Søges: Harleykørere
Fra : Kenneth Lund Peterse~

Dato : 27-07-02 12:09

Har du lyst til at tjene nogle gode lommepenge på at køre
polterabends, firmafester og lign. events, så kontakt os.

Crazynight er Danmarks største arrangør af sjove events til
mindeskabende dage og pt. er Harley-køreture (bagpå) meget populære
til specielt brudens polterabend.

Vi har pt. ca. 20-30 kørere fordelt overalt i landet, men har behov
for en endnu bedre dækning - det er ikke udsædvanligt at tjene op mod
3.500-5.000 kr. pr. måned i højsæsonen, hvis du kan tage de mange
bookninger vi har specielt i forbindelse med større provinsbyer eller
vores hovedafdelinger, som ligger i København, Århus, Ålborg, Odense
og Vejle.

Seriøse henvendelser kan rettes via mail til Marco@crazynight.dk eller
telefonisk til 79 432 433 (tryk 3 i menuen).

Med venlig hilsen

Kenneth Lund Petersen, direktør
www.CRAZYNIGHT.dk

Fra : vmx

Dato : 27-07-02 13:16

"Kenneth Lund Petersen" <kenneth@jackbox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Crazynight er Danmarks største arrangør af sjove events til
> mindeskabende dage og pt. er Harley-køreture (bagpå) meget populære

Hvoffo skal det absolut være en harley ?
-er det så man er sikkert på bruden ikke kan høre hvad
præsten siger dagen efter ? - eller se uden synsforstyrrelser ?
gå uden blæverben ?

Obs:

Robert

Fra : Kenneth Lund Peterse~

Dato : 27-07-02 14:12

Hejsa

Årsagen til at det skal være Harley, er ganske simpel: det er det folk
vil have.

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 27-07-02 15:11

> Hejsa
>
> Årsagen til at det skal være Harley, er ganske simpel: det er det folk
> vil have.

Hmm, og derfor har i heller ikke gokart kørsel under jeres arrangementer???
Tror det er en lige så stor fejltagelse!

mvh Tommy Fer

Fra : Kenneth Lund Peterse~

Dato : 27-07-02 15:50

Hej Tommy

Tak for din reaktion - selvom den jo umiddelbart ikke har noget med
vores efterlysning at gøre.

I forhold til Gocart, er der flere årsager til at vi ikke har det på
programmet. Ja, det er blandt andet en af de aktiviteter folk
efterspørger, men nej, vi har det ikke iblandt vores aktiviteter. Det
skyld vi har haft det i 2001-sæsonen, men valgte at pille det af igen,
da vi ikke fik nok bookninger af denne aktivitet til at det var
rentabelt for os.

Kenneth

Fra : vmx

Dato : 27-07-02 16:59

"Kenneth Lund Petersen" <kenneth@jackbox.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Årsagen til at det skal være Harley, er ganske simpel: det er det folk
> vil have.

ok.

dvs. såfremt jeg klipper bunden af min Harley deo, banker dåsen
flad, og monterer den på den side af maskinen der vender ind mod
fortovet, tager et kop-bor og udborer mine potter...
kan jeg godt være med ?

hvorfra ved "folk" hvad en Harley "er" ? .-.... udover navnet ?
hvad er det de forventer sig af en Harley i forhold til så mange
andre lækre maskiner ?

Robert
- yamaha... uden pletter på gulvtæppet..

Fra : Asger Steffensen

Dato : 27-07-02 17:49

"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> hvorfra ved "folk" hvad en Harley "er" ? .-.... udover navnet ?
> hvad er det de forventer sig af en Harley i forhold til så mange

Drop det, Robert.
Se sådan på det: Harley kørere kan tjene lidt penge på deres gyngehest.
Så dermed er det officelt: Der _findes_ fordele ved at køre Harley.

Asger
ZX-10

Fra : vmx

Dato : 27-07-02 18:00

"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Se sådan på det: Harley kørere kan tjene lidt penge på deres gyngehest.
> Så dermed er det officelt: Der _findes_ fordele ved at køre Harley.

(!!)

Robert

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 27-07-02 18:44

> "Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Hvorfor er der så mange der synger med på den sang !,
hvad er det, der er galt i at køre Harley Davidson ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 27-07-02 20:57

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er der så mange der synger med på den sang !,
> hvad er det, der er galt i at køre Harley Davidson ?

Jeg tror ikke folk syntes der er noget galt i at køre harley. Jeg tror folk
er trætte af at folk der IKKE har det mindste forstand på MC ofte tror at
harley er den bedste MC i verden og den mest rigtige MC.

Thomas

Fra : Asger Steffensen

Dato : 27-07-02 23:10

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er trætte af at folk der IKKE har det mindste forstand på MC ofte tror at
> harley er den bedste MC i verden og den mest rigtige MC.

Enig. Harley kørere er der ikke (nødvendigvis) noget galt med. Men det
image, som det med stor succes er lykkedes Harley-Davidson at opbygge om
deres isenkram, der får mange ofte ikke-MC'ister til at opfatte Harley som
den eneste "rigtige" motorcykel kan godt være noget trættende.
De færreste af dem er klar over at fabrikken i 80'erne var på grænsen af
konkurs pga konkurrence fra Europa og navnlig Japan, (fordi ingen gad købe
teknisk forældede motorcykler der vibrerede i stykker og lækkede olie så
snart de forlod fabrikken.
Men man må da beundre de H-D marketing folk der har bygget deres brand op.
Og retfærdigvis skal det siges at kvaliteten af nye Harley'er i dag også er
milevidt fra hvad den var for 15 år siden.
At køre MC er jo for de fleste et spørgsmål om prioritering. Jeg vil da ikke
afvise at jeg, hvis jeg havde råd til 10 motorcykler med dansk afgift, ville
have en H-D som en af dem (Fx. en totakts H-D SXT 125, hehe .

Asger
ZX-10

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-02 23:40

On Sun, 28 Jul 2002 00:10:15 +0200, "Asger Steffensen"
<ast@get2net.dk> wrote:

Hej Asger.

> [...]
>deres isenkram, der får mange ofte ikke-MC'ister til at opfatte Harley som
>den eneste "rigtige" motorcykel kan godt være noget trættende.

Når du kan hælde benzin på det bål tillader jeg nig at citere en
historie en af vennerne fortalte forleden:

Skaberen af HD ankommer, som alle andre, en dag hos Sct. Peter.
Sct. Peter kigger lidt på sin computer for at checke CV'et.
"Tjaeh, du har i sandhed gjort noget for menneskeheden, så du kan selv
vælge hvor du vil være".
Således vælger HD's skaber at være tæt ved Gud.
Fint siger Sct. Peter: "Tredie dør på venstre hånd".
Og således går det til at HD's skaber og Gud får en meget lang snak om
forskellige konstruktioner og deres anvendelighed.
Efter en rum tid tager HD's skaber endelig mod til sig og siger:
"Kære Gud, nu er jeg jo selv sådan en slags ekspert, og den
konstruktion du kalder kvinden, den har du nu ikke været særlig heldig
med.
Forenden slasker fra side til side, faktisk er den så løs at den ikke
er til at styre.
For slet ikke at tale om bagenden - Den vralter fra side til side,
fuldstændig ude af kontrol.
Det burde kunne gøres meget bedre!"
Hm --------- Gud kigger lidt på computeren, vender sig til HD's skaber
og siger: " Det er muligt at det er en konstruktion der kunne
forbedres en del, men så vidt jeg kan se er der flere der rider på min
konstruktion end på din".

Hermed --- God nat og sov godt.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 28-07-02 11:27

<Steen Gruby> skrev i en

> Når du kan hælde benzin på det bål tillader jeg nig at citere
en............

Hæ!

Vi mangler vist forlængst en af Jes' trolde her

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-07-02 13:02

Armand wrote:

> en............
>
> Hæ!
>
> Vi mangler vist forlængst en af Jes' trolde her

Allright!

--------------------------
/| /| | |
||__|| | Please don't |
/ O O\__ feed |
/ \ the trolls |
/ \ \ |
/ _ \ \ ----------------------
/ |\____\ \ ||
/ | | | |\____/ ||
/ \|_|_|/ | __||
/ / \ |____| ||
/ | | /| | --|
| | |// |____ --|
* _ | |_|_|_| | \-/
*-- _--\ _ \ // |
/ _ \\ _ // | /
* / \_ /- | - | |
* ___ c_c_c_C/ \C_c_c_c____________

Undskyld jeg var lidt sen på den
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Thomas Hjort

Dato : 28-07-02 14:31

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Allright!

> [...]

Jeg troede det var fordi du lavede den som ny hver gang :)

Thomas

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-07-02 14:50

Thomas Hjort wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg troede det var fordi du lavede den som ny hver gang :)

Det er jeg alt for doven... æhh.. fornuftig til
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Asger Steffensen

Dato : 27-07-02 23:44

<Steen Gruby> skrev i en meddelelse
> [...]
> og siger: " Det er muligt at det er en konstruktion der kunne
> forbedres en del, men så vidt jeg kan se er der flere der rider på min

Hehehe...
der kunne nok brygges mangt og meget på den omkring kørekort, tuning, etc.,
etc.
Der findes jo også en liste over "XX gode grunde til hvorfor en MC er bedre
end en kvinde"...

Godnat...

Asger
ZX-10

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-07-02 20:18

> [...]
> teknisk forældede motorcykler der vibrerede i stykker og lækkede olie så

Det var nu vistnok i 70'erne det gik rigtig galt, og problemet var ikke
konkurrence eller teknisk forældet konstruktion - konstruktionen kunne med
lethed stadig kaldes teknisk forældet, for det er en stødstangsmotor vel?
Her kunne man så bemærke at Yamaha på nogle af deres nyeste cruiser modeller
nu også bruger "teknisk forældede" motorer med stødstænger. Den forældede
teknik sælger, og det kan Yamaha også se.
HD's egenlige problem op gennem 70'erne var simpelthen meget ringe kvalitet
og finish, og DET er noget som falder køberne for brystet.

Rittig
(tidligere 80'er Harley)

Fra : Asger Steffensen

Dato : 28-07-02 22:59

> [...]
kvalitet
> og finish, og DET er noget som falder køberne for brystet.

Hmm Rittig, nu tvinger du mig jo til at opfriske min hukommelse.
Min påstand kommer fra en business case i en (amerikansk) lærebog jeg læste
for mange år siden. Jeg fandt den lige igen. Her er den korte version:
I midt 70'erne var der enorm efterspørgsel (i USA) på MC'er. Over fire år
tredoblede HD deres produktion! Dette medførte en væsentlig
kvalitetsforringelse af produkterne. Mere end 50% af produkterne forlod
fabrikken ufærdige ("with missing parts") og forhandlerne måtte fikse dem
før de kunne sælges. I 1973 sad HD på 75% af markedet for store cykler
("super-heavyweight"). I 1980 var det 25%.
I 1981 blev fabrikken solgt. De nye ejere tog skeen i den anden hånd, og
gennemførte store forandringer på produktions-, distributions- og
markedsføringsområdet. De besøgte også Hondas fabrik i Ohio, og blev klar
over hvad de var oppe imod.
Succes'en udeblev som vi alle ved ikke. HD blev på kanten af konkurs i
begyndelsen af 80'erne vendt rundt, og i 1990 sad de på 50% af
"super-heavyweight" markedet. Firmaets tab i 1982 var på $25 mio. Seks år
senere, i 1988, tjente de $27 mio.
(Kilde: Stephen P. Robbins "Management", 3rd. ed., Prentice Hall 1991, p.
627).

Så ja, du har for så vidt ret, det var (primært) kvaliteten den var gal med.
Og ja, stødstangsmotorer, springerforgaffel og lignende forældet teknologi
kan stadig købes nyt. Længe leve nostalgien.
Var der ikke også en Honda custom bike for nogen år siden, der havde modsat
rettede "balance aksler", modsat rettede netop for at skabe vibrationer a la
HD?

Asger
ZX-10 (med korrekt rettet balanceaksel, overliggende knaster og teleskop
forgaffel
P.S: Kors hvor er jeg dog en kæmpe MC-nørd når jeg næsten kan huske en case
jeg læste for over ti år siden, blot fordi den handlede om motorcykler...
:-\

Fra : Hans Jørgen Kaldahl

Dato : 29-07-02 22:45

> [...]
> begyndelsen af 80'erne vendt rundt, og i 1990 sad de på 50% af
> "super-heavyweight" markedet. Firmaets tab i 1982 var på $25 mio. Seks år

Så vidt jeg husker, var det filmen "Easy Rider" der gav HD en enorm
kultstatus - og dermed reddede fabriken fra konkursen.
mvh
Hans Jørgen Kaldahl

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-07-02 22:44

> Hmm Rittig, nu tvinger du mig jo til at opfriske min hukommelse.

Nåja, det er jo ikke så ringe endda.

> [...]
> I 1981 blev fabrikken solgt.

> Så ja, du har for så vidt ret, det var (primært) kvaliteten den var gal

Vi har vist begge ret her. Kan vi enes om delt skyld?

> Og ja, stødstangsmotorer, springerforgaffel og lignende forældet teknologi
> kan stadig købes nyt. Længe leve nostalgien.

Og det er der SLET ikke noget galt i. Moderne teknologi er da fremragende,
men den har også nogle bagsider, fx. finder jeg det meget, meget charmerende
at man kan justere ventiler på en HD med en svendsnøgle og en skruetrækker.
På min ellers ikke særligt teknologisk moderne GS500 skal der lægges et helt
anderledes stykke arbejde i den opgave.

> [...]
modsat
> rettede "balance aksler", modsat rettede netop for at skabe vibrationer a

Den har jeg ikke hørt om? Hvad var det for en?

> ZX-10 (med korrekt rettet balanceaksel, overliggende knaster og teleskop
> forgaffel

Vel ikke en af de der teknologisk forældede right-side-up teleskopgafler,
vel?

Rittig

Fra : Asger Steffensen

Dato : 30-07-02 17:26

KLIP
> med.
>
> Vi har vist begge ret her. Kan vi enes om delt skyld?
Det går nok

> [...]
charmerende
> at man kan justere ventiler på en HD med en svendsnøgle og en
Hvad? Jeg troede det var en hammer...

> På min ellers ikke særligt teknologisk moderne GS500 skal der lægges et
helt
> anderledes stykke arbejde i den opgave.
Yep, og i min 28 år gamle Audi er der både tandremstrukket overliggende
knastaksel og shims. Jeg ville ønske det var stilleskruer, det er meget
nemmere!

> modsat
> la
>
> Den har jeg ikke hørt om? Hvad var det for en?
Det var den der hed VT1100C2 Shadow. Jeg mener jeg læste det i TN, men når
jeg tjekker den i MC-revy skriver de godt nok at det var en forbindelse fra
udstødningen til sædet der lavede ekstra vibrationer. Så jeg må jo huske
galt.

> Vel ikke en af de der teknologisk forældede right-side-up teleskopgafler,
> vel?
Jo, lige netop! En opfindelse der går tilbage til før krigen!
(Gudskelov ikke en "wrong-side-up", hehe

Asger

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-07-02 20:13

> [...]

> er trætte af at folk der IKKE har det mindste forstand på MC ofte tror at
> harley er den bedste MC i verden og den mest rigtige MC.

Næh, nej - ikke den MEST rigtige - den ENESTE rigtige.
Se det dog i øjnene, og accepter din japaner for det den er.

Rittig

Fra : Thomas Hjort

Dato : 28-07-02 22:09

> [...]
>
> Næh, nej - ikke den MEST rigtige - den ENESTE rigtige.
> Se det dog i øjnene, og accepter din japaner for det den er.

LOL..... prøv at gå ind i skyggen når du er ude i solen.

Thomas

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-07-02 22:45

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 27-07-02 18:33

"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> wrote in message

> Så dermed er det officelt: Der _findes_ fordele ved at køre Harley.

*LOL*

Mvh.
Chris
: )

Fra : Mich@el

Dato : 28-07-02 01:47

Hejsa.

vmx skriver:

> dvs. såfremt jeg klipper bunden af min Harley deo, banker dåsen
> flad, og monterer den på den side af maskinen der vender ind mod
> fortovet, tager et kop-bor og udborer mine potter...
> kan jeg godt være med ?

Husk at montere en oliedunk med et lille afløb, samt at have en pose med
skruer og andre smådele du kan smide under kørslen.

Så skulle den være der...

Mvh.
Michael

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 27-07-02 23:50

> dvs. såfremt jeg klipper bunden af min Harley deo, banker dåsen
> flad, og monterer den på den side af maskinen der vender ind mod
> fortovet, tager et kop-bor og udborer mine potter...
> kan jeg godt være med ?

GRINEREN !!!

> Robert
> - yamaha... uden pletter på gulvtæppet..

Hvilket får mig til at tænke på en oplevelse for 3 uger siden. Var i Esbjerg
( på ferie i Blåvand ) og kommer forbi en stor MC-biks.
ALLE MC'er står fint og blankpudsede, undtagen en Harley der holder tæt på
døren og pisser olie ud over det hele. Pris: 75000 så hut jeg hvisker, for
noget der var ( næsten ) ældre end mig selv!!

MVH Anders

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-02 17:59

On Sat, 27 Jul 2002 11:08:30 GMT, kenneth@jackbox.dk (Kenneth Lund
Petersen) wrote:

Hej Kenneth.

>Har du lyst til at tjene nogle gode lommepenge på at køre
>polterabends, firmafester og lign. events, så kontakt os.

Så vidt jeg kan huske er dette en NG for private MC interesserede og
ikke en rekrutteringscentral for tilfældige virksomheder.
Efter min mening rangerer dit indlæg på linie med de utålelige
junkmail's der kommer fra udbydere af SEX services ,og som vi alle
helst vil være fri for

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Kenneth Lund Peterse~

Dato : 27-07-02 19:57

Jamen Steen, jeg er da ked af at have ødelagt din weekeing.

Det afhænger jo også af hvordan man ser det: jeg ser det umiddelbart
sådan, at der er kommet en masse svar på min mail, som ingen relevans
har for indlægget og som derfor blot er spild af tid.....og dermed da
slet ikke hører hjemme her.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-02 20:20

On Sat, 27 Jul 2002 18:56:30 GMT, Kenneth@crazynight.dk (Kenneth Lund
Petersen) wrote:

Hej Kenneth.g.

> [...]
>sådan, at der er kommet en masse svar på min mail, som ingen relevans
>har for indlægget og som derfor blot er spild af tid.....og dermed da

Enig!

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Asger Steffensen

Dato : 27-07-02 23:27

> On Sat, 27 Jul 2002 18:56:30 GMT, Kenneth@crazynight.dk (Kenneth Lund
> Petersen) wrote:
>
> Hej Kenneth.g.

> Enig!

Korrekt. På den anden side: indlægget her har samme fejl som mange andre.
Subject er ikke godt nok. Havde der stået "Harley kørere søges til
polterabend-kørsel mod betaling" havde det været meget bedre, og de færreste
havde gidet læse det (med mindre man var H-D ejer og det kneb med at klare
afdragene .
Jeg har selv gennem tiden kørt en del for venner og bekendtes polterabends,
og gør det stadig gerne. Som regel giver det en flaske rødvin eller to. Og
nok er det ikke en H-D, men til gengæld kan jeg tilbyde en anstændig
acceleration og køreegenskaber!
Og bruden synes altid det er sjovt, og så kan man jo håbe at hun har lidt
mere forståelse hvis nu gommen en dag begynder at snakke om at sælge
madkassen og købe en motorcykel.

Asger
ZX-10 (stadig til rådighed for polterabends - uden nævneværdig betaling)

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-02 23:50

On Sun, 28 Jul 2002 00:26:47 +0200, "Asger Steffensen"
<ast@get2net.dk> wrote:

Hej Asger.

>Og bruden synes altid det er sjovt, og så kan man jo håbe at hun har lidt
>mere forståelse hvis nu gommen en dag begynder at snakke om at sælge
>madkassen og købe en motorcykel.

Det argument er ikke til at stå for
Selv gider jeg ikke deltage i den slags, men jeg har da lånt min Duc
ud til naboen der havde lovet at føre til en konfirmation.
Og bare rolig --- Han er god MC driver, faktisk tager vi en tur sammen
en gang i mellem, ellers havde jeg ikke lånt krikken ud

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-07-02 21:50

> [...]
> Efter min mening rangerer dit indlæg på linie med de utålelige
> junkmail's der kommer fra udbydere af SEX services ,og som vi alle

Ah, nu er det jo et ret specialiseret stykke af befolkningen han henvender
sig til, det er da et ret målrettet tilbud manden kommer med, og er der
MC'ister som godt vil tjene en ekstra skilling, så falder den jo i god jord.

Der er jo ikke en gruppe der hedder dk.job.motorcykel vel, så det her er nok
det nærmeste.

Kenneth
R1 (..som jo nok er en diametral modsætning af en Harley, så den er nok ikke
interessant)

Fra : Kenneth Lund Peterse~

Dato : 28-07-02 10:39

Øøøh.

Læg lige mærke til at det her ikke (fra vores side) er ment som en
diskussion om, om Harley er bedre end alle andre typer cykler. Det
handler om at vi tilbyder en aktivitet til folk, som efterspørger
køreture på netop en Harley. Længere er den ikke.

Det kan da sagtens være at alle andre cykler er sjovere, flottere,
hurtigere, drypper mindre, kører længere, er billigere og alle mulige
andre ting.......men kunderne vil have Harley og derfor får de det.

Man kan jo vende det om og sige......hvorfor købte I IKKE SELV en
Harley? Det gjorde I jo netop fordi I VILLE HAVE den cykel I har nu.
Om forhandleren så havde sagt "jamen en Harley er bedre på det og det
punkt", så havde I da sagt "Og hvad så? Jeg vil have en sådan og
sådan". Her er det så modsat: polterabends (i hvertfald vores) har
altså - af forskellige årsager - en præference for Harleyer og da vi
lever af at svare på en efterspørgsel, giver vi kunderne det, de vil
have. Formålet med vores firma er ikke at opdrage og uddanne kunderne
til at en Ducati angriber svingene bedre, at en Goldwing flyder bedre
og at en offroader er sjov i skoven - så pak I bare jeres
religions-ting sammen, hi hi :)

Fra : Allan Wisborg

Dato : 28-07-02 11:51

> [...]
> handler om at vi tilbyder en aktivitet til folk, som efterspørger
> køreture på netop en Harley. Længere er den ikke.

Det er min opfattelse, at der ikke er mange Harley kørere der deltager i
denne NG. Hvorfor ved jeg ikke, men historisk set kan man spore en vis
skepsis overfor Harley og deres chauffører herinde.
De er ikke lige så flinke til at hilse som andre MC'ister. Dette skyldes
bla. ofte en holdning fra Harley kørerne om, at de er bedre end andre
MC'ister fordi de har valgt at betale dobbelt så meget for en halvt så god
maskine. De kører den eneste rigtige maskine. Dette image af den eneste
rigtige maskine, det maskuline image osv. giver kvalme hos mange andre
MC'ister.

Der opstår så en modkultur om, at Harley er den mest forkerte maskine.
Og det er så nogen af os der bla. befinder os herinde i denne NG.
(Er der iøvrigt ikke noget med at Rittig har en HD stående - eller blev den
stjålet ??)

Jeg har fuld forståelse for at det er Harley folk efterspørger.
Folk vil have image.
Det er jo et stykke markedsføringsarbejde uden sidestykke der er udført.
Jeg tror bare ikke at denne NG bliver læst af din målgruppe.

Allan
TRX 850.

Hvorfor hilser Harley kørere ikke?
Man kan ikke køre trillebør med en hånd.

Der findes da også flinke Harley kørere.
Jeg mødte ham sidste år......

Fra : Kenneth Lund Peterse~

Dato : 28-07-02 12:56

Hej Allan - og andre. Først vil jeg gerne beklage at mit "øøh"-svar
røg ud af den oprindelige tråd. Det var ikke hensigten.

Dernæst et par kommentarer:

On Sun, 28 Jul 2002 12:51:13 +0200, "Allan Wisborg"
<awXXX@teamuniuqe.dk> wrote:

>Det er min opfattelse, at der ikke er mange Harley kørere der deltager i
>denne NG. Hvorfor ved jeg ikke, men historisk set kan man spore en vis
>skepsis overfor Harley og deres chauffører herinde.

Ok, det var jeg ikke klar over. Jeg beklager hvis jeg har stukket
hånden i et hvepsebo :)

> [...]
>maskine. De kører den eneste rigtige maskine. Dette image af den eneste
>rigtige maskine, det maskuline image osv. giver kvalme hos mange andre

Jeg kører selv Harley men kan dog ikke udtale mig på vejne af
Harleykørere generelt, men du har lidt ret. Af en eller anden årsag er
der en gruppe af Harleykørerne, som kun hilser hvis de møder en anden
Harley. Det forstår jeg heller ikke. Jeg kunne aldrig selv drømme om
ikke at hilse på en anden mc'er og bliver skuffet, hvis en anden mc'er
ikke hilser på mig.

Om du ikke selv generaliserer lige så slemt, når du mener at en Harley
er dobbelt så dyr for noget halvt så godt, vil jeg undlade at
kommentere :) Hæ. Dog er det jo DRøMMEN man køber - en Harley er en
hel pakkeløsning, hvor image, drøm osv. tæller med i prisen.

>Der opstår så en modkultur om, at Harley er den mest forkerte maskine.

Det forstår jeg godt - jeg skal være den første til at sige, at jeg
også meget gerne ville have eks. en Ducati som alternativ. Harleyen
til at "tøffe" på og Ducatien til at "flyve" på. For mig er en Harley
ikke en pind bedre end alle andre, men den er god til det, den skal
være god til (image, lyd, livsstil osv).

>Jeg har fuld forståelse for at det er Harley folk efterspørger.
>Folk vil have image.

Præcis.

>Det er jo et stykke markedsføringsarbejde uden sidestykke der er udført.

Ja, det skal de sgu' have. Det har de gjort uden sidestykke!

Point taken :)))

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-07-02 20:37

"Allan Wisborg" <awXXX@teamuniuqe.dk> skrev i en meddelelse

> Det er min opfattelse, at der ikke er mange Harley kørere der deltager i
> denne NG. Hvorfor ved jeg ikke, men historisk set kan man spore en vis
> skepsis overfor Harley og deres chauffører herinde.

Helt forkert!
Der ER en del Harley-kørere herinde, jeg har mødt flere af dem "live". Men
HD kørere er (ligesom de fleste andre motorcyklister) ofte ret stolte over
deres køretøj, og nyder ikke at blive latterliggjort eller overfaldet med
fordomme, derfor ses de ikke så meget herinde.
Historisk set så kan man vist ikke se andet end nogle fede (og urimelige)
fordomme herinde, som slet ikke er usædvanlige blandt "gennemsnits"
motorcyklister.

> [...]
> bla. ofte en holdning fra Harley kørerne om, at de er bedre end andre
> MC'ister fordi de har valgt at betale dobbelt så meget for en halvt så god

Her rammer du hovedet på sømmet! JEG hilste altid på alle andre motorcykler
da jeg kørte HD, Honda og MZ, men afhængig af hvilken motorcykel jeg havde
valgt den dag, var der stor forskel på hvem der hilste igen!
Ville du hilse på en som kunne finde på at sige om din motorcykel at den er
dobbelt så dyr og halvt så god? Nej, vel? Hvis du havde sagt det til mit
ansigt, så ville du næppe have set mig smile, jeg ville sådan set nok have
fortalt dig at jeg synes du er meget ubehøvlet, og at jeg vil undgå at hilse
på dig.

> De kører den eneste rigtige maskine. Dette image af den eneste
> rigtige maskine, det maskuline image osv. giver kvalme hos mange andre
> MC'ister.

Hvorfor tror du det? Er du virkelig så usikker på dig selv eller din
motorcykel, at det kan "give dig kvalme" at andre motorcyklister synes de
har "den eneste rigtige motorcykel"? Hvorfor lader du ikke bare dem om at
føle hvad de vil, det burde da ikke kunne genere dig?

> Der opstår så en modkultur om, at Harley er den mest forkerte maskine.

Tjah, det er da sørgeligt hvis motorcyklister ligefrem behøver danne
"modkulturer" mod bestemte mærker, men det tror jeg nu også er et fata
morgana.

> Og det er så nogen af os der bla. befinder os herinde i denne NG.

Æhh?

> (Er der iøvrigt ikke noget med at Rittig har en HD stående - eller blev
den
> stjålet ??)

Den blev stjålet. Jeg var meget, meget glad for den. Det har jeg været for
mange af mine motorcykler. Hvorfor må jeg ikke det for dig?

> Jeg har fuld forståelse for at det er Harley folk efterspørger.
> Folk vil have image.
> Jeg tror bare ikke at denne NG bliver læst af din målgruppe.

Du tror forkert, jeg tror postingen har givet fin respons - du er måske bare
for snæversynet til at opdage bredden herinde.

> Hvorfor hilser Harley kørere ikke?
> Man kan ikke køre trillebør med en hånd.
> Der findes da også flinke Harley kørere.
> Jeg mødte ham sidste år......
Ja ja, ja ja. Honda er for bøsser, MZ er slet ikke en motorcykel, Suzuki er
noget bøttejern og din motorcykel er også noget pis
Ih hvor vi morer os nu.

Rittig

Fra : AW på TRX

Dato : 29-07-02 10:06

> [...]
> da jeg kørte HD, Honda og MZ, men afhængig af hvilken motorcykel jeg havde
> valgt den dag, var der stor forskel på hvem der hilste igen!

Da jeg startede med at køre MC hilste jeg på alle. Efterhånden holdt jeg op
med at hilse på HD kørere, da man føler sig dum over at hilse, og så blive
ignoreret hver gang. Jeg kan så konstatere at jeg tilsyneladende ikke har
mødt dig, da du selvfølgelig ville have hilst igen.

> [...]
> ansigt, så ville du næppe have set mig smile, jeg ville sådan set nok have
> fortalt dig at jeg synes du er meget ubehøvlet, og at jeg vil undgå at

Hummm, nu tager du tingene en grad mere bogstaveligt end de var ment.....

> Hvorfor tror du det?

Det giver mig kvalme, så det er ikke noget jeg tror.

> [...]
> har "den eneste rigtige motorcykel"? Hvorfor lader du ikke bare dem om at
> føle hvad de vil, det burde da ikke kunne genere dig?

De må også gerne føle hved de vil, det er et frit samfund vi lever i, men
denne ret gælder vel så også mig ???
Det er ikke "den eneste rigtige cykel" der giver mig kvalme, det er hele det
markedsføringsmæssige image omkring HD.
Ligesom Always Ultra (uden i øvrigt at drage andre sammenligninger her....)

> Den blev stjålet. Jeg var meget, meget glad for den. Det har jeg været for
> mange af mine motorcykler. Hvorfor må jeg ikke det for dig?

Du må meget gerne være glad for din HD. Ligeledes må Kenneth (Som iøvrigt ud
fra hans indlæg lader til at være en ualmindelig fornuftig fyr. F.eks.
kommenterede han den om "dobbelt så dyr" osv. med en smily, i stedet for at
tage den over alvorligt....)

> Du tror forkert, jeg tror postingen har givet fin respons - du er måske
bare
> for snæversynet til at opdage bredden herinde.

Point taken, måske tager jeg fejl.

> Ja ja, ja ja. Honda er for bøsser, MZ er slet ikke en motorcykel, Suzuki
er
> noget bøttejern og din motorcykel er også noget pis
> Ih hvor vi morer os nu.

Hvis man ikke længere kan diskutere med et smil på læben herinde, så
undskylder jeg, at jeg blandede mig i denne diskussion. Jeg har ikke før
stødt på Kenneths navn herinde, og forsøgt på en (synes jeg selv), saglig
måde at forklare den respons der var på hans indlæg. Blandet med sagligheden
var der desuden et par små "morsomheder". At du er uenig i min opfattelse
har jeg forstået, og at din humor er anderledes end min har jeg nu ligeledes
forstået. At du føler dig trådt over tærene har jeg også forstået.

Allan
-Som fremover vil holde øje med en fyr der hedder Kenneth på sin Harley og
så hilse på ham

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-07-02 15:46

"AW på TRX" <awXXX@teamunique.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ligeledes
> forstået. At du føler dig trådt over tærene har jeg også forstået.

Det skal du ikke tage dig af. Han fare altid op som en trold af en æske,
hvis der er nogen der siger det mindste om Harley'er. Hvis du mente at HD
deo'en ikke lugtede godt, var det sikkert også galt.

Mvh Thomas

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-07-02 23:20

> [...]

> ignoreret hver gang. Jeg kan så konstatere at jeg tilsyneladende ikke har
> mødt dig, da du selvfølgelig ville have hilst igen.

Ja. Vi kan sikkert også konstatere at vi ikke bor i samme landsdel, for
heroppe hilser de fleste HD kørere igen. Dem der ikke gør, har som regel et
af to mulige rygmærker på.
Når jeg kørte på MZ blev jeg også tit ignoreret når jeg hilste, men jeg
hilste nu alligevel - jeg mener: Jeg er motorcyklist. Bevares, idag kører
jeg på en MZ. Jeg hilser. Den anden motorcyklist ignorerer min hilsen. Hvem
er et fjols, mig eller ham? Jeg synes ikke det er mig. Og skulle jeg undlade
at hilse, og så komme i den situation at HAN hilser, og jeg ikke når at få
besvaret hilsenen, så ville jeg altså føle mig dum...

> er
> hilse
>
> Hummm, nu tager du tingene en grad mere bogstaveligt end de var ment.....

Det må du undskylde, men jeg kan jo ikke læse hvad du mener, jeg kan kun
læse hvad du skriver.
Hvis jeg virker lidt irritabel på dette område, så er det nok fordi det er
en fordom jeg har hørt maaaange gange før.

> Det giver mig kvalme, så det er ikke noget jeg tror.

Joh, men du skriver at det giver "mange andre MC'ister" kvalme. Hvorfor tror
du det? Du må vel have en grund til at tro at det ikke kun er dig der får
kvalme.

> [...]
> denne ret gælder vel så også mig ???
> Det er ikke "den eneste rigtige cykel" der giver mig kvalme, det er hele

Naturligvis har du ret til at føle hvad du vil.
Når jeg prikker lidt til dig, er det fordi jeg nogle gange (når jeg hører
det synspunkt) har en fornemmelse af at det der i virkeligheden frembringer
de hadske følelser, ikke er noget HD ejere har noget at gøre med, men at det
mere er fordi "flertallet" af "almindelige" mennesker ser HD som motorcyklen
over alle motorcykler. Det irriterer Hr. Honda-ejer, fordi han er stolt af
sin motorcykel, og ikke mener at den typiske HD er spor bedre end hans
teknologiske vidunder af en Honda. Hr. Honda-ejer har naturligvis ret, hans
Honda er højst sandsynligt en lige så "god" motorcykel som de HD'er han
møder ude i trafikken, og til Hr. Honda-ejers behov er den højst sandsynligt
endda bedre. Det er bare slet ikke det Den Offentlige Mening forholder sig
til, Den Offentlige Mening kender højst sandsynligt slet ikke Hr.
Honda-ejers motorcykel behov.
Det er lidt ligesom hvis du ville spørge Den Offentlige Mening om hvem der
er verdens bedste motorcykel-kører. Du har nok selv et bud på svaret. Måske
er dit bud: Valentino Rossi. Gu er han god, han er utvivlsomt den bedste,
men svaret fra Den Offentlige Mening ville sikkert blive Giacomo Agostino.
Han var god engang, men om han overhovedet kan køre mc mere, det ved jeg
ikke. Men han var meget, meget god i mange, mange år, og der er sikkert
kendere som vil proklamere ham alle tiders største motorcykel kører. Lige nu
er Rossi bedre, men Agostino er bedst, sådan set i et større perspektiv.
Eller måske bare i et andet perspektiv.
Når HD i Den Offentlige Mening er DEN største motorcykel er det jo mest i
kraft af en lang historie (helt fra ca. 50 år før de japanske fabrikker
startede produktionen) hvor mærket i lange perioder HAR været blandt de
førende mærker - og de er stadig blandt de store mærker idag. De er måske
ikke blandt de største mærker idag - men de er størst. Og at få kvalme over
det, er at få kvalme over verdenshistorien, og det er lissom spild af god
kvalme, syns jeg.
Nå, måske kan det trøste dig at den nye HD V-rod slet ikke er teknologisk
bagefter, og får roser i test efter test... Hæ, det kunne egentlig også være
sjovt at møde op til sådan et bryllups-arrangement på en V-rod og se hvad
slags reaktion Den Offentlige Mening ville levere - det er jo næppe lige de
vibes og den lyd de forventer?

> Hvis man ikke længere kan diskutere med et smil på læben herinde, så
> undskylder jeg, at jeg blandede mig i denne diskussion.

DET er der vist ikke nogen der har forbudt dig? Jeg giver dig bare lidt
modspil, det tror jeg du kan tåle.

> [...]
> var der desuden et par små "morsomheder". At du er uenig i min opfattelse
> har jeg forstået, og at din humor er anderledes end min har jeg nu

Njah, det du skrev kunne sikkert tolkes på mange måder. Jeg tolkede det
måske anderledes end du mente det, men bemærkningen om at HD'en var dobbelt
så dyr og halvt så god - var den saglig eller morsom? Det fandt jeg aldrig
rigtig ud af.

> At du føler dig trådt over tærene har jeg også forstået.

Næh, det har du misforstået. Eller også har jeg? Får du virkelig kvalme over
den motorcykel jeg elskede så højt? Hvis vi mødes engang når jeg har fået HD
igen, og jeg hilser på dig, vil du så ignorere min hilsen?

Rittig

Fra : AW på TRX

Dato : 30-07-02 08:05

> Ja. Vi kan sikkert også konstatere at vi ikke bor i samme landsdel

Du bor i Ålborg, jeg på Amager hvor vi har to afdelinger af HD kørere med
fri udblæsning, og rygmærker....

> Når jeg kørte på MZ blev jeg også tit ignoreret når jeg hilste

Jeg hilser altid på MZ...

> Det må du undskylde, men jeg kan jo ikke læse hvad du mener, jeg kan kun
> læse hvad du skriver.

Det er jo rigtigt

> Hvis jeg virker lidt irritabel på dette område, så er det nok fordi det er
> en fordom jeg har hørt maaaange gange før.

Ja, og det underbygger jo min påstand om en mod-kultur.

> Joh, men du skriver at det giver "mange andre MC'ister" kvalme. Hvorfor
tror
> du det? Du må vel have en grund til at tro at det ikke kun er dig der får
> kvalme.

Jeg snakker også med andre motorcykelister.

> [...]
>----fraklip----
> kvalme over verdenshistorien, og det er lissom spild af god

Nu er min kvalme heller ikke værrer end at jeg kan styre den

> [...]
> slags reaktion Den Offentlige Mening ville levere - det er jo næppe lige

V-Rod er en sikkert en rigtig fin maskine, omend prisen og kørestillingen
trækker voldsomt ned på min konto.
Hvis jeg skal være ærlig, så har jeg dog altid været vild med remtræk.

> DET er der vist ikke nogen der har forbudt dig? Jeg giver dig bare lidt
> modspil, det tror jeg du kan tåle.

Modspil er fint, det er jo en diskussionsgruppe, så hvis der ingen
diskussioner var, såååååååååååå.......

> [...]
dobbelt
> så dyr og halvt så god - var den saglig eller morsom? Det fandt jeg aldrig

Hvorvidt en HD er dobbelt så dyr og halvt så god kommer jo an på hvad du
ønsker at købe. Ønsker du at købe image og de andre ting en HD er god til,
ja så er den jo ikke for dyr, men set ud fra mit synspunkt og mine behov er
den dobbelt så dyr og halvt så god. Så den var 50 % saglig, de øvrige 50 %
var ment som en "morsomhed". Det er jo også dette der får dig op af stolen.
Hvis jeg havde skrevt "HD lugter af ged" så havde du jo ikke gidet svare,
men en rigtig god provokation er halvt sandhed, halvt løgn.

> [...]
HD
> igen, og jeg hilser på dig, vil du så ignorere min hilsen?

Det kommer nok an på om vi mødes der hvor du bor eller der hvor jeg bor. Og
om du ligner en af de HD typer der aldrig hilser igen. Du kunne jo f.eks.
lade være med at vaske dig efter at i har kørt offraod, så ville jeg vide at
det var dig

Allan

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-07-02 11:17

> Du kunne jo f.eks.
> lade være med at vaske dig efter at i har kørt offraod, så ville jeg vide
at
> det var dig

Du skulle bare vide hvor ondt det gjorde at gå i bad i morges...
Jeg er så øm i hele kadaveret efter "køreturen" søndag, at hårvask fik de
rigtig slemme grimasser frem. Tak, gud, for Ipren.

Rittig

Fra : Søren Lindholt

Dato : 30-07-02 14:09

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3d466721$1$1520$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
Tak, gud, for Ipren.

Var det DIG der nolede mit 100-styks pilleglas?? Det har været væk siden
søndag eftermiddag...

I øvrigt er nok at takke Nycomed Danmark for det... det gør helingen
hurtigere, så vi kan også hurtigere kan komme ud og gentage spøgen ....

--
Søren

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-07-02 14:31

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en meddelelse

> Tak, gud, for Ipren.
> >
> Var det DIG der nolede mit 100-styks pilleglas?? Det har været væk siden
> søndag eftermiddag...

Næh, jeg tog for mig da det blev sendt rundt, men jeg gav det pænt videre,
der var jo også andre der havde behov.

Rittig

Fra : Søren Lindholt

Dato : 30-07-02 14:31

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3d46947c$0$1527$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Næh, jeg tog for mig da det blev sendt rundt, men jeg gav det pænt
videre,
> der var jo også andre der havde behov.

Lad gå, jeg må anstille en diskret undersøgelse en anden gang. Eller bare
købe nogen flere... vi får jo nok brug for dem fredag/lørdag til
offroad-fest

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Frank

Dato : 30-07-02 12:46

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
>

> Ja. Vi kan sikkert også konstatere at vi ikke bor i samme landsdel, for
> heroppe hilser de fleste HD kørere igen. Dem der ikke gør, har som regel

NOT !

Så vidt jeg ved så bor vi endda i samme by og jeg er af en helt anden
opfattelse. Mit bud er at kun 20-30 % af HD kørerne hilser på andre end HD.

I øjeblikket kører jeg sportscykel og der er sgu meget lidt respons fra
HD'erne. Selv mine 2 nærmeste kollegaer vil ikke engang følges med mig mere

Når vi så iøvrigt drøfter en generel problemstilling om at HD'ere ikke
hilser, så kan det da ikke bruges til ret meget at man som enkelt individ
påstår at "man" altid hilser - Det er sgu da kun fingervaskning.

/Frank

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-07-02 14:27

"Frank" <frankwodstrupsletmig@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> I øjeblikket kører jeg sportscykel og der er sgu meget lidt respons fra
> HD'erne. Selv mine 2 nærmeste kollegaer vil ikke engang følges med mig

Hmmmm.... Her er jeg uendelig fristet til at sige noget "morsomt", men det
vil jeg nok lade være med... Men de hilser stadig på mig

> Når vi så iøvrigt drøfter en generel problemstilling om at HD'ere ikke
> hilser, så kan det da ikke bruges til ret meget at man som enkelt individ
> påstår at "man" altid hilser - Det er sgu da kun fingervaskning.

Tjah, det kan man mene. Min erfaring heroppe er bare at stort set de eneste
der IKKE hilser, tilhører to klubber som vel egentlig dybest set ikke er
motorcyklister.
Ihvertfald er der så mange HD kørere der hilser, at det er en grov
overgeneralisering at påstå at "HD kørere ikke hilser". Det var sådan set
det jeg ville sige.

Rittig

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 31-07-02 05:01

> [...]
> Ihvertfald er der så mange HD kørere der hilser, at det er en grov
> overgeneralisering at påstå at "HD kørere ikke hilser". Det var sådan set

Hehe... kan ikke lade være:

Måske skal forklaringen findes i at man ikke tør fjerne en hånd fra styret i
frygt for at den ryster fra hinanden

Mikkel
TDR 125R
Harley-Davidson Custom 1942 - til salg
http://www.xtruthx.com/bike
http://www.scanbike.dk/gal/forum/b7.jpg

Fra : Asger Steffensen

Dato : 28-07-02 23:04

"Kenneth Lund Petersen" <Kenneth@crazynight.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> handler om at vi tilbyder en aktivitet til folk, som efterspørger
> køreture på netop en Harley. Længere er den ikke.
Kenneth, du må jo regne med visse konsekvenser når du poster den slags i en
diskussionsgruppe.

> Det kan da sagtens være at alle andre cykler er sjovere, flottere,
> hurtigere, drypper mindre, kører længere, er billigere og alle mulige
> andre ting.......men kunderne vil have Harley og derfor får de det.
Naturligvis. Loven om udbud og efterspørgsel må følges. Der er ingen anden
vej!

Og vil du så ikke nok være flink at skrive _under_ den tekst du svarer på.

Asger
ZX-10

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 29-07-02 00:18

Nu har jeg haft den fornøjelse at køre rundt på en lånt (næsten ny) Harley i
10 dage.
Der er ingen tvivl om at min 22 år gamle Suzuki på alle måder kører bedre.

Men alligevel.... Den har nu sin egen charme.. Og jeg vil gerne køre på en
Harley igen.

Imidlertid er det min opfattelse at det er navnet/Brandet der er det
vigtigste.

Min svoger havde i garderoben

-Harley Jakke (den lånte jeg, fin jakke)
-Harley Hjelm (den lånte jeg, fin hjelm)
-Harley Handsker (dem lånte jeg, Fine handsker)
-Harley Støvler (dem sprang jeg over)
-Harley Skjorte (den lod jeg være)
-Harley Deodorant (Måske, så ikke efter)
-Harley underbukser (Måske, aner det ikke)

En anden ting kunne være ..
Jeg kørte bag en lille (yderst veldrejet) schwetzisk damemenneske på en stor
Harley.
Så slog det mig pludseligt! Det er vibrationerne der gør det mine herrer og
damer !

--
Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 31-07-02 05:10

"Bent Erik Thomsen" <bmt@poet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Harley igen.
>
> Imidlertid er det min opfattelse at det er navnet/Brandet der er det

Nu lægger jeg næsten dagligt øre til mobning omkring "verdens bedste mc"

Kan kun sige at det teknisk er noget lort - dog langt fra så slemt som man
vil gøre det ... f.eks. yder den motor i jeg triller rundt med næsten 100
heste med et moment godt over 150 Nm. Bunden er en EVO, og toppene er fra
starten af 80'erne.. det er da alt i alt meget pænt
Nok til at sætte alle de sports mc jeg har prøvet at køre lyskrydsrace med
over krydsene - incl en R1.. stivstels moment længe leve :)

MEN det er ikke det der er pointen..

Man sidder sq på et stykke kultur, og ser man på oplevelsen i stedet for
maskinen, kan det slet ikke sammenlignes.

Kører man på en stavblender, ligger tankerne - trissetur eller ej - lige på
om der kommer et sjovt sving længere fremme selvom det ikke er formålet med
turen. Sidder man på et stykke amerikansk historie er svingene bare
forhindringer på en flot oplevelse der strækker sig fra cyklens lyd til
omgivlserne og beundrende blikke.

Så image, stil og personlighed er 90% af det at køre harley.

> [...]
stor
> Harley.
> Så slog det mig pludseligt! Det er vibrationerne der gør det mine herrer

Kunne godt være foruden, og er glad for at den smed kædehjulet lige inden
træf på toppen... stivstels IKKE længe lece :)

> --
> Bent Erik Thomsen
> Nær Ålborg
> 1980 Suzuki GS850GT
> Golf III 1.9 TD(i)

Mikkel
TDR 125R
Harley-Davidson custom - 1942 til salg - ca. 200.000

Fra : Aragorn_DK

Dato : 04-08-02 04:33

Det vigtigste for alle parter må da være glæden ved ens mc, samt glæden ved
at køre???

Bare min mening...

Go tur til jer alle fra
Aragorn