bla Reg attest og afgift
Fra : Johannes L

Dato : 29-07-02 22:25

Efter søgning på svar alternative steder, har jeg stadig "2" spørgsmål jeg
håber kan besvares lettere end hvad jeg selv kunne finde...

1. Når man i fx dba ser en privat annonce hvor man kan købe en mc også der
tilbydes at den også kan købes uden afgift, er det så fordi denne afgift vil
blive refunderet til sælger?
eller har der aldrig været betalt afgift for cyklen, hvilket så vil blive
gjort af sælger hvis køber ønsker det. I så fald har mc´en vel kun kørt
småture på prøveplader ??
eller...

2. Man kan få en cykel synet uden afgiften er betalt.
Kan man få den synet må man vel have en reg attest på den? Er det så også på
denne der står hvis afgiften ikke er betalt, hvilket afgør om der udleveres
nummerplader, eller er reg attest ikke et bevis i sig selv på at cyklen er
betalt for eller ej.

Håber spørgsmålene er forstået - og ikke alt for idiotiske.

hilsener Johs.

Fra : Johannes L

Dato : 29-07-02 22:26

"Johannes L" <wer@wert.com> wrote in message
> [...]
> eller har der aldrig været betalt afgift for cyklen, hvilket så vil blive
> gjort af sælger hvis køber ønsker det. I så fald har mc´en vel kun kørt

ER BESVARET _ TAKKER

Fra : Jørgen Winther

Dato : 29-07-02 22:44

> på
> udleveres

Når man betaler afgift på en motorcykel, får man af told og skat udleveret
en attest på den betalte afgift. Denne attest afleverer man på
motorkontoret, når motorcyklen skal indregistreres første gang.

Hvis man ikke har attesten, kan man ikke få motorcyklen indregistreret - med
mindre, den allerede har været indregistreret tidligere, for i så fald har
man jo hos CRM allerede dengang registreret, at der er betalt afgift.

Motorcykler, hvor afgift endnu ikke er betalt, kan fint have en
registreringsattest eller lignende fra et andet land, og det vil de typisk
have, hvis de sælges "uden afgift" f.eks. via Den Blå Avis eller MC-Basen.
På en sådan fremmed registreringsattest står der naturligvis ikke noget om,
hvorvidt der er betalt afgift i Danmark eller ej.

Og når først du har en dansk registreringsattest, er der naturligvis betalt
afgift! På nogle køretøjer (men ikke motorcykler, så vidt jeg ved) kan man
betale en nedsat afgift, f.eks. 20% eller 0%, hvilket så står (i hvert fald
antydet) på registreringsattesten. Det er f.eks. taxier og varebiler til
firmabrug, der således kan være indregistreret med en lavere afgift.

Der fines ingen idiotiske spørgsmål, kun idiotiske svar - og dém er til
gengæld mange af

--
Jørgen