Akrapovic udstødning på en MC med KAT
Fra : Kasper

Dato : 28-07-02 23:14

Hej NG

Efter en tur i det Franske (Annecy søen) bliver jeg NØD til at gøre alvor af
at købe en Slip-On til min 800VFR 99'

Jeg er bare en smule i tvivl om det nu kommer til at lyde så godt som de
forventet.
Nogen har sagt at,efter der sidder katalysator på min VFR, så vil den tage
størstedelen af lyden.

Kan der være noget om snakken ???

PS. Vil det være en (DYR$$) idé/mulighed at udskifte HELE
udstødningssystemet, forrør osv.
Og er det overhoved nogle heste at hente ved at fjerne katalysatoren, hvis
det er muligt ?? Nogen kommentare ??

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-07-02 12:57

Jeg har ikke selv erfaringer. Men har hørt fra flere at der er en del hk, at
hente på cykler med kat. Om det er dyrt er vel relativt. Hvor meget en hk
værd ??

--
Mvh.
Henrik (som selv kører med Akropovic, fuldt system)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Christian Haxholm

Dato : 30-07-02 12:39

Hej Kasper.

Jeg solgte i foråret min '98 VFR800 (Købt i '99 men var vistnok en '98
model) i Sverige og var igennem de samme overvejelser da jeg købte den i sin
tid. Overvejelserne varede dog ikke så længe da jeg som rabat fik
forhandleren til at smide en Micron Slip-on på gratis. Lyden blev MARKANT
bedre, så hvis det er lyd du går efter kan det trygt anbefales. Om den ville
lyde bedre uden katalysator har jeg af gode grunde ikke haft mulighed for at
vurdere.

Den model jeg havde ydede kun 98 hk mod 110 hk på modellen uden kat så jeg
gik selv i gang med at finde et passende udstødnings-system. På
www.hondvfr.com fandt jeg et link til www.twobrothers.com som sælger
full-exhaust systemer som efter sigende skulle give 13 hk mere på baghjulet,
dog ved jeg ikke om dette gælder 98hk eller 110hk udgaven, men lur mig om
ikke det er 98hk udgaven de har målt på.

Jeg har desværre ingen praktiske erfaringer med montering af et full-exhaust
system, da jeg som nævnt solgte maskinen da jeg flyttede tilbage til DK.

Hilsen
Christian
----
Peogeot SpeedFight II på Danske plader *suk

Fra : Niels S.

Dato : 30-07-02 13:52

Kasper skrev

> [...]
> at købe en Slip-On til min 800VFR 99'
>
> Jeg er bare en smule i tvivl om det nu kommer til at lyde så godt som de

Hej Kasper.

Nu er forventninger jo meget svære at beskrive, men jeg ønskede mig en mere
markant lyd uden at vække opsigt i indre kbh. hver dag. Derfor blev jeg
rådet til en Staintune der bla. har en aftagelig fløjte hvis man lige skal
lave lidt ekstra rav i gaden og som med fløjten monteret ikke er så vild
at den tiltrækker alle hvide køretøjer med blåt arbejdslys. Staintune har
både en flot finish og rigtig god pasform, og så er den blanke udgave
vedligeholdelsesfri - dvs. den skal aldrig have ny uld.

> Nogen har sagt at,efter der sidder katalysator på min VFR, så vil den tage
> størstedelen af lyden.

En ekstra potte (kat) vil selvfølgelig altid tage lidt af lyden, men det er
absolut ikke størstedelen

> PS. Vil det være en (DYR$$) idé/mulighed at udskifte HELE
> udstødningssystemet, forrør osv.
> Og er det overhoved nogle heste at hente ved at fjerne katalysatoren, hvis
> det er muligt ?? Nogen kommentare ??

Henry fra VFR-klubben har skiftet det hele og har fået en del ekstra heste,
men det skete samtidigt med skift af styringsboks og luftfilter, så hvad det
lige var der gav de fleste heste ved jeg ikke men det kan han jo selv svare
på hvis han læser dette. Ellers prøv at stille ham spørgsmålet på
www.vfr.dk.

Hvis du er interesseret i at høre Staintunen så sig til, så finder vi da
lige ud af at mødes. Jeg smider også lige et par billeder under Staintune /
VFR i news:dk.binaer.motor af hvordan den ser ud.

--
Niels S.
VFR800FI