Fromage Blanc - hvorhenne? Hjælp!
Fra : Merete

Dato : 29-07-02 09:48

Hej alle

Min diæt foreskriver, at jeg spiser cheasy-yogurt og fromage blanc (kvark)
til morgenmad, og det har jeg gjort med stor tilfredsstillelse i mere end et
år. Men nu kan jeg ikke finde fromage blanc'en mere nogen steder! Jeg
plejede at købe den i ISO, først i en fransk udgave og senere i Karolines
version, men de sælger den ikke længere. Jeg har været i Netto, ISO og Irma,
som er de lokale supermarkeder, men det, der kommer nærmest er små bægre
økologisk kvark fra Irma til 9 kr for en dagsration, og det er mere end det
dobbelte af, hvad jeg gav i ISO.

Er der nogen, der ved hvilke supermarkeder, der stadig forhandler fromage
blanc (kvark)? Det behøver ikke være økologisk, det skal bare være i 450-500
g's bakker, f.eks Karolines, og ikke fromage frais, som jeg ikke kan lide.

Har siddet og kæmpet mig igennem en portion cheasy-yogurt og vanille fromage
frais her til morgen, og det er simpelthen en afskyelig blanding. Vammelt og
sødt og klumpet. (((

Hilsen
Merete

Fra : Mae

Dato : 29-07-02 09:59

Hej Merete.
De har den stadig i Føtex...
//Mae

Fra : Merete

Dato : 29-07-02 10:17

"Mae" <espressopigen@hotmail.com> wrote in message
> Hej Merete.
> De har den stadig i Føtex...
> //Mae

Aj, det lyder godt, jeg har en Føtex nogenlunde tæt på, hvor jeg bor!
Takker!

/Merete

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-08-02 11:57

Merete wrote:

> [...]
> til morgenmad, og det har jeg gjort med stor tilfredsstillelse i mere end et

Er Fromage Blanc lig med Fromage Frais naturel, i så fald kan du finde
Frais'en i alle supermarkeder under forskellige mærker.

Med venlig hilsen

Carsten Riis
Lige startet hos DDV, Amager (og ja, jeg ved, at jeg har været negativ
indstillet mod DDV tidligere (søg på google, hvis interessen er vækket).
Men jeg må indrømme at et nært familiemedlems tab på 26 kilo i løbet af
et halvt år har overbevist mig).

Jeg er overrasket over, at man spiser så meget mad. Man går i hvert fald
ikke sulten i seng.

Fra : Merete

Dato : 08-08-02 10:07

Nej, Fromage Frais og Fromage Blanc er desværre ikke det samme. Karolines
Frais har en ulækker konsistens, så den blandet med yogurt bliver klumpet og
grynet og bitter, mens Blancen gjorde den lækkert tyk og cremet.

Føtex er også holdt med at sælge Blanc'en, må jeg sige som svar til et
tidligere indlæg. Det er som om, den er forsvundet fuldstændigt fra markedet
for en 2-3 uger siden. Øvøv. Så nu spiser jeg Chaesy A38 i stedet for, fordi
det giver samme smag men desværre kun halvt så mange proteiner

/Merete