Kartoffelsalat.. bradr ..
Fra : Pia Petersen

Dato : 26-07-02 18:26

Hejsa ..

Forleden dag snakkede vi om fedtfattig kartoffelsalat .. og i dag ville
jeg så prøve at lave det med Fromage Frais .. Og jeg har kun eet ord ..
BRADR .. Det var simpelthen så harskt og bittert, at jeg blev nødt til
at smide dressingen ud .. Det var Fromage Frais fra Karoline - har
jeg været uheldig, eller smager det bare så væmmeligt ???? Det var ikke
for gammelt, så det er ikke der, problemet ligger ..

Hilsen Pia

Fra : KA

Dato : 28-07-02 20:55

Hej Pia !

Jeg har det altså også "ret" svært med den fromage frais...
til dags dato, er kartoffelsalaten fra "Letvægteren" , efter min mening, den
som kommer nærmest en "rigtig" kartoffelsalat.
Netto har haft den på programmet et par uger nu ...

Med venlig hilsen
Kirsten
http://hjem.get2net.dk/Jullemor_And

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 29-07-02 08:16

"KA" <kijea@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mening, den
> som kommer nærmest en "rigtig" kartoffelsalat.
> Netto har haft den på programmet et par uger nu ...

En god men ikke helt fedtfri kartoffelsalat laves af:

½ L Ymer, blandet med en ca 1 - 2 tsk mayonaise ( kan udelades)
lidt sukker eller sød efter smag
½ lille finthakket løg
ca ½ tsk karry
en knivspids sød frans sennep
½ -1 tsk tomatpure ( mild ketchup kan bruges i stedet)
Kolde kogte kartofler i skiver / tern til salaten er sådan som du
bedst kan lide den.
Pynt med klippet purløg, tomatbåde og agurkespringere

Bon appetite

Kærlige hilsner
J¤mfruen)