En lille sejr;o)))
Fra : Nullergøj

Dato : 29-07-02 13:35

damn, jeg har tabt mig fra 180 til 105, taget 30 kilo på og er gået igang
med at tabe mig vha. livsstilsændring.

Jeg er begyndt at cykle på job, 40 km 3 x ugentligt, og to gange om ugen,
begyndt at boksetræne, well, og nu er jeg begyndt med at spise sundere, igår
snød jeg, og er pissed, for jeg snød igen, jeg bestilte 3 pitabrød i går og
idag igen tre, og da jeg havde spist de to, gik jeg ned til maleren, der er
igang med vores ejendom og stak en af svendende den, han gloede, men han
blev da glad og jeg også, nu vil jeg når jeg "snyder", fremover være
opmærksom på at kun bestille to, har i andre også problemer med mængden af
mad, og hvad har i gjort??????

svedende hilsener, Jan.........

Fra : KatjaStrofen

Dato : 29-07-02 16:44

Nullergøj <jan_andreasen@beskedboks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d453674$0$1570$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> blev da glad og jeg også, nu vil jeg når jeg "snyder", fremover være
> opmærksom på at kun bestille to, har i andre også problemer med mængden af

Først tillykke med det store vægttabt.. som jeg jo desværre kan forstå.. -
du ikke helt holdt:(

Men på den igen og flot du er gået i gang med en livsstilsændring [Det er jo
den virkelig svære del]

Kender selv alt for godt til det med mængde og især ikke at kunne regulere
den fornuftigt!
Jeg har det sådan.. at når jeg lige har spist noget.. føler jeg mig stadig
sulten - mere sulten end da jeg faktisk tog maden/portionen osv .
Mit råd er lav mad i portionsstørrelser.. - dvs kog kun det pasta du kan
spise osv.. - pas på med ikke at lave/købe for meget mad.. fordi man ofte
vil s pise det!

Har selv især problemet med pizza.. fordi jeg VED jeg kanklemme en hel pizza
ned.. - men er jeg egentlig så sulten ?

KatjaStrofen
Som endnu engang er gået på kur [og kvart livsstilsændring]

Fra : Mae

Dato : 29-07-02 21:47

Hejsa..
Jeg kender det også kun for godt, det med at man dælme vil spise den mægde
mad man har hældt op på tallerknen, men har lavet en lille aftale med mig
selv om, at når der bliver lavet mad, bliver det portionsanrettet og jeg
skal virkelig tage mig selv i, ikke at lave en lige så stor portion til mig
selv, som den min kæreste får.
Plus har jeg besluttet, at for fremtiden vil jeg stoppe med at spise når jeg
er mæt, og hvis det betyder at jeg ikke har spist op, jamen så ryger det i
køleskabet eller hvad der nu skal ske med det...
Pøj pøj med kampen :)
Mange hilsner
Mae

Fra : Marianne

Dato : 29-07-02 22:48

>, har i andre også problemer med mængden af
> mad, og hvad har i gjort??????

For mig er det alfa og omega at få mad nok i løbet af dagen. Dvs morgenmad
kl 7:30, formiddagsmad kl 10:30, frokost kl 13, eftermiddagsmad kl 16 og
aftensmad kl 19. Måske endda et mellemmåltid mere kl 22.

Det lyder af meget, men man spiser tilsammen ikke mere, end man ellers ville
gøre. Det aller-vigtigste er ikke at springe et måltid over i den
tro/mening, at man altså ikke er sulten lige nu. Mellemmåltiderne er fx en
skive rugbrød med røget filet og karse. Eller et glas kærnemælk + et æble.
Eller en skål kold tomatsuppe og en grovbolle.

mvh
marianne

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 31-07-02 06:58

> [...]
> blev da glad og jeg også, nu vil jeg når jeg "snyder", fremover være
> opmærksom på at kun bestille to, har i andre også problemer med mængden af

Hejsa! *S*

Jeg spiser simpelthen til der ikke er mere.... især kartofler...

og bagefter kan jeg have så ondt i maven...

Jeg glemmer og mærke efter om jeg er mæt... skal jeg der i mod på toilet
eller noget i den stil, så jeg får en lille pause... så opdager jeg
pludselig at jeg er mæt... *S*

Vi er begyndt ikke at stille maden på bordet men hente den ved komfuret i
stedet for... og så nogle mindre portioner! *S*

Og så laver vi lidt mindre mad... for så er der bare ikke mere at tage af!
*S*

Jeg vil foreslå at du måske bestiller en pita og går en tur.. er du mere
sulten, jamen så kan du jo bestille en til.... (hvis du da ikke bare har 30
minuters frokostpause.. så kan det jo nok ikke nåes) *S*

Håber det hjælper
Med venlig hilsen
Mette

Fra : Nullergøj

Dato : 31-07-02 11:13

Det var rigtig gode svar, råd osv. og nu bliver jeg nok rigtig besværlig,
kender i nogen gode kurser eller noget, man kan tage, så man lærer at lave
en fedtfattig, varieret kost?*SS*

Damn, jeg vægttræner, bokser, cykler, og i næste måned tatoverer jeg fandme
det kinesiske tegn for overvindelse, for jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg
vil...................

Fra : Live4Him

Dato : 31-07-02 13:14

> [...]
fandme
> det kinesiske tegn for overvindelse, for jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg

Har du check på hvor mange kalorier du indtager dagligt ? Kalorietælling var
det som gjorde udslaget for mig, jeg spiser ca 1500 -1600 kcal dagligt og
mit energiforbrug er ca. 2000 kcal.

jørgen.

Fra : Marianne

Dato : 31-07-02 20:24

> [...]
> kender i nogen gode kurser eller noget, man kan tage, så man lærer at lave

Ja, bestemt.

Højskolerne har uge-kurser, men der er også en del på aftenskolen - afhængig
af hvordu bor, måske ? Her i Kbh-strup er der i hvert fald masser, også
specifikt for mænd