skarven?
Fra : E.G.C.

Dato : 28-07-02 20:39

Hej gruppe!
Er der nogen som kan fortælle mig om alle skarver bliver her hele året, altså er standfugle?

Med venlig hilsen

Ester C.

Fra : Erhardt Ecklon

Dato : 29-07-02 10:42

Hej Ester

Skarven gør begge dele. Nogle bliver og andre trækker fortrinsvis mod
Middelhavet.

De nordeuropæiske mellemskarver er trækfugle, der overvintrer langs
Middelhavets kyster og ved
den franske Atlanterhavskyst. I danske farvande bliver et lille antal fugle
til sidst på året og i milde vintre trækker de slet ikke
bort.
Her på Sydfyn har vi minimum 1000 skarver i området hele vinteren, men om
det er vores lokale bestand, der bliver eller om
det fugle fra andre området, vides ikke.

Erhardt
Svendborg
Erhardt@Ecklon.dk
www.snatur.dk