hvad med juice
Fra : Martin Hedegaard

Dato : 27-07-02 21:22

Hejsa
Nu er jeg så holdt op med at drikke Cola - mine hænder ryster stadig
lidt - tihi!
Men jeg er begyndt at drikke vanvittig meget juice - den billige
æblejuice fra NETTO!
JEg har læst et sted, at man skal drikke usødet juice - men hvad er det?
Når jeg læser bag på etiketten står der bare, at det er fremstillet af
koncentreret æblesaft, men der står ikke noget om, hvad juicen ellers
indeholder - så skal jeg gå ud fra, der ikke er sødestoffer i eller
hvad?????????
Har I et godt svar på det.
Kan dog forstå på de andre subject's herinde, at det er OK at drikke
cola light også, det må jeg jo slå mig til tåls med, hvis juicen er ude
af billedet

Kærlig hilsen
Martin Hedegaard

Fra : Anja

Dato : 28-07-02 09:21

"Martin Hedegaard" <martinmusen@myorange.dk>
> Men jeg er begyndt at drikke vanvittig meget juice - den billige
> æblejuice fra NETTO!

Der er meget naturligt frugtsukker i juice, så du skal nok ikke drikke mere
end 1-2 glas om dagen hvis du vil tabe dig. Cola Light kan klart anbefales i
stedet.

Den eneste mulige bivirkning (som NB ikke er videnskabeligt bevist, jfr
utallige diskussioner her i gruppen) er at din insulinproduktion skulle
blive stimuleret af sødestofferne så du bliver mere sulten tror jeg nok. Jeg
har dog slet ikke haft problemer med at tabe mig meget mens jeg drak ca ½ l
om dagen.

mvh Anja

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 08-08-02 07:21

"Martin Hedegaard" <martinmusen@myorange.dk> wrote: *snip noget om juice og
diet coke*

Hvis det er smagen af Diet Coke der afholder dig, så trøst dig med at hvis
du holder den "mærkelige" smag ud i ca. 3 uger, så vil det smage helt
perfekt bagefter, dine smagsløg skal nemlig lige vænne sig til den nye smag
:)
Jeg gjorde det samme med først fra letmælk til mini-mælk, og nu drikker jeg
så skummetmælk... det hele er et spørgsmål om at vænne sig til en ny smag :)

I starten forsvor jeg også Diet Coke, fordi jeg var vant til at drikke alm.
Coca Cola i ret heftige mængder, men efter lidt tid, og da Diet Coke
introducerede den "nye" smag, ja så er det altså mit foretrukne mærke, nu
smager det andet som klistervand! *g*

Mvh

- Sidsel