Haster: Turtips i Norge (Oslo og omegn)
Fra : Christian Raaby

Dato : 29-07-02 21:50

Hej Allesammen. Ja, så kom sommerens impulsferie med kæresten!
Vi kører imorgen tirsdag til Grenå og sejler til Varberg Sverige. Vi
camperer én nat i Sverige og fortsætter til Norge onsdag. Vi regner med at
campere i nærheden af Oslo indtil lørdag, hvor turen går tilbage til
Varberg.
Vi skal besøge nogle venner i Oslo, men vi vil gerne på et par dagsture på
motorcyklen.

Derfor:
Er der nogen der kender nogle gode ture, med start og slut i Oslo? Kan man
få lidt fjeldkørsel eller er det for langt på én dag? Kender I evt. nogle
campingpladser i eller omkring Oslo? Hvordan er det med MC-parkering i
deroppe? Find selv på flere spørgsmål...

Vi triller fra Århus kl. 12.00 imorgen, så jeg tjekker lige nyhedsgruppen
ved 11.30-tiden, for at se om I har fundet på noget. Jeg håber det lovede
gode vejr holder helt derop, men ellers må I nyde denne uge hernede...

Med løftet venstre og snus i sigte,

Christian

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 29-07-02 22:14

"Christian Raaby" <raabydenmark@hotmail.com> writes:

> [...]
> campingpladser i eller omkring Oslo? Hvordan er det med MC-parkering i
> deroppe? Find selv på flere spørgsmål...

Ja. Jeps, men det kommer selvf. an paa hvor langt I orker at koere paa
een dag. Jeps, Der er en ved Ljabru, lige naar man kommer af E6 paa
Oestsiden af Oslo (det er starten af Gamle Mossevei - se
nedenfor). Ja: Der gaelder stort set de samme regler som i
Danmark. Der er dog specielle MC pladser paa Karl Johan ("stroeget").

NBNBNB: Bemaerk ioevrigt at det er lovligt for MC'er at bruge
kollektiv-feltet (der staar BUS og TAXA i dem).

Se en tidligere posting som jeg skrev i sidste uge
ang. "Nordkapp". Der staar masser om ture i naerheden af Oslo. Se
http://folk.uio.no/joakimt/nam/namkart.html for ture (klik paa Oestlandet).

Husk at koere ud til Tyrigrava Kro Onsdag aften - bar foelg stroemmen
af MC'er indefra Oslo og ud langs Gamle Mossevei. I vil ikke fortryde
det.

God fornoejelse!

Kai, exexildansker i Oslo (nu i Malmoe).
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> Opinions are mine...

Fra : Christian Raaby

Dato : 30-07-02 10:34

Hej Kai.

Tak for tipsene. Det er altid rart med lidt insider-viden
Jeg har printet et par sider fra den hjemmeside du henviste til. Det skal
nok blive fedt.
Vi vil nu trille afsted og håber på en god tur.
Jeg håber I alle vil nyde det gode vejr, mens det er her.

Med løftet venstre

Christian
Blå/hvid Honda VT600Campingstyle

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-07-02 22:21

Vi har ellers en Nordmand i klubben, som kunne give dig et godt råd, men han
er selv på ferie i Norge pt. Han kunne ellers sikkert have hjulpet, men det
må blive en anden god gang. God tur.

--
Mvh.
Henrik