Grand National TAK!
Fra : Claus Rittig

Dato : 28-07-02 21:04

Howdy!

Nu sidder jeg her på mine nedslidte baller, og prøver at ramme tasterne med
mine forpinte fingre uden at vride for meget i de flotte store vabler.

Men jeg MÅ altså lige sige tak til jer alle sammen herinde!
Denne NG er uforlignelig! For 5-6 dage siden havde vi fra Aalborg Off-Road
MC Klub udsigt til selv at skulle forestå tankning og anden pit-service
under dagens løb (Grand National Motocross), og de som kender løbet ved, at
det betyder ca. det samme som 2 stop-n-go straffe på ca. 10 minutter - det
er altså ikke fremmende for pokal-høsten. Men så postede Søren Lindholt en
diskret forespørgsel herinde, og idag nærmest vrimlede det med veloplagte
pit-folk under Aalborgs grønne pavillon.
Toppen var dog Leif & Susanne som ankom stilfuldt på deres Aprilia'er med
ungerne bagpå, så er der sgu noget ved familieudflugterne!
Det var utrolig dejligt med alle de veloplagte hjælpere til at sprede lidt
godt humør og lidt frisk mod. Det er muligt vi ikke lige fik gjort ordentlig
opmærksom på hvor værdsat det var, men det var kun fordi ... nåja, det er
sgu svært at vise sin påskønnelse når alting gør ondt og livet føles som
ondsindet tortur. Men det er UTROLIG dejligt bare at se et smilende ansigt
og et andet menneske der så gerne vil hjælpe, når man er aller mest
nedslidt.

Hvad skulle vi dog gøre uden denne NG? Jeg har godtnok efterhånden mødt
mange dejlige mennesker herigennem!

denne gang fik han vist hjælp af en anden kører). Lindholt kom helskindet i
mål og kørte et flot løb, jeg selv disponerede mine ressourcer flot (der var
nemlig HELT udsolgt til sidst), men resultatet var lidt ringere end sidste
år, Poul blev vores stjerne-kører med 5 omgange, og hans udtalelser om at
"det er sidste gang jeg har kørt det her løb" skal vist ses i lyset af at
løbet var temmelig hårdt, og så kan man finde på at sige sådan noget - om en
uges tid når det ikke længere gør ondt at rejse sig fra en stol ser verden
helt anderledes ud, og så mener han det nok ikke mere. Desperate Dan fik
mest med hjem - han EXC380 smed han så grundigt af (gassen satte sig på et
sub-optimalt tidspunkt) at der nok går en rum tid før alle de skadede dele
af hans krop virker igen.

De detaljerede resultater kommer op på www.enduro.dk og www.dmusport.dk i
løbet af en uges tid.

Rittig
--
Football, tennis and golf, requires only one ball,
racing requires two.

Fra : Morten Juel

Dato : 28-07-02 22:20

Hejsa Rittig, øv bare man havde været på den anden side af broen, så man
kunne være med, det lød sjovt

Hvordan klarede Martin Würtz sig ?? mødte ham den anden dag da jeg var ude
og køre med Suså Mc, det er en rigtig flink gut og så bor han jo kun en
mc-fornøjelses tur fra mig .. så jeg må sq snart tage mig sammen og få
købt den offrowder, så jeg kan være med..

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Charlie

Dato : 29-07-02 14:30

Det sted resultaterne kommer først er www.fyensmotorsport.dk . det er os der
laver løbet.

Charlie

Morten Juel <mp@stofanet.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ai1mq7$c6j$1@sunsite.dk...

Fra : Søren Lindholt

Dato : 29-07-02 22:21

"Charlie" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det sted resultaterne kommer først er www.fyensmotorsport.dk . det er os
der
> laver løbet.
>
> Charlie

Der skal også siges tak for at fint løb (igen)... bare det ikke var de
satans vuptier ))

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-07-02 12:16

"Charlie" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det sted resultaterne kommer først er www.fyensmotorsport.dk . det er os
der
> laver løbet.

Nu da vi har fat i en insider...
Der var en eller anden der sagde at det slet ikke er jer der lægger ruten,
men forsvaret - er det rigtigt?
Jeg har tit undret mig over hvorfor der absolut skal være så mange vupti'er,
det er dybest set pisse kedeligt at køre. Store dele af turen er rigtig godt
lagt, dejlige skovspor, svære vandhuller, passende mængde rødder og
skovbund, men de der kilometervis af vupti'er kunne der godt spares lidt på.
Der er stort set ingen vuptier i Sønderjysk Terræn Cross, så det kan sikkert
lade sig gøre at undgå de værste stykker i Finderup også? Wild West Enduro
er også dejlig fri for vuptier, men her er sværhedsgraden til gengæld noget
høj, og sporet ville ikke egne sig til 300 kørere på een gang.

Rittig

Fra : Jake

Dato : 31-07-02 10:44

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
noget
> høj, og sporet ville ikke egne sig til 300 kørere på een gang.

Hvad sørensen er en vupti?

/Jake

Fra : Armand

Dato : 31-07-02 15:42

Jake <jake@daimi.au.dk> skrev i en

> Hvad sørensen er en vupti?

Jeg tror at jeg husker det fra en anden gang:
A la: "pløjemark på tværs" !?

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 02-08-02 21:21

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> Jake <jake@daimi.au.dk> skrev i en

> Jeg tror at jeg husker det fra en anden gang:
> A la: "pløjemark på tværs" !?

Nårh ja - Næsten da!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-07-02 19:33

"Jake" <jake@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad sørensen er en vupti?

De kalder dem Whoops på udenbysk, her i landet kalder folk dem vupti'er.
Det er nærmest sinusformet terræn a'la pløjemark på tværs i overstørrelse.
Fra top til bund er der vel omkring 1 - 1,5 meter og bølgelængden er nok 3-4
meter, selvom den føles kortere når man kører i dem.
I rimelige mængder er de sådan set sjove, også fordi de kan køres på så
mange forskellige måder, men på Grand National sporet er der bare så
urimeligt mange lange strækninger med dem, at det ligefrem får nogle kørere
til at fravælge løbet.
Vupti'er er beslægtet med bremse-huller som også er sinusformet terræn, bare
meget mindre. De huller opstår af sig selv, hvor mange motorcykler bremser
(før sving) eller accelererer (lige efter sving).

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-07-02 17:15

Morten Juel wrote:

> Hejsa Rittig, øv bare man havde været på den anden side af broen, så man
> kunne være med, det lød sjovt

*BÆLTSKRÆKKER!!!*
Ha! Jeg kom først
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - som kun har krydset bæltet éen gang den tid jeg har haft den

Fra : Ole Baun

Dato : 30-07-02 00:20

> [...]
> diskret forespørgsel herinde, og idag nærmest vrimlede det med veloplagte
> pit-folk under Aalborgs grønne pavillon.

Tak for invitationen. Det var sjovt at "være med". Jeg nåede at se den
samlede start, men fandt ikke den grønne pavillon før I var ude i terrænet.
Du har ret i, at det ikke er den mest publikumsvenlige sport, men når man
kan få lov at være med i pitten, så sidder man ikke blot passivt uden de
store muligheder for at kunne følge med. Og selv om man måske ikke har gjort
den store forskel, så er det alligevel lidt sjovere.

> [...]
> ondsindet tortur. Men det er UTROLIG dejligt bare at se et smilende ansigt
> og et andet menneske der så gerne vil hjælpe, når man er aller mest

Der var varmt, men ganske behageligt i skyggen i pavillonen på en stol

Ganske forståeligt, at der ikke var det store overskud til at være social,
når man kom ind til nogle få minutters pause, efter at have kæmpet sig rundt
i hede, støv og mudder i hele eller halve timer.

Ole Baun, Aalborg.
CB500 ´96.

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-07-02 01:16

"Ole Baun" <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Du har ret i, at det ikke er den mest publikumsvenlige sport, men når man
> kan få lov at være med i pitten, så sidder man ikke blot passivt uden de
> store muligheder for at kunne følge med.

Det er sjovt at se forskellen på de forskellige teams pitarbejde. Lagde du
mærke til svenskerne med "Quick-tanken"? Deres kører har sørme ikke tid til
at sidde og vente på at bensinen løber ud af en dunk, han skal jo på banen
igen - så de kan tanke cyklen på 5 sekunder!

> Der var varmt, men ganske behageligt i skyggen i pavillonen på en stol

Jep, den pavillion var en af Søren Lindholts mere lyse ideer.

> [...]
rundt
> i hede, støv og mudder i hele eller halve timer.

Ifølge min bror Morten (Skaldepanden i lyseblå T-shirt) tog mine omgange 45
min., og da jeg tankede efter 2. og 4. omgang havde jeg været på banen i
halvanden time hver gang jeg pittede. Ved første pitstop troede jeg stadig
på en topplacering, så da havde jeg ikke tid til nogetsomhelst. Mit løb var
gået stabilt og ressourcebesparende, ikke hurtigt, men det regnede jeg med
at kunne hente ind når de andre blev trætte.
Ved andet pitstop var der totalt udsolgt. Stort set alle muskler i min krop
havde gjort ondt længe og jeg frøs (et sikkert tegn på træthed, når man
knokler rundt i høj sol og 28 graders varme). Da havde jeg simpelthen ikke
kræfter nok til at bevæge stemmebåndene

Rittig

Fra : Ole Baun

Dato : 30-07-02 20:40

"Claus Rittig" skrev i en meddelelse

> [...]
> at sidde og vente på at bensinen løber ud af en dunk, han skal jo på banen
> igen - så de kan tanke cyklen på 5 sekunder!

Yes, "Quick-tanken" så ganske effektiv ud. Det var i øvrigt ganske sjovt at
se den store forskel der var på de enkelte køreres stress eller
ambitionsniveau. Nogen havde ikke tid til at forlade sadlen, mens andre
havde knapt så travlt med at komme af sted igen når de havde været derude i
varmen og støvet i en times tid.

Ole Baun

Fra : Pein

Dato : 31-07-02 23:07

"Ole Baun" skrev
> [...]
> mens andre havde knapt så travlt med at komme af sted igen
> når de havde været derude i varmen og støvet i en times tid.

Mine omgange på den stakkels forpinte DT'er tog jo en god times tid, så jeg
havde ingen grund til at skynde mig.
Ude på sporet tog jeg mig også tid/kræfter til at vinke og hyle nogle
jubelskrig til tilskuerne (yeeehaaa) og give den lidt ekstra gas, når der nu
endelig var nogle der var ude at kigge.
Det er dog ikke alle steder det lader sig gøre at slippe cyklen med hverken
en hånd eller en fod.

Og tak til de der var mødt op for hjælp og støtte.

Pein
Honda TransAlp (med et lille el-problem)
Yamaha DT125R (der ligner lort lige nu)