suppekuren
Fra : GRETHE ALSING PEDER~

Dato : 28-07-02 20:49

Jeg har læst meget om suppekuren men ikke taget mig sammen til at prøve den
selv. Nu hvor jeg kunne tænke mig at prøve er den væk. Er der nogen der vil
hjælpe mig med at sende den til mig ?

På forhånd tak

Venlig hilsen
Grethe

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 29-07-02 00:26

On Sun, 28 Jul 2002 21:48:45 +0200, "GRETHE ALSING PEDERSEN"
<grethe.alsing@pedersen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har læst meget om suppekuren men ikke taget mig sammen til at prøve den
>selv. Nu hvor jeg kunne tænke mig at prøve er den væk. Er der nogen der vil
>hjælpe mig med at sende den til mig ?

Her er en kopi af et gammelt indlæg jeg har liggende:

7 -dages kuren - FEDT forbrændings kur

Denne diæt er oprindeligt for overvægtige hjertepatienter, som skal tabe
sig
i vægt hurtigt som forberedelse til operation.

Denne diæt er hurtig og fedtforbrændende og hemmeligheden er at du
forbrænder flere kalorier end du indtager. Den vil rense din krop for
urenheder (Har man en tendens til maveproblemer er den rigtig god mod
dette)
og give dig en følelse af velbehag.

Diæten koncentrere sig om en daglig indtagelse af en let tilberedelig "
Fedtforbrændende suppe" lavet af grøntsager og kraften fra kyllinger.

Den fedteforbrændende suppe kan indtages på hvilket som helst tidspunkt
sult
føles. Spis så meget af den, som du ønsker og HUSK at jo mere du spiser
af
denne suppe jo mere vil du tabe i vægt!

Opskrift på suppen:

6 store løg (Siger den oprindelige men færre kan bruges)

2 store grønne pebre

1 stk. sellerihoved (meget voldsomt så ½ kan gøre det)

1 stk. kålhoved

2 dåser hakkede tomater

2 kyllinge kraft terninger

Kan krydres efter ønske med salt, peber, karry, persille, eller evt.
stærkt
krydderi så som tabasco sauce. HUSK dog at er det en suppe du vælger at
fryse noget ned af bliver den endnu stærkere af at blive tøet op og
varmet
igen!

NOTER VENLIGST: Bruger selv ca. 10 liter vand til den mængde suppe
foreskrevet! Ikke mange mennesker er til alt det grønne, heller ikke
jeg, så
jeg gør det at jeg sier grøntsagerne fra så kun selve suppen er tilbage,
da
suppen ikke smager særligt godt er det noget nemmere at få ned når man
drikker det frem for "spiser" det.

Fremgangsmåde:

Skær grøntsagerne i små eller mellemstore stykker og læg dem i en stor
gryde
sammen med tomaterne og kyllinge-kraftterningerne. Tildæk med vand. Lad
det
koge i ca. 10 minutter, skru derefter ned for varmen og lad suppen simre
til
den er færdig.

REGLER:

For at denne kur skal virke efter "Forskrifterne" er det vigtigt du
overholder visse regler.

- INGEN alkohol da det indvirker direkte på forbrændingen af det
fedt du har i kroppen. Vent MINDST 24 timer efter du har indtaget
alkohol
til du begynder på kuren.

- INGEN kulsyreholdige sodavand (Inkludere dansk vand og andre
kalorielette sodavand)

- Drik kun vand, usødet te, kaffe uden sukker og fløde, usødet
frugtjuice ( her er juicerne fra rynkeby rigtigt gode bl.a. Morgenjuicen
og
16 forskellige frugter) og skummetmælk.

- IKKE noget mad der er tilberedt i olie-smør eller andre
fedtstoffer, brød eller andre produkter indeholdende mel, sukker eller
sødemidler af nogen art.

NOTER VENLIGST: I kuren skal du på visse dage spise steaks. Altså
oksefilet
MEN det kan erstattes med kylling/kalkun så længe man sørger for at den
er
kogt eller lavet i ovn(grillet) og skindet er fjernet. Du kan også
erstatte
en af steakdagene med dampet fisk hvis det ønskes.

Dag 1:

Spis kun suppen og frugter. Du kan spise alle slags frugter på nær
bananer.
Honningmeloner og vandmeloner har et lavere kalorieindhold end de fleste
andre frugter og er især anbefalet. HUSK: Drik kun frugtjuice eller
vand.

Dag 2:

En dag med kun grøntsager. Spis suppen med tilhørende friske grøntsager
til
du ikke kan spise mere. Spis grøntsagerne rå, dampet, grydestegt i
kraften
fra suppen, men tilbered uden brug af smør eller lignende. Spis
fortrinsvis
salat af enhver art men undgå grønærter, bønner og majs. Spis
grøntsagerne
sammen med suppen ( eller spis dem gerne som mellemmåltid, her er
gulerødder
og agurker formidable). Til aften må du belønne dig selv med en stor
bagt
kartoffel ( Eller flere små halv-bagte evt.) ned lidt smør eller
olivenolie
hvis ønskes.

Grøntsager: Gulerødder er især godesom grøntsager især fordi de mætter i
længere tid og fylder mere i maven end agurker og tomater m.m. Det er
især
min egen yndet variant af grønt.

Dag 3:

Dagen i dag er en kombination af de to foregående. Spis al den suppe du
kan,
frugt (på nær bananer) og grøntsager. INGEN bagt kartoffel i dag.

Fremskridt efter 3 dage: Hvis du har spist i henhold til ovenstående de
sidste 3 dage og ikke har snydt, vil du på nuværende tidspunkt have tabt
dig
mellem 2,5 og 3,5 kilo!

Dag 4:

Spis kun suppen og bananer , og drik kun skummetmælk og vand i dag. Du
kan
spise op til 3 bananer, drikke 2 glad skummetmælk og så meget vand du
vil.
Bananer har et højt kalorie- og kulhydratindhold og calcium som
erstatter
trangen til søde sager.

Dag 5:

I dag er steak/Kylling/fisk - tomat dag. Du må spise op til 350 gram
rent
kød og op til 6 friske tomater ( eller tilsvarende vægt i dåsetomater).
Prøv
om muligt at drikke 6-8 glas vand for at skylle urinsyren ud af kroppen.
Spis suppen MINDST en gang i dagens løb.

Dag 6:

I dag er steak/kylling/fisk - grøntsags dag. Spis alt det rene kød og
grøntsager du vil i dag. Du kan endda spise op til 2 eller 3 steaks,
hvis du
ønsker, med grøntsager (Minus grønærter, bønner og majs) men ingen bagt
kartoffel. Spis suppen MINDST en gang i dagens løb.

Dag 7:

Spis kun brune ris (natur ris), usødet frugtjuice og grøntsager. Ingen:
Spis
så meget du kan. Vær sikker på at indtage suppen MINDST en gang i dagens
løb.

RESULTAT efter 7 dage:

Efter afslutningen af den 7. dag, hvis du ikke har snydt, vil du nu have
tabt dig mellem 5 og 8,5 kilo. Hvis du har tabt dig mere end 7,5 kilo så
afhold dig fra diæten i 2 fulde døgn før du starter forfra igen. Denne
syv
dages "kur" kan bruges så ofte du vil så længe du lytter til din krop.

Praktisk indkøbsseddel til ugen som du evt. kan bruge:

- 1 net løg

- 2 grønne pebre

- 1 stk. sellerihoved

- 1 stk. kålhoved

- 2 dåser hakkede tomater

- 1 pakke kyllinge kraft terninger

- 1 vandmelon

- 1 pose æbler

- pærer

- juice

- salat

- agurk

- gulerødder

- tomat

- kød (steaks/kylling/kalkun)

- 1 bage kartoffel eller 1 pose alm. Kartofler

- 1 pose brune ris

Motion:

Det er i ugens løb en god ide at bevæge sig en del. Kuren tillader ikke
hård
fysisk træning da du så tapper dig selv for energi men en god lang
cykeltur
i moderat tempo eller en god lang gåtur. Lidt ekstra havearbejde eller
rengøring og lidt færre timer foran tv'et hjælper dit vægttab. Sørg for
hele
tiden at få væske på den måde sørger du for at dit vægttab ikke er
væsketab.

Kontakt:

Hvis du har spørgsmål eller er i tvivl om noget så er du velkommen til
at
kontakte mig pr. mail som er Wildthing_dk@hotmail.com

Held og lykke!!

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : WebWoman

Dato : 29-07-02 18:50

"Stefan Bruhn" <devnull@bruhn.tk> skrev i en meddelelse

Føler altså trang til at pille myterne og sludderen af den kur....

> Denne diæt er oprindeligt for overvægtige hjertepatienter, som skal tabe
> sig i vægt hurtigt som forberedelse til operation.

Det er IKKE sandt. Og det er (undskyld mit sprog) noget pis, når man
forsøger at give en banal kur udseende af at være anbefalet af læger etc.

> Denne diæt er hurtig og fedtforbrændende

Den er ikke fedtforbrændende. Det er en banal lavkaloriediæt.

> Den vil rense din krop for urenheder

Sludder og vrøvl!

> Har man en tendens til maveproblemer er den rigtig god mod
> dette) og give dig en følelse af velbehag.

Den kan tvært imod - især på grund af dens indhold af løg og kål - forårsage
maveproblemer.

> HUSK at jo mere du spiser af
> denne suppe jo mere vil du tabe i vægt!

Forkert!

> jeg gør det at jeg sier grøntsagerne fra så kun selve suppen er tilbage,
> da suppen ikke smager særligt godt er det noget nemmere at få ned når
> man drikker det frem for "spiser" det.

At fjerne grønsagerne gør blot kuren usund. Eneste gode at sige om den er
nemlig, at den i det mindste - med grønsager! - indeholder sunde ting. Mange
vil få flere grønsager end de normalt er vant til.

> For at denne kur skal virke efter "Forskrifterne" er det vigtigt du
> overholder visse regler.

PJAT!

Bestemte regler om, hvad der må spises og ikke, er et af de sikre tegn på,
at man har at gøre med forvrøvlet, hjemmebrygget sludder.

Man behøver ikke følge bestemte strikse regler for at tabe sig. Heller ikke
når det gælder suppekuren, der ikke virker på grund af magi eller specielt
sammensætning - men fordi det slet og ret er en lavkaloriediæt.

> INGEN alkohol da det indvirker direkte på forbrændingen af det
> fedt du har i kroppen. Vent MINDST 24 timer efter du har indtaget
> alkohol til du begynder på kuren.

Sludder. Begynd, når du vil. HVIS du vil.

> - INGEN kulsyreholdige sodavand (Inkludere dansk vand og andre
> kalorielette sodavand)

Passer ikke.

> - Drik kun vand, usødet te, kaffe uden sukker og fløde, usødet
> frugtjuice ( her er juicerne fra rynkeby rigtigt gode bl.a. Morgenjuicen
> og 16 forskellige frugter) og skummetmælk.

Sludder igen.
Juice indeholder mange kalorier. For meget juice kan nemt ødelægge
vægttabet.

> - IKKE noget mad der er tilberedt i olie-smør eller andre
> fedtstoffer, brød eller andre produkter indeholdende mel, sukker eller
> sødemidler af nogen art.

Sludder igen

Mvh. Lisbeth

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 29-07-02 22:28

"WebWoman" <webwoman@ FJERN chicks.dk> wrote in message

> Føler altså trang til at pille myterne og sludderen af den kur....

Tak, så er det ikke nødvendigt for mig at kommentere denne usandsynlige gang
fordrukkent sludder, der går under navnet "suppekuren" - magen til
kropsødelæggende selvpineri skal man da lede længe efter...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://home.tiscali.dk/~mgj