/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
retter man den bare ud igen ?
Fra : Morten Juel


Dato : 29-07-02 13:49

Hejsa NG

Idag flår jeg motoren af gpz'en så jeg kan se hvorfor den gearkasse kun kan
gå i 3. gear.. lad os nu sige at det kun er gear armen der er skæv, kan den
så rettes ud igen, eller bliver det noget lort ?? skal man forstærke den
lidt ? eller skal man bare finde en anden brugt en ?

Mvh
Morten
GPZ 750



 
 
-[ F e r ]- (29-07-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 29-07-02 15:19

"Morten Juel" <mp@mail1.OSTEPOPstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d453960$0$16825$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Hejsa NG

Hey Morten

>
> Idag flår jeg motoren af gpz'en så jeg kan se hvorfor den gearkasse kun
kan
> gå i 3. gear.. lad os nu sige at det kun er gear armen der er skæv, kan
den
> så rettes ud igen, eller bliver det noget lort ?? skal man forstærke den
> lidt ? eller skal man bare finde en anden brugt en ?

Jeg går ud fra vi snakker om skifte gaflen? Jeg ville købe en ny. Det giver
ikke andet end problemer hvis ikke de er i 100% stand.

Derudover ville jeg prøve at se om der er et bestemt grundlag for at den har
bukket den eksisterende.

mvh Tommy Fer



Ib Jakobsen (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 29-07-02 18:02

" -[ F e r ]-" wrote:

>
> Jeg går ud fra vi snakker om skifte gaflen? Jeg ville købe en ny. Det giver
> ikke andet end problemer hvis ikke de er i 100% stand.

Man kan nu godt rette dem og kontrollere med en god maskinvinkel. Men for
lægmand er det nok klogest at skifte.

>
>
> Derudover ville jeg prøve at se om der er et bestemt grundlag for at den har
> bukket den eksisterende.

Det sagde han selv. Han "sparkede" den i gear.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Moller (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-07-02 21:29

> Man kan nu godt rette dem og kontrollere med en god maskinvinkel. Men for
> lægmand er det nok klogest at skifte.

Det vil sige en Fagmand inden for Jern og Metal ???? :)

> > Derudover ville jeg prøve at se om der er et bestemt grundlag for at den
har
> > bukket den eksisterende.
>
> Det sagde han selv. Han "sparkede" den i gear.

Ååååhhh, kan det ha været mens en kadett "sparkede" fra ham, og så
"sparkede" han den i gear som sidste anstrengelse :) sorry, ku ik helt la
være :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi'er
Suzuki GT-380 L, til salg for 4900Kr. :)



Ib Jakobsen (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 29-07-02 22:35

Moller wrote:

> > Man kan nu godt rette dem og kontrollere med en god maskinvinkel. Men for
> > lægmand er det nok klogest at skifte.
>
> Det vil sige en Fagmand inden for Jern og Metal ???? :)

Det kan man vel godt sige. Men en lille maskinvinkel koster godt en hund på et
stumpemarked, eller i en forretning der handler med den slags ting. Min egen BMW
var begyndt at springe ud af 2. gear, hvis man krudtede til den. Efter den havde
været udlånt. Kontrol og retning ved hjælp af vinklen gjorde, at reparationen
kun kostede lidt arbejde og lidt flydende pakning.

> Ååååhhh, kan det ha været mens en kadett "sparkede" fra ham, og så
> "sparkede" han den i gear som sidste anstrengelse :) sorry, ku ik helt la
> være :)
>

Det var vist mere i arrigskab over den var smuttet ud af 2.gear. ;- )




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-07-02 16:09


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3D45B51F.6B544A13@post.tele.dk...

> ....en lille maskinvinkel koster godt en hund på et
> stumpemarked, eller i en forretning der handler med den slags ting.
Min egen
> BMW var begyndt at springe ud af 2. gear, hvis man krudtede til den.
Efter
> den havde været udlånt. Kontrol og retning ved hjælp af vinklen
gjorde, at
> reparationen kun kostede lidt arbejde og lidt flydende pakning.

Jeg har set jobbet gjort på en 6½'er Katana, med et koben ind igennem
det afmonterede bundkar

Det mest forskrækkende var at gearkassen virkede bagefter

--
Armand.






Ib Jakobsen (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 30-07-02 17:34

Armand wrote:

> Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
> news:3D45B51F.6B544A13@post.tele.dk...
>
> Jeg har set jobbet gjort på en 6½'er Katana, med et koben ind igennem
> det afmonterede bundkar
>
> Det mest forskrækkende var at gearkassen virkede bagefter
>

Det er jo det med at det rigtige værktøj er det halve..............




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Morten Juel (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 30-07-02 22:18

> Jeg har set jobbet gjort på en 6½'er Katana, med et koben ind igennem
> det afmonterede bundkar
Hvorn helvede kan man se fra bundkaret om hvilken gaffel det er ?? du
frister mig armand )

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750



Armand (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-07-02 15:35


Morten Juel <mp@stofanet.invalid> skrev i en
news:ai6vd2$r0c$1@sunsite.dk...
> > Jeg har set jobbet gjort på en 6½'er Katana, med et koben ind
igennem
> > det afmonterede bundkar
> Hvorn helvede kan man se fra bundkaret om hvilken gaffel det er ?? du
> frister mig armand )

Hvordan kan det være at det ikke kommer bag på mig?

Det er forøvrigt den anden fra midten!

--
Armand.



Morten Juel (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 01-08-02 07:11

> Hvordan kan det være at det ikke kommer bag på mig?
hæhæ

> Det er forøvrigt den anden fra midten!
hallo kammerat der er kun tre ! )

Mvh
Morten



Orla Pedersen (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 01-08-02 09:23


Morten Juel skrev i meddelelsen
<3d48d06b$0$16825$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...

Hej Morten

>> Hvordan kan det være at det ikke kommer bag på mig?
>hæhæ
>
>> Det er forøvrigt den anden fra midten!
>hallo kammerat der er kun tre ! )



Jeg tror at Armand, i lighed med mig selv forøvrigt, simpelthen har givet
op :-| derfor kommentaren. Vi har lige haft et tilfælde i NG'en hvor en
maskine går i to gear samtidig, det kan også ske ved høj hastighed, og
Du kan ikke koble ud, der er kun en vej. Din maskine har heller ikke styr
på gearskiftet, og det er tankevækkende at Du vil risikere dit liv ved en
lappeløsning. FEJLEN SKAL FINDES ! Og det kan kun gøres sikkert ved at
undersøge kløerne på tandhjulene, skiftegaflerne, sporene i
skiftepladen(tromlen). Og så skal endeslør på tandhjul og aksler måles
efter. Gearkasser "hopper" ikke ud af gear af sig selv. Og fejlen er IKKE
den låsering der er "faldet" af, det er kun en følgevirkning, så Du skal
minimum have bunden af motoren så Du kan kontrolere alle delene. Måske kan
det gøres uden at skille toppen af motoren ad.


OK, så har jeg brugt tid på dig igen ikke at jeg tror Du hører efter.
Og jo, jeg _har_ repareret gearkasser BSA, Burman, Triumph, R5 mfl.

mvh
Orla

>
>Mvh
>Morten
>
>



Morten Juel (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 01-08-02 21:27

Hejsa Orla

Nu cp'er jeg ikke noget, for det er lidt mere generalt..
ok, det men to gear samtidigt lyder ikke sjovt ;o(( og jeg har tænkt mig at
lave det, men gidder ikke før til vinter, så må hun briste eller bære indtil
da, jeg tror jeg hiver motoren af den til vinter, og køber måske en
reservedelscykel
Nej jeg ved godt at den låsering ikke er fejlen, men en følgesygdom, den er
nu reppet, og så må vi se hvor længe hun holder.. bare hun går sessonnen ud,
så er jeg glad..

Og tak Orla, for din mening og holdning )

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750



Orla Pedersen (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 01-08-02 23:24


Morten Juel skrev i meddelelsen ...
>Nej jeg ved godt at den låsering ikke er fejlen, men en følgesygdom, den er
>nu reppet, og så må vi se hvor længe hun holder.. bare hun går sessonnen
ud,
>så er jeg glad..
>
>Og tak Orla, for din mening og holdning )


Tjae, det er jo dig der slår dig når det går galt om fjorten dage. :-| Du
var
heldig den her gang.

Orla


>
>--
>Mvh
>Morten
>Golf II GTI --- http://golf2.dk
>GPZ 750
>
>





Morten Juel (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 30-07-02 08:40

hehe jeg fandt fejlen..
vi startede med at sætte hele mc'en på hovedet, så vi ikke skulle ha motoren
af, jeg håbede man kunne komme til geargassen igennem bunddækslet.. men
nej.. men da vi fik bunddækslet af så vi..tadaaa en låsering som var hoppet
af ?? det var til den ene skiftegaffels køre aksel, så den var røger skævt
ned i motoren, så der skal en ny på og så kan den skifte gear igen, så kan
jeg udskydder at tage motoren ud til vinter )

Så jeg er kørende imorgen igen idag skal jeg op og hente potte i kbh +
hjælpe Rene med hans Seca

Så alt ser lyst ud

Mvh
Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408649
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste