Uoriginale blinklys
Fra : Moe

Dato : 29-07-02 09:29

Hej NG

Er der nogen der har erfaringer/idéer til at løse følgende. Der er på min
nyindkøbte (brugte) Yamaha Dragstar monteret Highway Hawk blinklys i bag,
hvilket jo egentlig er ganske ok. Problemet består i at de originale har 21W
(tror jeg) pærer mens de nye kun har ca. 3W (og der er ikke meget plads i
dem) og lysene derfor blinker meget meget hurtigt (og egentlig også er noget
svære at se for bagved kørende!)

Mvh. Martin

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-07-02 18:24

> Er der nogen der har erfaringer/idéer til at løse følgende.

prøv at købe et std blinklysrelæ og sæt til.
Det koster ikke alverden, så det er forsøget værd

mvh

Thomas

Fra : Moe

Dato : 29-07-02 20:50

Hej

Der er et standard blinklysrelæ på, men det er beregnet til 21w pærer,
hvorfor blink-hastigheden bliver alt for hurtig.

Mvh. Martin

Fra : Allan Bojesen

Dato : 29-07-02 20:59

"Moe" <moe99@(NO.SPAM)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Der er et standard blinklysrelæ på, men det er beregnet til 21w pærer,
> hvorfor blink-hastigheden bliver alt for hurtig.

3W pærer???

Der er da kun et at gøre! Skift blinklysene til en passende model der kan
anvende de lovpligtige 21W pærer. Jeg ville personligt være meget ked af at
blive kørt ned bagfra fordi vedkommende ikke kunne se at jeg blinkede.

Allan Bojesen

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 30-07-02 16:01

> [...]
> (tror jeg) pærer mens de nye kun har ca. 3W (og der er ikke meget plads i
> dem) og lysene derfor blinker meget meget hurtigt (og egentlig også er

Med hensyn til at de ikke er tydelige nok, kan du prøve at "fore" dem med
sølvpapir!

Venlig hilsen Rune
http://www.bandit600.netfirms.com/index.htm