det er et "folkeligt" emne,
du må skrive hvad du vil om dansk top og folkelighed.
Det er for mig blot et udtryk for glæde ved den musik du hører.
Det er mere dine åndsvage sidekommentarer om folk,
der ikke,ifølge dig,indgår under begrebet folkelighed.
Ligeledes går dine informationer mere ud på hvordan du helst så det,
end kolde fakta.

Fra : Ulrik Kold

Dato : 28-07-02 21:48

QuickMic wrote:
> [...]
> nyhedsmeddelelse:3d43f3f7$0$16784$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg har kigget mange steder, men kan ikke finde en forklaring på dette

Hej QM,

tag et lille kig på <http://www.jargon.net/jargonfile/t/troll.html> ...

..kold
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. | www.ulrikkold.dk