Britney og Shakira
Fra : Mia

Dato : 27-07-02 14:28

Jeg syntes Britney og Shakira er for seje hvad med jer andre?

Fra : dumdum

Dato : 27-07-02 14:36

Mjellow!

>Jeg syntes Britney og Shakira er for seje hvad med jer andre?

Hmmm.... jeg kan ikke holde Shakira ud. Jeg synes det lyder som om hun har
en bøvs galt i halsen. Men okay hun skriver sit eget musik og det er da
fint. Min mening om Britney... hmmmm.... i det mindste kan jeg lide hendes
musik, eller rettere sagt hendes sangskriveres musik. Det er bare ikke lige
mig det der
lad-os-sætte-en-eller-anden-køn-pige-til-at-synge-noget-fabrikspop-så-vi-kan
-tjene-en-masse-penge nåed.

Mvh fra Louise

--
Masser af online spil, chat, sjov og konkurrencer på:
http://www.neopets.com/refer.phtml?username=nulre

Fra : EnjoyNews

Dato : 27-07-02 14:50

Hørt !!!

mvh Heidi

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-07-02 16:49

Hej "dumdum" <no-priv@te-answe.rs>

>lad-os-sætte-en-eller-anden-køn-pige-til-at-synge-noget-fabrikspop-så-vi-kan
>-tjene-en-masse-penge nåed.

Jeg synes ikke det er helt fair at kalde Shakira fabrikspop. Om man
kan lide hendess måde at knække stemmen på er smag og behag, men det
er ret atypisk pop synes jeg. Både melodisk og hendes sang.

At hun er pæn kan hun jo ikke gøre for. Men hun lægger naturligvis
ikke skjul på det i videoen .. hehe. :)

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Klaus Petersen

Dato : 27-07-02 16:15

Begge 2 er pæne piger... men Britney bør holde sin mund - det lyder
forfærdentligt når hun bruger den. Jeg kan godt li´ shakiras måde at synge
på - ret original efter min mening.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 17:19

Klaus Petersen wrote:

Snip

Jeg kan godt li´ shakiras måde at
> synge på - ret original efter min mening.

Hm synes du det.. Efter min mening er hun bare endnu en sangerinde i
Alanis Morisette/hende-fra-Cranberries stilen. Men hun er da lækker...

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 17:23

In news:dk.kultur.musik Sune Mika Salminen wrote:

> Jeg kan godt li´ shakiras måde at
>
>Hm synes du det.. Efter min mening er hun bare endnu en sangerinde i
>Alanis Morisette/hende-fra-Cranberries stilen.

Ehh, der er jeg så _helt_ uening. Du kan ikke sammenligne hverken
Alanis Morissette eller Dolores O'Riordan med Shakira. Heller ikke med
hinanden for den sags skyld. De er tre meget forskellige sangerinde
IMHO. Du er helt forkert på den. Og hvad er der i øvrigt galt med
deres originalitet? Den er da helt i top.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 17:35

Lars Stokholm wrote:

> [...]
> IMHO. Du er helt forkert på den. Og hvad er der i øvrigt galt med
> deres originalitet? Den er da helt i top.

Jeg er sikker på at alle tre ville være FÆNOMENALE jodlere.

Hende Dolores O'Riordan lyder somom hun "synger baglæns" nogen gange..
*meget* underligt. Eller somom der står en anden person og "hiver"
ordene ud af munden på hende. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg får sgu
kriller af det!

-Sune

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 17:39

Sune Mika Salminen wrote:
> [...]

Tillæg:

Første gang jeg hørte "Whenever" troede jeg hun sang "Can't you see.....
I'm a grafitti"
Panfløjterne minder mig om det Peruvianske orkester på rådhuspladsen og
en Nescafë-reklame fra slutfirserne.

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 17:39

In news:dk.kultur.musik Sune Mika Salminen wrote:

[Shakira]

>Jeg er sikker på at alle tre ville være FÆNOMENALE jodlere.

Sjovt. Shakira er den eneste der har kan det.

> [...]
>*meget* underligt. Eller somom der står en anden person og "hiver"
>ordene ud af munden på hende. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg får sgu

På hvilken baggrund udtaler du dig? Lad mig gætte, du har hørt én sang
med The Cranberries, right? Du er klar over at Dolores er Irsk og
synger med Irsk accent, ikke? Kunne det være det der forvirrer dig?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 18:02

Lars Stokholm wrote:
> [...]

> med The Cranberries, right? Du er klar over at Dolores er Irsk og
> synger med Irsk accent, ikke? Kunne det være det der forvirrer dig?

Nej det tror jeg ikke. Og jeg har da hørt adskillige Cranberries sange i
radioen. Det er ikke accenten jeg snakker om, det er hendes sangteknik.
Al respekt, hun (og de andre) er enormt dygtige til det de gør.

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 18:18

>Nej det tror jeg ikke. Og jeg har da hørt adskillige Cranberries sange i
>radioen. Det er ikke accenten jeg snakker om, det er hendes sangteknik.

Hendes accent er en betydelig del af hendes sangteknik.

>Al respekt...

Det lød ikke umiddelbart sådan.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 18:34

Lars Stokholm wrote:

> Hendes accent er en betydelig del af hendes sangteknik.

Altså.....kender du hende personligt eller hvad...? Hun synger vel bare
sådan fordi hun er fra Irland og har haft den samme sanglærer som
Shag-kira og Atlantis Morris-1000.

> Det lød ikke umiddelbart sådan.

Næh det kan jeg godt se. Jeg går ikke så meget op i ting/musik/personer,
jeg ikke bryder mig om (kun nok til at lave sjov med dem . Fred være
med Dolores O'Ritalin og hendes accent-teknik.

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 18:40

>Altså.....kender du hende personligt eller hvad...?

Næh, jeg er bare fan.

>Hun synger vel bare sådan fordi hun er fra Irland og har haft den
>samme sanglærer som Shag-kira og Atlantis Morris-1000.

Det lyder ikke som om man kan føre en seriøs diskussion med dig.

I rest my case.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 18:58

Lars Stokholm wrote:

> Næh, jeg er bare fan.

Du forsvarer hende i hvert fald som en sand fan!! Jeg ville sikkert gøre
det samme hvis det var mig

> Det lyder ikke som om man kan føre en seriøs diskussion med dig.

Hmm..Hvis nu vi diskuterede noget der interesserede mig.

Du synes det er fedt, jeg synes ikke det er fedt - længere er den vel
ikke når alt kommer til alt... så jeg laver bare sjov.

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 19:25

>Hmm..Hvis nu vi diskuterede noget der interesserede mig.

Så ville jeg ikke blande mig hvis ikke det interesserede mig.

>Du synes det er fedt, jeg synes ikke det er fedt - længere er den vel
>ikke når alt kommer til alt...

Netop.

>så jeg laver bare sjov.

Det er det der er problemet. Jeg synes at det er temmeligt useriøst.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 20:19

Lars Stokholm wrote:

> Så ville jeg ikke blande mig hvis ikke det interesserede mig.

tjah... Så fed er du!

> Netop.

> Det er det der er problemet. Jeg synes at det er temmeligt useriøst.

Okay.

-Sune

Fra : AJC

Dato : 27-07-02 19:40

"Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote in message

> Hm synes du det.. Efter min mening er hun bare endnu en sangerinde i
> Alanis Morisette/hende-fra-Cranberries stilen. Men hun er da lækker...

LOL!
Hvordan kan du sammenligne hende med Alanis Morisette?
Shakira ser da bedre ud end Alanis (men hvilken kvinde gør ikke det?), men
musikalsk/sangmæssigt er der INGEN sammenligning, der er Alanis klasser
bedre!

Mvh
AJC.

Fra : Michael Kornum

Dato : 27-07-02 20:03

Prøv at høre shakira's ældre spanske skiver, start med Mtv unplugged -
musikalsk er det meget mere interessant end alt jeg har hørt fra alanis
morrisette - og så synger hun jo langt bedre. Men prøv at hør det.

michael

Fra : Kenneth \(fjern \"DE~

Dato : 27-07-02 22:55

"Michael Kornum" <mikek@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at høre shakira's ældre spanske skiver, start med Mtv unplugged -
> musikalsk er det meget mere interessant end alt jeg har hørt fra alanis
> morrisette - og så synger hun jo langt bedre. Men prøv at hør det.

Enig! Nu har jeg godt nok kun Mtvpladen (kun et spørgmål om tid før der
kommer flere til samlingen) og den synes jeg er virkelig spændende
musikalsk. Det viser også at hun er mere end bare end bare top20-mtv-pop.

Forøvrigt kan jeg rigtig godt lide hendes måde at synge på.

M.v.h.
Kenneth

Fra : Peter G.

Dato : 27-07-02 20:01

AJC <benny@abba.se> wrote...

> [...]
> musikalsk/sangmæssigt er der INGEN sammenligning, der er Alanis klasser

Alanis vs. Dolores? Alanis sangmæssigt bedre?

Sig mig, har du spist søm? Alanis sangstemme er ikke mange takker bedre
end min (og den er ikke god). Hun bruger hvad hun har godt, men en god
sangstemme har hun ikke. Der er Dolores hende klart overlegen.

Prøv at forestille dig "Zombie" sunget af Alanis og "You Oughta Know" af
Dolores. Prøv nu at forestil dig hvem af dem, der vil slippe bedst fra
det ;)

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Email address works.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 20:26

Peter G. wrote:
> AJC <benny@abba.se> wrote...

> Alanis vs. Dolores? Alanis sangmæssigt bedre?

Jeg kan ikke lide nogen af dem (surprise), men efter min mening har
Alanis 1000 gange mere soul end Shakira og Dolores til sammen. Og det
betyder meget mere end teknik og gode tasker, i min bog.

-Sune

Fra : Peter G.

Dato : 28-07-02 20:51

> [...]

> Alanis 1000 gange mere soul end Shakira og Dolores til sammen. Og det
> betyder meget mere end teknik og gode tasker, i min bog.

Enig i udgangspunktet udover at jeg mener det er Dolores, som har mere
soul end Alanis. Måske delvis på grund af hendes større stemme, jeg ved
det ikke. Jeg ved bare at Dolores "siger mig mere" sangmæssigt set end
Alanis.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-07-02 21:31

Peter G. wrote:
> [...]
> soul end Alanis. Måske delvis på grund af hendes større stemme, jeg
> ved det ikke. Jeg ved bare at Dolores "siger mig mere" sangmæssigt

Ja ok. Men jeg tror altså jeg er allergisk over for hende der Dolores.
Hun fokuserer på noget som efter min mening egner sig bedre til at bruge
lejlighedsvist som "krydderi" og lader det dominere totalt i sin
sangstil, og det bliver altså for meget for mig. Det samme mener jeg i
øvrigt om Shakira og til dels Alanis.

Nu kommer jeg måske ud på et sidespor, tilgiv mig..

Som når Mariah Carey eller Aliyah (fred være med hende) og talrige andre
moderne RnB "kunstere" overfraserer totalt på en eller anden ballade..
der er ligesom "ingen dækning" hvis du forstår hvad jeg mener. Det
bliver sang for sangens skyld og ikke for at udtrykke en følelse. Det er
"følelsesporno" fordi det bliver så overeksponeret.

Hej Lars Stokholm, hvor skal du hen med den "seriøs" T-shirt!!!!

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-02 21:38

In news:dk.kultur.musik Sune Mika Salminen wrote:

[snip]
>Hej Lars Stokholm, hvor skal du hen med den "seriøs" T-shirt!!!!

Hvad har jeg nu gjort dig?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-07-02 21:39

Lars Stokholm wrote:
> In news:dk.kultur.musik Sune Mika Salminen wrote:
>
> [snip]
>
> Hvad har jeg nu gjort dig?

Ikke noget overhovedet, jeg prøver bare på at være morsom .

Det er en reference til mit spørgsmål fra igår, om der stod seriøs på
ryggen af mig. Men du har den nok stadig på, siden du ikke fangede
joken!

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-02 22:00

>Ikke noget overhovedet, jeg prøver bare på at være morsom .

Aha.

>Det er en reference til mit spørgsmål fra igår, om der stod seriøs på
>ryggen af mig. Men du har den nok stadig på, siden du ikke fangede
>joken!

Hmm, er det dig eller mig der skulle have den på?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-07-02 22:12

Lars Stokholm wrote:

> Aha.

> Hmm, er det dig eller mig der skulle have den på?

Ejjjjjjjjj altså.. )

-Sune

Fra : Peter G.

Dato : 29-07-02 14:19

> [...]

> lejlighedsvist som "krydderi" og lader det dominere totalt i sin
> sangstil, og det bliver altså for meget for mig. Det samme mener jeg i

Det jeg kalder diva-overkill-(fraserings)-nykker?
Ahem, dertil vil jeg give dig delvis ret m.h.t. Dolores. Men hvis jeg
skal vælge mellem hende og Alanis, falder mit valg stadig på Dolores. Mit
problem med Alanis er netop "Åh jeg er så følsom og selvhøjtidelig og så
har jeg stadigvæk ikke tilgivet ham fra "Full House" som jeg gik ned på i
et teater"-nykkerne. Jeg kan bare ikke tage hende seriøst. Derudover
finder jeg ikke hendes stemme eller sange overmåde fængende.
(For god ordens skyld skal det nok nævnes, at jeg ikke har hørt ret meget
mere af hendes materiale end "Jagged Little Pill". Mange vil nok sig at
hun har ændret sig siden da).

> [...]
> bliver sang for sangens skyld og ikke for at udtrykke en følelse. Det er
> "følelsesporno" fordi det bliver så overeksponeret.

Forstået og generelt enig. Heldigvis kan jeg nu også kontrollere mit
forbrug af neo-RnB så det næsten er nede på nul. Men til forsvar mener
jeg, at Aaliyah's seneste album virkede meget "ægte" på mig.

Forresten er det vist Lars Kim Lund og/eller Peter Brandt Nielsen vi får
på nakken nu. Eller er det først når vi også inddrager Celine? ;)

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 29-07-02 14:54

Peter G. wrote:
> Sune Mika Salminen <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote...

> Det jeg kalder diva-overkill-(fraserings)-nykker?

Ja, jeg tror vi tænker på det samme.

> [...]
> selvhøjtidelig og så har jeg stadigvæk ikke tilgivet ham fra "Full
> House" som jeg gik ned på i et teater"-nykkerne. Jeg kan bare ikke

Kender ikke historien, men der er helt sikkert noget om det! Man får
lyst til at råbe: "SÅ SLAP DOG AF" til hende

> [...]
> at jeg ikke har hørt ret meget mere af hendes materiale end "Jagged
> Little Pill". Mange vil nok sig at hun har ændret sig siden da).

Ja, jeg må indrømme at jeg heller ikke har nærlyttet til det nye Alanis.
Men One hand in my pocket er en sød sang synes jeg.

> Forstået og generelt enig. Heldigvis kan jeg nu også kontrollere mit
> forbrug af neo-RnB så det næsten er nede på nul. Men til forsvar mener
> jeg, at Aaliyah's seneste album virkede meget "ægte" på mig.

Ja, der slipper heller ikke ret meget igennem her..TLC var sjove, synes
jeg. "i don't want no scrub.."
Og så kan jeg forresten godt lide India Arie - endnu mere efter jeg så
hende i Vega tidligere i år. Erykah Badu er også cool synes jeg (gad
godt have set hende på Roskilde), selvom hun er lidt af en skrigeballon
en gang imellem ) Især på live-pladen. Rytmegruppen er iøvrigt
overfed på den plade.

> Forresten er det vist Lars Kim Lund og/eller Peter Brandt Nielsen vi
> får på nakken nu. Eller er det først når vi også inddrager Celine? ;)

/grov sarkasme

Åhh Celine...Grunden til at hun synger sådan, er at hun ikke kan få
børn, det er et eller andet kvindekompleks.

AV AV!!

(Pas på, nu kommer de)

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-07-02 15:40

> [...]

>Åhh Celine...Grunden til at hun synger sådan, er at hun ikke kan få
>børn, det er et eller andet kvindekompleks.

Troll.

Fra : Peter G.

Dato : 29-07-02 21:17

Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk> wrote...
> In news:dk.kultur.musik Sune Mika Salminen wrote:
>
> [snip]

Ah, det forklarer nok også Prince's tendens til at gå op i de højre
registre. En slags kompensering for hans statur, ikke? ;)

> Troll.

Ro på. Jeg tvivler på at hverken Lars Kim eller Peter B. tager vores
udtalelser særligt alvorligt, eller opfatter det som "trolling". Det har
de i hvert fald ingen grund til. Det skinner jo tydeligt igennem at
hverken Sune eller jeg har hørt nok af omtalte kunstnere til at komme med
en velbegrundet saglig kritik af deres musik.

"That sure must be jelly, 'cause jam don't shake like that" - Bontempo

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 29-07-02 22:16

Peter G. wrote:
> Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk> wrote...

> Ah, det forklarer nok også Prince's tendens til at gå op i de højre
> registre. En slags kompensering for hans statur, ikke? ;)

Ja præcis, ligesom James Brown, der var nødt til at lave så ubeskrivelig
funky musik for at kompensere for at han var et dumt svin i
virkeligheden

-Sune

Fra : Peter G.

Dato : 30-07-02 19:16

> [...]

> Ja præcis, ligesom James Brown, der var nødt til at lave så ubeskrivelig
> funky musik for at kompensere for at han var et dumt svin i

Hvilket måske også forklarer hans "Get Up Ehh" fra "Sex Machine".

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 30-07-02 21:28

Peter G. wrote:
> Sune Mika Salminen <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote...

> Hvilket måske også forklarer hans "Get Up Ehh" fra "Sex Machine".

Nej, nej, det er fordi han har brok! Det er også derfor han altid holder
sig på maven mens han synger.

-Sune

Fra : Peter G.

Dato : 05-08-02 15:06

Sune Mika Salminen <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote...

> Nej, nej, det er fordi han har brok! Det er også derfor han altid holder
> sig på maven mens han synger.

Satans, jeg var sikker på at det var en reference til impotens og sangen
var møntet på "Lille James".

"Get up, ehh",

"Stay on the scene"

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Email address works.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-08-02 20:41

Peter G. wrote:
> Sune Mika Salminen <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote...

> Satans, jeg var sikker på at det var en reference til impotens og
> [...]

LOL

"Lille James.."

Er "I'd like to hit it one more time..!" så en slet skjult reference til
at "prygle aben" ?!

-Sune

Fra : Peter G.

Dato : 06-08-02 15:35

Sune Mika Salminen <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote...

> "Lille James.."
>
> Er "I'd like to hit it one more time..!" så en slet skjult reference til
> at "prygle aben" ?!

Du kan jo prøve at spørge ham ved næste koncert ;D
"Yo James, I've got a question for you. Please don't take this the wrong
way, but.."

Desuden har vi jo Beatles med "Let It Be". Originaltitlen var "Let It Be
(You Might Go Blind)" og var baseret på et råd John fik af sin mor.

Og bare vent til Tipper Gore gennemskuer hvad Britney Spears' "Hit Me
Baby One More Time" virkelig er en reference til. Hun er en avanceret
lille frøken med sine lak-og-læder tendenser og så lægger hun jo ikke
skjul på hvad hun mener.

[Peter, som blev lettere skræmt, da han hørte Beatles' "All You Need Is
Love" mens han (ved et tilfælde) var inde på "The Blue Oyster" og alle
lak-og-læder-øjnene var rettet antydende mod ham. Tak for kaffe... Øh...]

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Email address works.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 06-08-02 15:47

Peter G. wrote:
> Sune Mika Salminen <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote...

> Du kan jo prøve at spørge ham ved næste koncert ;D
> "Yo James, I've got a question for you. Please don't take this the
> wrong way, but.."

Han er så gammel, jeg kan sagtens løbe fra ham

> [...]
> Is Love" mens han (ved et tilfælde) var inde på "The Blue Oyster" og
> alle lak-og-læder-øjnene var rettet antydende mod ham. Tak for

Heh he. Nogle steder skal man bare IKKE glide i sæben..

-Sune

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 29-07-02 22:07

Lars Stokholm wrote:
> In news:dk.kultur.musik Sune Mika Salminen wrote:
>
> [snip]

> Troll.

Lars for fanden, din tørkage. Det er ikke et eneste gram alvor i det du
citerer.

-Sune

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-07-02 23:42

Sune Mika Salminen wrote:

> Lars for fanden, din tørkage. Det er ikke et eneste gram alvor i det du
> citerer.

Mon ikke det bare er AJC-inspireret sarkasme?

/Robert

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-07-02 16:40

Sune Mika Salminen skrev:
> Åhh Celine...Grunden til at hun synger sådan, er at hun ikke kan få
> børn, det er et eller andet kvindekompleks.
>
> AV AV!!
>
> (Pas på, nu kommer de)

Det der med at Celine Dion ikke kan få børn, har du lyst til at
genoverveje det?

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
"Frihed, råbte mit hjerte muntert / og sprang ud fra min krop

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 31-07-02 19:57

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Det der med at Celine Dion ikke kan få børn, har du lyst til at
> genoverveje det?

Ja jeg har lige hørt at hun har fået et, men har hun selv lavet det?

Jeg har ikke specielt lyst til at bruge energi på at forsvare det du
citerer mig for, jeg sagde det for sjov og jeg er egentlig temmelig
ligeglad med om Celine John kan få børn eller ej. Tillykke til hende og
hendes producer eller hvem det nu er hun har lavet det med, hvis det
endelig er lykkedes.

-Sune

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-07-02 17:21

Peter G. skrev:
> Forresten er det vist Lars Kim Lund og/eller Peter Brandt Nielsen vi
> får på nakken nu. Eller er det først når vi også inddrager Celine? ;)

Ja-ja, nu kommer jeg. Og også i den grad:

[Sune:]

Jeg forstår godt, hvad du skriver, men kan ikke rigtig genkende det.
En Mariah Carey-ballade (f.eks.) består normalt af både stille
passager og stærke klimakser, og dit "ingen dækning" forstår jeg
derfor ikke.

Derudover giver ballader med nogle høje toner og med god plads
til vibratoen mulighed for at vise de evner, som Mariah Carey (f.eks.)
har. Hun er en teknisk dygtig sangerinde med et stort register af
toner og et stort register af stemninger. Hun kan få en rigtig høj tone
til at lyde godt, og hun har, når hun er bedst, fingerspidsfornemmelse
for, hvornår hun skal synge afdæmpet henholdvis kraftigt. Jeg synes,
din karakteristik herover er en mistænkeliggørelse af tekniske
musikalske kvaliteter, og det kan jeg ikke lide.

I øvrigt er Aaliyah mest kendt for sit uptempomateriale og sang
sjældent ballader af samme type og på samme måde som Mariah
Carey.

> Forstået og generelt enig. Heldigvis kan jeg nu også kontrollere mit
> forbrug af neo-RnB så det næsten er nede på nul.

Så "heldig" er jeg ikke.

I øvrigt kan jeg personligt ikke forstå, at man kan påstå at kunne
lide soul (hvortil i det mindste må høre f.eks. Aretha Franklin, The
Supremes) uden samtidig at værdsætte visse afdelinger af moderne
r&b (Whitney, Destiny's Child) og nutidens talentfulde, "store"
sangerinder (Whitney, Carey, Toni Braxton og måske Celine).

Fra : AJC

Dato : 31-07-02 19:01

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> r&b (Whitney, Destiny's Child) og nutidens talentfulde, "store"
> sangerinder (Whitney, Carey, Toni Braxton og måske Celine).

Måske fordi de sangerinder du der nævner alle har en tendens til at synge,
som om deres stemmer er i overgang?

Mvh
AJC (som nyder at lytte til sangerinder som Karen Carpenters og Andrea Corr)

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 31-07-02 20:03

"AJC" <benny@abba.se> wrote in message

> Måske fordi de sangerinder du der nævner alle har en tendens til at synge,
> som om deres stemmer er i overgang?

Troll ...

Aretha Franklin, lissom .... helt seriøst altså!

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 31-07-02 20:11

Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> En Mariah Carey-ballade (f.eks.) består normalt af både stille
> passager og stærke klimakser, og dit "ingen dækning" forstår jeg

Når jeg siger "ingen dækning" så mener jeg en eller flere af to ting.

1...sangeren/sangerinden når ikke tre centimeter udover scenekanten
(ingen dækning som f.eks når man ikke kan opfange et ordentligt signal
på sin mobil fordi man befinder sig i Bagenkop på Langeland)

2...sangeren/sangerinden kan alle tricks'ne med sin stemme og alle de
"rigtige" soulfraseringer, men det lyder stadig overfladisk og
dækningsløst (som en gummicheck - det ser godt ud, men der er ingen
penge på kontoen).

> [...]
> henholdvis kraftigt. Jeg synes, din karakteristik herover er en
> mistænkeliggørelse af tekniske musikalske kvaliteter, og det kan jeg

"Tekniske musikalske kvaliteter" er efter min mening en forudsætning for
at kunne levere varen og synge eller spille sig ind i hjertet på ens
publikum. Men teknikken alene kan ikke gøre det. Mariah Carey er en
forkromet Whitney Houstonklon. Og selv Whitney Houston er kun en skygge
af den hun var engang.

> I øvrigt er Aaliyah mest kendt for sit uptempomateriale og sang
> sjældent ballader af samme type og på samme måde som Mariah
> Carey.

Bare et tilfældigt navn jeg trak ud af ærmet. Aaliyah (RIP) lyder som så
mange andre RnB massemarkeds-sangerinder.

> Så "heldig" er jeg ikke.
>
> I øvrigt kan jeg personligt ikke forstå, at man kan påstå at kunne
> lide soul (hvortil i det mindste må høre f.eks. Aretha Franklin, The
> Supremes)

Jeg har ikke skrevet alle de kunstnere jeg kan li' på listen. Aretha
Franklin er fantastisk.

uden samtidig at værdsætte visse afdelinger af moderne
> r&b (Whitney, Destiny's Child) og nutidens talentfulde, "store"
> sangerinder (Whitney, Carey, Toni Braxton og måske Celine).

Toni Braxton og Destiny's Child er kloner der er lavet på maskine og de
har lært alt hvad de kan i sangskole, i danseskole og i alle mulige
andre showbiz-skoler, men ikke i livets skole. Ingen dækning.

Ikke at jeg har noget som helst belæg for mine påstande, men sådan synes
jeg de lyder.

Prøv at lytte til India Arie eller Me'shell som sammenligning.

-Sune

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-08-02 13:13

"Sune Mika Salminen"
> Når jeg siger "ingen dækning" så mener jeg en eller flere af to ting.

.... og ingen af de to ting synes jeg rigtig gælder for de nævnte
navne. Men det bliver vi så nok ikke enige om.

> "Tekniske musikalske kvaliteter" er efter min mening en forudsætning for
> at kunne levere varen og synge eller spille sig ind i hjertet på ens
> publikum. Men teknikken alene kan ikke gøre det.

Selvfølgelig enig, men det næste "lag", det der kommer udover
teknikken, er så nok det, der er meget subjektivt og personligt.
For mig kan stærke vokaler i fuld udfoldelse gøre mig helt
ekstatisk, og det er noget af det største inden for musikken for
mig.

> Mariah Carey er en forkromet Whitney Houstonklon.

Det kan vi måske godt blive enige om.

> Og selv Whitney Houston er kun en skygge af den hun var engang.

Dette kan vi måske også blive enige om. Og det er ikke så lidt
af en indrømmelse, når det kommer fra mig.

> Toni Braxton og Destiny's Child er kloner der er lavet på maskine og de
> har lært alt hvad de kan i sangskole, i danseskole og i alle mulige
> andre showbiz-skoler, men ikke i livets skole. Ingen dækning.

Når jeg lytter til musik, leder jeg også tit bare efter en god rytme,
en flot stemme, et eller andet specielt. Vellyd er ikke sådan at
kimse af. MEN jeg forstår også godt, hvad du mener, og selv-
følgelig er den der fornemmelse af ægthed vigtig for, at musikken
bliver noget særligt.

> Prøv at lytte til India Arie eller Me'shell som sammenligning.

India Arie lytter jeg masser til, men Me'shell kender jeg ikke.
Introducer gerne.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter G.

Dato : 05-08-02 15:06

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote...

> India Arie lytter jeg masser til, men Me'shell kender jeg ikke.
> Introducer gerne.

Me'shell N'degeocello.

Start med "Peace Beyond Passion" og/eller "Bitter".

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Email address works.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-08-02 21:04

Peter Brandt Nielsen wrote:
> "Sune Mika Salminen"
>
> ... og ingen af de to ting synes jeg rigtig gælder for de nævnte
> navne. Men det bliver vi så nok ikke enige om.

Nej

> Selvfølgelig enig, men det næste "lag", det der kommer udover
> teknikken, er så nok det, der er meget subjektivt og personligt.

Ja, det er det selvfølgelig. Men for mig lyder det som om at teknik
kommer før følelser for mange af de sangerinder vi har talt om her.

> For mig kan stærke vokaler i fuld udfoldelse gøre mig helt
> ekstatisk, og det er noget af det største inden for musikken for
> mig.

Ja, jeg har det på samme måde. Men også med mange andre ting der sker i
et stykke musik. Flotte dynamiske stemningsskift der underbygger teksten
i sangen f.eks.. Eller bare selve groovet i Stevie Wonders "You haven't
done nothing", hvor han spiller trommer til en rytmeboks, Larry Graham
style. Det nummer strutter af energi og overskud.......Det er bare for
lækkert! Der er mangt og meget der kan gøre mig ekstatisk i forbindelse
med musik. En stærk vokal er meget vigtig, men en stærk og følelsesladet
vokal virker langt kraftigere på mig end en "Wow, hvordan gjorde hun/han
det?"-vokal.

> Det kan vi måske godt blive enige om.

> Dette kan vi måske også blive enige om. Og det er ikke så lidt
> af en indrømmelse, når det kommer fra mig.

Jeg synes det var synd hun prøvede at cashe ind på at ligne Lauryn Hill
(brugte endda samme producere tror jeg nok) - hun skulle hellere være
den hun er. Men det er jo ikke altid lige let Så vidt jeg har kunnet
følge med i sladderspalterne har hun vist ikke haft det for nemt med ham
der Bobby Brown.

Snip

Me'shell kender jeg ikke.
> Introducer gerne.

Med største fornøjelse!

Me'shell er bassist/multi-instrumentalist, som laver en meget personlig
soul/funk/rock musik med en tydelig rød tråd til den musik Herbie
Hancock lavede i 70'erne (især hans gamle bassist, Paul Jackson) - hun
har endda indspillet med både guitaristen Wah Wah Watson og saxofonisten
Bennie Maupin på "Peace Beyond Passion". Jeg har ikke hørt hendes nye
plade endnu, men de tre tidligere plader viser en stærk, søgende og
kreativ musiker med en meget stor spændvidde. Hendes plader holder til
mange, mange gennemlytninger, og koncerten jeg så med hende i Vega står
som en af mit livs bedste koncertoplevelser (den anden var Zawinul
Syndicate i Montmarte).
http://www.freemyheart.com/
Her er hendes website - gør dig selv en tjeneste og se for eksempel
klippet "Sessions @ AOL" inde i "WEFUNK" sektionen, og husk at slå EQ og
rumklang fra i Realplayer først Lækker og inderlig musik, indsmurt i
lækkerhed...arrggh!!

-Sune

Fra : Peter G.

Dato : 05-08-02 15:06

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote...

> Ja-ja, nu kommer jeg. Og også i den grad:

Mange tak. Det var påskønnet.

> [...]
> En Mariah Carey-ballade (f.eks.) består normalt af både stille
> passager og stærke klimakser, og dit "ingen dækning" forstår jeg

Jeg kan forstå Sune, (og tror egentligt også godt du kan) idet det er
hentydes til, er nøgleord som "oprigtighed", "ægthed", "indlevelse",
"respekt" og lignende. Det er dybest set et spørgsmål om hvordan lytteren
opfatter musikken. Om vi føler noget ved den. Om den forekommer relevant.
For nogle lyttere spiller en opfattelse af "musikalsk oprigtighed" ind.
For at kunne respektere og nyde musikken må vi opfatte den som værende
oprigtigt ment med den rette pathos. For at sætte det på spidsen; en sang
af Mariah, hvor hun bruger alt hvad hun har i sig og virkelig er
dramatisk, som handler om traumet ved at knække en negl, ville ikke "have
dækning" hos mig. Hvis en knækket negl er et traume for hende, kan jeg
ikke relatere til hendes problemer. Derfor ville jeg opfatte jeg hendes
oplevelser af ting, som "ikke havende dækning" og ejheller de følelser
hun prøver at udtrykke i forbindelse med de oplevelser.

Mariah Carey kan nu og da opfattes at "overspille" sine følelser med
visse sange. Dette kan betragtes som uoprigtigt og "følelsesporno".

> [...]
> toner og et stort register af stemninger. Hun kan få en rigtig høj tone
> til at lyde godt, og hun har, når hun er bedst, fingerspidsfornemmelse

Yep. Hovedet på sømmet igen. Det er også et spørgsmål om lytterens
opfattelse af kunstnerens fingerspidsfornemmelse. Jeg tvivler ikke på at
Matiah har evnen, men de gange jeg har hørt hende har jeg opfattet hendes
sang, mere som teknisk vokal-akrobatik end oprigtig brug af nuancerne for
følelsernes skyld.

> for, hvornår hun skal synge afdæmpet henholdvis kraftigt. Jeg synes,
> din karakteristik herover er en mistænkeliggørelse af tekniske
> musikalske kvaliteter, og det kan jeg ikke lide.

Ikke en mistænkeliggørelse af tekniske kvaliteter som så, men en
mistænkeliggørelse af brugen af tekniske musikalske kvaliteter på
bekostning af ærligheden i sangen. Musik bør IMØ komme fra hjertet og
ikke være en disciplin om hvem der er teknisk bedst.

> I øvrigt er Aaliyah mest kendt for sit uptempomateriale og sang
> sjældent ballader af samme type og på samme måde som Mariah
> Carey.

Hun har heller ikk

> Så "heldig" er jeg ikke.

Denne tråd har gjort mig nysgerrig m.h.t. hvordan neo-soul har udviklet
sig. Sune har fået mig til at låne India Arie (som lyder til at have
"dækning på kontoen").

Personlig et jeg blevet ret glad for den åbenlyse og, for mig, oprigtigt
mente hyldest til soul-pionererne, som Remy Shand fremviser på sin debut-
plade. Det er som at høre "ægte" soul fra 70'erne opdateret til 00'erne.

En bøn: Anbefal mig 5-10 sange/numre indenfor neo-soul (og/eller "nyere"
divaer) som du mener er gode eksempler på følelsmæsssige indlevende
sange. Jeg vil gerne høre hvad jeg eventuelt går glip af.
Andre må selvfølgelig også gerne komme med deres bud på medrivende sange
indenfor disse genrer.

Og til Åge: Det samme gælder for dig og Dansktop. Jeg kan ikke helt se
hvad du måtte føle for den genre, så du må meget gerne liste dine 10
yndlingsnumre, så jeg kan få dem hørt. Be' om. De 10 bedste, og kun 10.

> [...]
> r&b (Whitney, Destiny's Child) og nutidens talentfulde, "store"
> sangerinder (Whitney, Carey, Toni Braxton og måske Celine).

Se ovenfor. Det er et spørgsmål om at respektere kunstneren og føle at de
er ærlige/indlevende/oprigtige i brugen af deres sang. Denne respekt kan
stige og dale fra sang til sang.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Email address works.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-08-02 20:40

Peter G. wrote:
> Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote...

> Mange tak. Det var påskønnet.

Peter G, tak fordi du (gen-)udtrykker mine tanker så klart )

-Sune

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 31-07-02 20:19

Hej Peter G. <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net>

>Forresten er det vist Lars Kim Lund og/eller Peter Brandt Nielsen vi får
>på nakken nu. Eller er det først når vi også inddrager Celine? ;)

kill -9

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 20:56

In news:dk.kultur.musik Peter G. wrote:

>Alanis vs. Dolores? Alanis sangmæssigt bedre?

Jeg er tilfældigvis fan af begge. Jeg undrer mig over alle disse
sammenligninger. De er jo hamrende forskellige.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 21:02

Lars Stokholm wrote:

> Jeg er tilfældigvis fan af begge. Jeg undrer mig over alle disse
> sammenligninger. De er jo hamrende forskellige.

Ja, men de lyder allesammen somom de har været på det samme jodlekursus.

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 21:15

>Ja, men de lyder allesammen somom de har været på det samme jodlekursus.

Gider du deltage seriøst i diskussionen? Ellers synes jeg at du skal
lade være med at deltage overhovedet.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 21:29

Lars Stokholm wrote:

> Gider du deltage seriøst i diskussionen? Ellers synes jeg at du skal
> lade være med at deltage overhovedet.

Sig mig, LARS, står der "seriøs" på ryggen af mig???!!

Køl ned, mand. Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det bedre, eller
mere "seriøst" for den sags skyld, men det er altså sådan jeg har det
med de tre sangerinder. Find dig i det. Du kan jo putte mig i dit
killfilter hvis du ikke gider læse hvad jeg skriver.

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 21:29

In news:dk.kultur.musik Sune Mika Salminen wrote:

>Sig mig, LARS, står der "seriøs" på ryggen af mig???!!

Tilsyneladende ikke.

>Køl ned, mand. Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det bedre, eller
>mere "seriøst" for den sags skyld

Så lad være.

>men det er altså sådan jeg har det
>med de tre sangerinder. Find dig i det.

Det gør jeg skam også. Vi har hørt at du synes det lyder som om de
jodler... Flere gange. Det er det der er problemet.

>Du kan jo putte mig i dit
>killfilter hvis du ikke gider læse hvad jeg skriver.

Det er ikke lige mig, og jeg tror heller ikke det bliver nødvendigt.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 22:00

Lars Stokholm wrote:

> Tilsyneladende ikke.

> Så lad være.

Det skal du sgu ikke bestemme.

> Det gør jeg skam også. Vi har hørt at du synes det lyder som om de
> jodler... Flere gange. Det er det der er problemet.

"Vi". Tal for dig selv.

> Det er ikke lige mig, og jeg tror heller ikke det bliver nødvendigt.

Nå. Så hold op med at brokke dig over det jeg skriver.

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 21:25

In news:dk.kultur.musik Lars Stokholm wrote:

>Gider du deltage seriøst i diskussionen? Ellers synes jeg at du skal
>lade være med at deltage overhovedet.

I øvrigt, hvilken musik kan du godt lide?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 21:58

Lars Stokholm wrote:

> I øvrigt, hvilken musik kan du godt lide?

Skal jeg starte med de kvindelige sangerinder jeg kan lide...

Joni Mitchell
Me'shell Ndegeocello
Nikka Costa
Sade
Annie Lennox
Edie Brickell
Suzanne Vega
Tori Amos (til en vis grænse, hun har en tendens til at blive lidt for
navlepillende efter min smag)
Aretha Franklin
Og mange flere...

Men jeg hører egentlig mest instrumentalmusik og soulmusik:

Herbie Hancock
The Crusaders
Bobby Womack
Al Green
Freddie Hubbard
Donny Hathaway (her er en mand der kan synge røven ud af bukserne på
hvem som helst)
Miles Davis
Stevie Wonder (fra 70'erne, dyrker hans synthbas og clavinet som en
religion)
Squarepusher (vanvittigt imponerende, men anstrengende i længden!!)
The Beatles
Neil Young
Seal
Marvin Gaye
Sly & The Family Stone
David Bowie
James Brown
Billy Cobham
Cat Stevens
Graham Central Station
Jimi Hendrix
Bill Withers (cykelsmeden styrer!!)
Portishead
The Doors
Buki-Yamaz
Bombay Hotel
Secret Oyster
Oregon
Kraan
George Benson
Return to Forever's to første plader
Blackalicious
Jurassic Five

Nu gider jeg ikke mere.....

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 22:04

In news:dk.kultur.musik Sune Mika Salminen wrote:

[snip]

Ok, det er en meget basal uoverensstemmelse. Vi har ikke ét musiknavn
tilfælles i vores samling kan jeg høre :) Så tror f***** at du ikke
kan lide den musik jeg hører.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 22:10

Lars Stokholm wrote:
> [...]
>
> [snip]
>
> Ok, det er en meget basal uoverensstemmelse. Vi har ikke ét musiknavn

LOL...... kom selv med en liste

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 22:19

>LOL...... kom selv med en liste

Tja, den er ikke så lang som din, jeg har ikke så mange år i branchen.
Til gengæld er jeg fan af stort set (!) alt hvad der bliver lavet af
disse kunstnere/grupper: R.E.M., The Corrs (In Blue bekymrede mig
lidt, da den antydede en retning mod det man ville kalde mainstream
pop. Irresistible og Breathless er derfor ikke mine yndlingsnumre. Men
forstå mig ret, det er et glimrende album), The Cranberries, Alanis
Morissette (tag den sidste med et gran salt, Supposed Former
Infatuation Junkie brød jeg mig overhovedet ikke om). Desuden kan jeg
godt lide U2 og Enya, men næppe nok til jeg kan kalde mig en ægte fan.

Sjovt nok er der en overvægt af Irske kunstnere (The Corrs, The
Cranberries, U2 og Enya). Til dato har det ikke været muligt for mig
at forklare dette sammenfald :)

PS: Soul falder _ikke_ i min smag.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 22:37

Lars Stokholm wrote:

> Tja, den er ikke så lang som din, jeg har ikke så mange år i branchen.
> Til gengæld er jeg fan af stort set (!) alt hvad der bliver lavet af
> disse kunstnere/grupper: R.E.M.,

Jeg kan godt lide R.E.M. men jeg har ingen plader med dem. Jeg tror jeg
ville købe "Orange" hvis jeg skulle vælge bare een.

The Corrs

Jeg så dem engang i et afsnit af Beverly Hills 902010

> [...]
> Morissette (tag den sidste med et gran salt, Supposed Former
> Infatuation Junkie brød jeg mig overhovedet ikke om).

Jeg kan også bedst lide den første plade. Synd "liveholdet" hun
turnerede med efterfølgende slet slet ikke kunne leve op til det.

Desuden kan jeg
> godt lide U2

Jeg kan ikke rigtig bestemme mig for om jeg kan lide U2 eller ej, det er
sådan lidt op & ned! Jeg kunne godt lide den der sang hvor han sagde
undskyld til sin kæreste. I videoen sad han på bagsædet af en bil og
sang til kameraet mens der fløj forskellige bizarre ting forbi i
baggrunden.. Ved du hvad den hedder?

og Enya, men næppe nok til jeg kan kalde mig en ægte fan.

Lige pompøst nok til min smag, men smukt det er det. En ven af mig var
på bryllupsrejse til Skotland og har lavet et diasshow (han er prof, det
er ham her: http://www.lysbilledmager.dk/ ) om det med Enya-musik til.
Det passer godt til det storslåede landskab på billederne.

Nej det kan jeg næsten regne ud...

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 22:46

>Jeg kan godt lide R.E.M. men jeg har ingen plader med dem. Jeg tror jeg
>ville købe "Orange" hvis jeg skulle vælge bare een.

De har lavet et der hedder Green og et nummer ved navn Orange Crush.
Jeg aldrig hørt om et album kaldt Orange.

>The Corrs
>
>Jeg så dem engang i et afsnit af Beverly Hills 902010

Hehe, ja. Der var de vist meget unge. Jeg har desværre aldrig fået set
det afsnit - jeg har heller aldrig fulgt med i serien, så det skulle
have været noget af et tilfælde.

> Alanis Morissette (tag den sidste med et gran salt, Supposed Former
>
>Jeg kan også bedst lide den første plade. Synd "liveholdet" hun
>turnerede med efterfølgende slet slet ikke kunne leve op til det.

Jeg synes faktisk at hun med "Under Rug Swept" er kommet godt med
igen. Den er næsten lige ved at være knapt på højde med Jagged Little
Pill - men kun næsten lige ved og knapt.

> [...]
>undskyld til sin kæreste. I videoen sad han på bagsædet af en bil og
>sang til kameraet mens der fløj forskellige bizarre ting forbi i

Desværre. Det siger mig ikke rigtigt noget.

> [...]
>er ham her: http://www.lysbilledmager.dk/ ) om det med Enya-musik til.
>Det passer godt til det storslåede landskab på billederne.

Det kunne jeg forestille mig :)

>Nej det kan jeg næsten regne ud...

Men smag og behag er jo forskellig :) Jeg siger ikke at jeg hader
soul. Så langt vil jeg ikke gå. Men hvad jeg _virkeligt_ hader er
techno, trance, dance og alt det andet (mildt sagt) pis, der bliver
lukket ud nu om dage. Jeg er ved at kaste op hver gang jeg ser
reklamen for DJ Aligator i fjernsynet. Føj!

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 22:59

Lars Stokholm wrote:
> In news:dk.kultur.musik Sune Mika Salminen wrote:

Snip

> De har lavet et der hedder Green og et nummer ved navn Orange Crush.
> Jeg aldrig hørt om et album kaldt Orange.

Det var Green jeg mente, og det var primært på grund af netop det
nummer..ups

> Hehe, ja. Der var de vist meget unge. Jeg har desværre aldrig fået set
> det afsnit - jeg har heller aldrig fulgt med i serien, så det skulle
> have været noget af et tilfælde.

Samme her, selvom jeg har set en del afsnit. "But dad... can't we just
sue them?" he heh

> Jeg synes faktisk at hun med "Under Rug Swept" er kommet godt med
> igen. Den er næsten lige ved at være knapt på højde med Jagged Little
> Pill - men kun næsten lige ved og knapt.

Har kun hørt Jagged... i fuld længde - de andre har jeg kun hørt enkelte
sange fra. Det bliver lige lovlig frelst med det der "Thank you India"
synes jeg

Snip

> [...]
> lukket ud nu om dage. Jeg er ved at kaste op hver gang jeg ser
> reklamen for DJ Aligator i fjernsynet. Føj!

Ahhhhh.. Det varmer at vi kan være fuldstændig enige om noget der har
med musik at gøre. Jeg har heldigvis ikke noget fjernsyn så jeg slipper
da for reklamerne. Men jeg hører P3 en gang i mellem. I Klub Klam i dag
var der en fed "Technosang" der hed "push the doorbell", den var ret
sjov!!

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 23:02

In news:dk.kultur.musik Sune Mika Salminen wrote:

[Alanis Morissette]

>Har kun hørt Jagged... i fuld længde - de andre har jeg kun hørt enkelte
>sange fra. Det bliver lige lovlig frelst med det der "Thank you India"
>synes jeg

Ja tak. "Thanks You" er nok det nummer jeg holder mindst af på SFIJ.

>Ahhhhh.. Det varmer at vi kan være fuldstændig enige om noget der har
>med musik at gøre.

Jeg tænkte nok at du havde samme holdning :) Det glæder også mig at vi
er enige om noget.

Fra : Peter G.

Dato : 28-07-02 10:18

Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk> wrote...

> Desværre. Det siger mig ikke rigtigt noget.

"Sweetest Thing" fra deres "1980-1990 Greatest Hits" opsamling. Han havde
glemt deres bryllupsdag.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-07-02 10:57

Peter G. wrote:
> Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk> wrote...

> "Sweetest Thing" fra deres "1980-1990 Greatest Hits" opsamling. Han
> havde glemt deres bryllupsdag.

Jep, det er den, tak Peter

Sune

Fra : Peter G.

Dato : 28-07-02 10:15

Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk> wrote...

> PS: Soul falder _ikke_ i min smag.

Mine sympatier ;D

Af skotsk vil jeg dog anbefale Wolfstone. Det er folk-rock der "rykker".

Fra : Peter G.

Dato : 28-07-02 10:15

Sune Mika Salminen <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote...

> Skal jeg starte med de kvindelige sangerinder jeg kan lide...

SNIP - en lang liste af mindre og især mere gode musikere.

> Nu gider jeg ikke mere.....

"Will You Marry Me?" ;oD

Må man forresten anbefale Afgan Whigs ("Gentlemen", "black Love" og især
"1965") samt (selvfølgelig) Prince. Du burde kunne lide begge
anbefalinger. Jeg tør vædde på at de også er overflødige.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-07-02 10:57

Peter G. wrote:
> Sune Mika Salminen <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote...

> SNIP - en lang liste af mindre og især mere gode musikere.

> "Will You Marry Me?" ;oD

Det vil jeg lige tænke lidt over!

> Må man forresten anbefale Afgan Whigs ("Gentlemen", "black Love" og
> især "1965") samt (selvfølgelig) Prince. Du burde kunne lide begge
> anbefalinger. Jeg tør vædde på at de også er overflødige.

Jeg ved ikke hvordan jeg kunne glemme Prince......Jeg kunne tilføje
mange flere (Steely Dan, Yes, Cat Stevens, Flanger, Jeff Beck,
Mahavishnu Orchestra, Randy Crawford, Weather Report,
Paliament/Funkadelic......) men lige Afghan Whigs kender jeg kun af
navn. Jeg checker dem ud ved først kommende lejlighed..

-Sune

Fra : Peter G.

Dato : 28-07-02 20:51

Sune Mika Salminen <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote...

> Det vil jeg lige tænke lidt over!

Ohhh, og mig som ellers ser så bedårende ud i kjoler.

> Paliament/Funkadelic......) men lige Afghan Whigs kender jeg kun af
> navn. Jeg checker dem ud ved først kommende lejlighed..

Gør det! Start med "1965"! Men snyd heller ikke dig selv for de to andre.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-07-02 21:32

Peter G. wrote:
> Sune Mika Salminen <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote...

> Ohhh, og mig som ellers ser så bedårende ud i kjoler.

Jeg har prøvet at søge på Google, men jeg kan ikke finde et billede af
dig i kjole...

10-4

-Sune

Fra : Peter G.

Dato : 29-07-02 14:19

Sune Mika Salminen <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote...

> Jeg har prøvet at søge på Google, men jeg kan ikke finde et billede af
> dig i kjole...

*Host* Du fandt de andre billeder uden kjoler?
Jeg var ung, uerfaren og havde brug for pengene.

> 10-4

Nej nej nej. 1965!

En anden anbefaling: Lewis Taylor. Det kan man kalde soul med en twist.
Flere af hans sange kan (semi-legalt, da det drejer sig om B-sider, de
ikke trykkes længere og han personligt kender til siden) hentes her:

http://www.lewistaylormusic.com

I Dream The Better Dream,
Bittersweet (Edit),
Lucky (Suicide Mix),
Waves
Lewis III og
Cherry Blossom, bør høres.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 29-07-02 15:08

Peter G. wrote:
> Sune Mika Salminen <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote...

> *Host* Du fandt de andre billeder uden kjoler?
> Jeg var ung, uerfaren og havde brug for pengene.

LOL Been there, done that!

> Nej nej nej. 1965!

Ja, den 10. April 1965....eller måske ikke

> [...]
> twist. Flere af hans sange kan (semi-legalt, da det drejer sig om
> B-sider, de ikke trykkes længere og han personligt kender til siden)

Spændende, der stjæles med arme og ben men på en original måde synes
jeg. Han fraserer ikke helt så rytmisk som jeg kan lide det, men det er
jo bare en lille detalje. "Pisselækkert kor" som min far ville sige. Jeg
lytter til et par af sangene nu, glæder mig til Kruder/Dorfmeister
remix'ne.

Jeg mindes D'Angelo (en sand mester i overkills-frasering, men det er
ikke derfor), Keziah Jones, en lille smule Seal og mange 70'er soulsange
med forskellige kunstnere. Tak for det Peter!

-Sune

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-07-02 21:42

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Gider du deltage seriøst i diskussionen? Ellers synes jeg at du skal
> lade være med at deltage overhovedet.

Skolelærer?

- Martin

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 22:00

Martin Petersen wrote:
> "Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> jodlekursus.

> Skolelærer?

Snarere dedikeret fan, tror jeg.

-Sune

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-07-02 22:09

In news:dk.kultur.musik Sune Mika Salminen wrote:

[Martin]
> [...]

Studerende

[Sune]
>Snarere dedikeret fan, tror jeg.

Jeg har faktisk prøvet at forholde mig objektivt.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-07-02 22:22

Lars Stokholm wrote:
> In news:dk.kultur.musik Sune Mika Salminen wrote:
>
> [Martin]
>
> Studerende
>
> [Sune]
>
> Jeg har faktisk prøvet at forholde mig objektivt.

Det har jeg ikke!!!!!!!!

-Sune

Fra : AJC

Dato : 27-07-02 21:09

"Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> wrote in message

> Alanis vs. Dolores? Alanis sangmæssigt bedre?

Vær venlig at læse et indlæg ordentligt næste gang, inden du poster et svar!
Jeg nævner IKKE Dolores. De to sangerinder jeg taler om er Alanis Morisette
og Shakira!

> Sig mig, har du spist søm? Alanis sangstemme er ikke mange takker bedre
> end min (og den er ikke god). Hun bruger hvad hun har godt, men en god
> sangstemme har hun ikke. Der er Dolores hende klart overlegen.

Jeg taler/skriver stadig IKKE om Dolores!

> Prøv at forestille dig "Zombie" sunget af Alanis og "You Oughta Know" af
> Dolores. Prøv nu at forestil dig hvem af dem, der vil slippe bedst fra
> det ;)

Ellers tak. Jeg tror, at de sange er bedst, sådan som de nu er!

Mvh
AJC.

Fra : Peter G.

Dato : 27-07-02 22:21

AJC <benny@abba.se> wrote...
> [...]
> Jeg nævner IKKE Dolores. De to sangerinder jeg taler om er Alanis Morisette

Ja, det fandt jeg ud af efter jeg havde sendt mit indlæg :-/
Jeg bed mærke i den oprindelige (tidligere citerede "Alanis
Morisette/hende-fra-Cranberries stilen") linie fra det indlæg du svarede
på. Ked af, at jeg kom til at lægge dig ord i munden.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om Shakira vs. Alanis. Har ikke hørt nok
af Shakkie til at kunne udtale mig om hendes sangtalenter. ("Men hun ser
nu godt ud")

> Ellers tak. Jeg tror, at de sange er bedst, sådan som de nu er!

Jeg kunne nu godt tænke mig at høre dem. Den ene ville nok give mig et
billigt grin og den anden forhåbentlig en imponerende fortolkning af
nummeret.

Fra : dumdum

Dato : 27-07-02 17:14

Hej igen!

> [...]
>kan lide hendess måde at knække stemmen på er smag og behag, men det
>er ret atypisk pop synes jeg. Både melodisk og hendes sang.

Nej, jeg synes heller ikke Shakira laver fabrikspop. Det var frøken Spears
jeg snakkede om.

>At hun er pæn kan hun jo ikke gøre for. Men hun lægger naturligvis
>ikke skjul på det i videoen .. hehe. :)

*G* Nej, hvis hun prøver på at lægge vægt på hendes musik i stedet for
udseende gør hun det i hvert fald ikke særligt godt ;)

Mvh fra Louise