Club Greece på Rhodos - Er jeg blevet fupp~
Fra : Bo

Dato : 27-07-02 11:40

Min pige og jeg er netop hjemvendt fra ferie på Rhodos.
Her blev vi opsøgt 4 gange af diverse danskere som arbejdede for noget de
kaldte "Club Greece" - rejsebereau.
Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle som har nogle erfaringer
med disse. Grunden til jeg spørger er at der var ikke nogle på Rhodos ud
over disse personer selv som kendte til "Club Greece", og efter at være
blevet interviewet i ca. 2,5 time skulle jeg trække et lod. Vi vandt en
rejse syd på i 7 dage, men skal dog alligevel betale penge ca. 35 pund ialt
forud. Vi har naturligvis ikke betalt, da det hele lød lidt for godt.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide om der er nogle som har kenskab til
dette.
Hilsen
Bo

Club Greece - Due South - RCI - Finesse er alle navne som blev nævnt under
interviewet.

Fra : Claus Jensen

Dato : 27-07-02 14:08

Jeg mener, at have set et tv-indslag om at en gruppe personer forsøger at
nare folk til at indbetale penge - for ingenting. Det lugter at, at det er
det du har prøvet. Husker dog ikke om "Club Greece" konkret blev nævnt.

Fra : Giro

Dato : 27-07-02 14:57

> [...]
ialt
> forud. Vi har naturligvis ikke betalt, da det hele lød lidt for godt.

Hej,

Hvis du virkelig er i tvivl om at du er blevet forsøgt plattet, så vær glad
for at du valgte ikke at betale - selv om I vandt en rejse sydpå i 7 dage.
_ingen:_ taber i den nævnte lodtrækning.
Dette er bare endnu et af de mange eksempler på at nogle forsøger at lokke
penge ud af godtroende turister.
Heldigvis kom I fra det med pengene i behold, men mange bliver fanget på
grund af underskrifter, som de giver under indflydelse af de venlige
danskere, som vil give det helt gode tilbud til _dig_ fordi du er dansk. Og
det er kun fordi de er "trætte af alle de åndssvage
tyskere/svenskere/englændere/russere ......... som de må trækkes med hver
dag. Men en dansker skal have en helt speciel behandling, så derfor giver
dig helt under hånden et godt tilbud. Hvis deres chef fik det at vide, ville
de miste deres job, så sig det ikke til nogen ..................

Mvh

Bo

PS. Min datter er rejseleder på Kreta. Men mønsteret er det samme, så vidt
jeg kan se.

Fra : bingo

Dato : 27-07-02 15:27

On Sat, 27 Jul 2002 12:40:09 +0200, "Bo" <bnout@worldonline.dk> wrote:

>Min pige og jeg er netop hjemvendt fra ferie på Rhodos.
>Her blev vi opsøgt 4 gange af diverse danskere som arbejdede for noget de
>kaldte "Club Greece" - rejsebereau.

Hej
Dert I har været udefor er nogle personer som på Rhodos kaldes
"kakkelakker" , de arbejder for et TimeShare-firma, og håber at få jer
lokket til at skrive under på "købet" af retten til en lejlighed i et
vist antal uger om året. Skriver I under på Rhodos er I lidt på den (
det gjorde I heldigvis ikke). Men for en anden gangs skyld - bed om at
få kontrakten med hjem til Danmark til en advokat - og vips !!! I er
er ikke interessante emner mere
På Tenerife er disse mennesker en plage, de står tæt på
strandpromenaden. De tilhører en race man må sige noget lort til, jeg
plejer at skælde dem ud for at spilde min kostbart betalte ferietid
med deres ubrugelige bras og latterlige lotterier, mean altid "vinder"
på, for det er ikke sjældent at blive kontaktet af disse rotter 10
gange på en tur henad strandpromenaden. Hvis man rejser med et
ordentligt selskab burde man blive advaret på inf.mødet.
Desværre for disse unge sælgere er de lokket derned med et bedre
"salgsjob" for øje - og så ender de med at stå på gaden og genere
almindelige feriegæster - TRÆD PÅ DEM !

Mogens