Hvorfor vil I egentlig slanke jer?
Fra : LR

Dato : 28-07-02 12:38

Er det af helbredsmæssige årsager, eller fordi I gerne vil leve op til
samfundets skønhedsidealer?

Lars

Fra : Helle Nielsen

Dato : 28-07-02 13:17

"LR" <noemail@cc.dk> wrote in message news:ai0l0d$pfi$1@news.cybercity.dk...
> Er det af helbredsmæssige årsager, eller fordi I gerne vil leve op til
> samfundets skønhedsidealer?
>
> Lars
>
>----
Jeg vil personligt gerne slanke mig pga. helbredet og få at mindske risikoen
for hjertekar sygedomme, sukkersyge mm. Og udover det har jeg det meget
dårligt med min krop og mit selvværd fordi jeg gang på gang må indse at det
bliver sværere og sværere at finde noget tøj der sidder pænt og som jeg kan
lide. Ja, det er måske også lidt pga. samfundets skønhedsidealer jeg vil.

/Helle

Fra : Olsen

Dato : 28-07-02 16:14

"LR" <noemail@cc.dk> skrev i en meddelelse
> Er det af helbredsmæssige årsager, eller fordi I gerne vil leve op til
> samfundets skønhedsidealer?

Årsagen er forskellig.

Er man meget fed, så er det nok helbredet og udseendet.

Er man småfed, så er det nok for et syns skyld.

Er man mager, så vil mange gerne tabe sig alligevel..

Jeg tror ikke ræset med skønhedsidealet er særlig stort.
Det handler om at være tilfres med sig selv, selvom
man ikke er en Twiggy

Fra : Katrine

Dato : 28-07-02 18:02

Hej Lars.

Personligt vil jeg gerne tabe mig, fordi jeg ikke bryder mig om den måde jeg
ser ud på (hovedsageligt min topmave). Men jeg vil også tabe mig fordi jeg
for at tabe mig skal dyrke motion - og dermed kommer i bedre form - lad os
bare se det i øjnene: Min kondition er ELENDIG!
Jeg vil ikke sige det er af helbredsmæssige årsager (det er jo kun ca. 5 kg.
det drejer sig om) - men jeg vil heller ikke sige det er pga. samfundets
skønhedsidealer. Jeg er da ligeglad med hvordan min nabo synes jeg ser ud.
Så når alt kommer til alt tror jeg egentligt jeg bruger min topmave som
"undskyldning" for at ligge mit liv om: spise sundere og dyrke mere motion.
De kloge siger jo også, at man får mere overskud, efterhånden som
konditionen forbedres. Og det kan vel ikke skade som
universitetsstuderende?!

Mvh
Katrine

Fra : Suzanna Ipsen

Dato : 28-07-02 18:47

noemail@cc.dk writes:
>Er det af helbredsmæssige årsager, eller fordi I gerne vil leve op til
>samfundets skønhedsidealer?
hverken eller. Jeg har det meget bedre, når jeg ikke vejer for meget. Jeg
kan meget bedre bevæge mig. Jeg er hurtigere og bliver ikke forpustet, når
jeg bevæger mig, så derfor....

>Lars

Suzanna

Fra : GRETHE ALSING PEDER~

Dato : 28-07-02 20:45

Jeg skal slanke mig fordi mit BMI tal siger jeg er fed. Jeg vejer 84 kg og
må kun veje 60. Mit blodtryk er for højt og mine ben hæver. Jeg bliver
forpustet meget hurtigt når jeg går en tur og desuden er det svært at finde
tøj som sidder pænt.

Hilsen

Grethe

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 28-07-02 23:19

On Sun, 28 Jul 2002 13:37:55 +0200, "LR" <noemail@cc.dk> wrote:

>Er det af helbredsmæssige årsager, eller fordi I gerne vil leve op til
>samfundets skønhedsidealer?

Helbredet er vidst hovedårsagen... Og så er der vel ikke noget i vejen
med at se lidt bedre ud...

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 29-07-02 15:52

Fordi jeg har lyst til at kunne gå i en nederdel uden at man får
"slidmærker/gnavemærker" fordi lårene går sammen.. det drejer sig om maks 10
kg ved mig :)

Fra : Thomas E

Dato : 06-08-02 19:31

Generel velvære. Som supplement til træning.
Men jeg fatter ikke at flere herinde da ikke bare dyrker den tilstrækkelige
motion fremfor suppekure, piller og pulver. Spis fornuftigt og rør jeg mere.
Bliver tit frustreret over visse indlæg. Ens livskvalitet forbedres kraftig
ved motion. hjerte, lunger og kredsløb har jo godt af det. Hellere veje et
par kilo for meget bare man er i god fysisk form. Men som sagt... min mening
*s*

Fra : Ti-4

Dato : 06-08-02 20:14

"Thomas E" <eriksen_tour@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved motion. hjerte, lunger og kredsløb har jo godt af det. Hellere veje et
> par kilo for meget bare man er i god fysisk form. Men som sagt... min

Ja gid det var så vel! Men måske har du ikke lige tænkt over at ikke alle
mennesker er mobile?
OG desuden er man fristet ved tanken om at se et hurtigt resultat. Der
skulle jo gerne være plads til alle på denne NG, så er jeg virkelig ked af,
at du bliver frustreret af at læse, om andres præferencer. Det gør mig
virkelig ondt for dig

Hilsen Ninett

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 06-08-02 21:11

On Tue, 6 Aug 2002 20:30:52 +0200, "Thomas E" <eriksen_tour@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>par kilo for meget bare man er i god fysisk form. Men som sagt... min mening

Du har selvfølgelig fuldstændig ret, men når man dyrker motion vil man
ofte ikke kunne aflæse tabet på vægten (jeg kan i hvert fald ikke) og
hvis man er meget fokuseret på det går det galt...

Det der holder mig kørende er at selvom vægten siger det samme så
kommenterer folk at jeg har tabt mig, så det er jo bare fordi det bliver
til muskler noget af alt fedtet.

Jeg har prøvet Nupo og der kunne jeg se resultater stort set med det
samme, problemet var selvfølgelig at jeg blev led og ked af det, og så
tog det hele på igen.

Fra : Thomas E

Dato : 09-08-02 10:41

> Du har selvfølgelig fuldstændig ret, men når man dyrker motion vil man
> ofte ikke kunne aflæse tabet på vægten (jeg kan i hvert fald ikke) og
> hvis man er meget fokuseret på det går det galt...

Hvorfor foukusere så meget på tallene på vægten hvis dit tøj sidder pænere
og du strutter af sundhed?

Ved også godt at ikke alle herinde er lige mobile. Men bliver bare tit træt
af at læse om folks "forsøg" med pulvere og ting som bare dræner kroppen for
vigtige vitaminer og næringsstoffer, når de ligesågodt kunne cykle en tur i
ny og næ og spise mere varieret.
Ved godt det er svært hvis man fx. er kørestolsbruger eller svært
overvægtig. Da jeg startede med at cykle kunne jeg knap komme op på cyklen
og var færdig efter de 2km der var ned til bageren. Idag er 80-100km ikke
noget problem. Så det kan lade sig gøre.

> Det der holder mig kørende er at selvom vægten siger det samme så
> kommenterer folk at jeg har tabt mig, så det er jo bare fordi det bliver
> til muskler noget af alt fedtet.

Nemlig, Jeg tager tit målebåndet frem, for at konstatere om kroppen har
ændret facon selvom vægten næsten står stille.

> Jeg har prøvet Nupo og der kunne jeg se resultater stort set med det
> samme, problemet var selvfølgelig at jeg blev led og ked af det, og så
> tog det hele på igen.

Er det ikke også noget med en masse fibre som bare dræner kroppen indtil du
stopper igen?

Thomas

Fra : Queenie

Dato : 07-08-02 08:24

"Peggy-Sue Rønnow" skrev d. 29-07-02 15:52 dette indlæg :
> Fordi jeg har lyst til at kunne gå i en nederdel uden at man får
> "slidmærker/gnavemærker" fordi lårene går sammen.. det drejer sig om
maks 10
> kg ved mig :)

AMEN! *GG* Jeg skal tabe mig i hvert fald 40 kg og det er først og
fremmest for min egen skyld .. fordi jeg gerne vil kunne købe tøj hvor
som helst jeg har lyst til, ,og så er det af "praktiske" årsager, som
skrevet af Peggy-Sue. Jeg har det fint med mig .. jeg kunne sagtens
blive ved med at se ud som jeg gør, og samtidig være lige så glad. For
mit vedkomne er det udelukkende egoistisk. Jeg kunne ikke være mindre
ligeglad med hvad andre siger og tænker

http://www.kandu.dk/