vedr. Honda CBX 550
Fra : Thomas Laursen

Dato : 28-07-02 20:53

hej med jer

da jeg påtænker at købe en brugt Honda CBX 550 ville jeg bare høre om der
var nogen
her på hyhedsgruppen som havde nogle erfaringer og som evt. kunne fortælle
mig om det
er et godt tilbud. Den er fra 86´ og har kørt 57.000 km. Den skal koste
25.000 ,- og er
nysynet............

Mange hilsner fra Thomas
tsl@snaps.dk

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 29-07-02 13:53

"Thomas Laursen" <tsl.REMOVETHIS@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig om det
> er et godt tilbud. Den er fra 86´ og har kørt 57.000 km. Den skal koste

Prisen er vist ok, så vidt jeg har hørt skal man være lidt opmærksom på
knastkædestyret, det er åbenbart et svagpunkt på dem...

MVH Claus
(der osse ville ha en cbx engang)

Fra : Jens Pedersen

Dato : 29-07-02 14:21

Har selv haft en, og synes stadig den er en af de bedre, jeg har haft. Klart
anbefalelsesværdig!

Den har et svagt punkt vedr. knastkæde + strammer, som ikke holder så længe.
Check med en Honda forhandler, og spørg sælger om den er skiftet for
nylig...

Prisen på cykler afhænger mest af alt af stand, så det er svært at give gode
råd uden at have set den.
Den lyder dog ikke helt ved siden af...

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-02 00:08

On Sun, 28 Jul 2002 21:52:43 +0200, "Thomas Laursen"
<tsl.REMOVETHIS@post.tele.dk> wrote:

Hej Thomas.

> [...]
>mig om det
>er et godt tilbud. Den er fra 86´ og har kørt 57.000 km. Den skal koste

Prisen lyder til at være OK hvis den ellers er i orden.

CBX'en har lukkede skivebremser, og de kræver en del vedligeholdelse
for at være i orden, hvilket de fleste forsømmer.
Sagt meget stille - det er et skod koncept med de lukkede skivebremser

Gearkassen har et svagt punkt, idet "højgearsakslen" er lejret i et
nåleleje i den ende der vender bort fra træktandhjulet.
Hvis kæden har været for stram er der risiko for at lejet og dermed
hele lejehuset, der er en del af motorblokken, tager skade.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk