Honda NX 650 Dominator erfaringer ?
Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 27-07-02 10:49

modellen er luftkølet - hvordan med holdbarheden ?

Hvordan er den at køre sammenlignet med TransAlp ?

Fra : Mogens Dammand

Dato : 27-07-02 22:42

Hej Nicolaj

Har selv været ude efter en NX'er og har også prøvet en, og tro mig, de 2
maskiner tåler ingen sammenligning.

Efter at have prøvet TA'en var der ingen tvivl. Den blev købt og betalt
efter prøveturen, og så får du også en betydelig mere slidstærk maskine.

Alle de NX'er jeg så på, havde fået motoren renoveret ved ca. 30k km, og
ifølge flere er det helt normalt, dog er det jo så ikke så dyrt da der kun
er en cylinder, men Transalp'en kan til gengæld snildt gå mere end det
dobbelte, har hørt mellem 80k-100k km, hvis den ellers bliver passet.

Hvis du bestemmer dig for en TA, så kig efter den i Tyskland.

For det første er der et større udvalg, (der er ikke mange til salg
herhjemme), og for det andet kan du finde en der ikke har gået så mange km.

Held og lykke med dit forehavende, og ta' lige og læs nogle test af begge
maskiner, det indikerer også hvad retning du skal gå.

Dammand
TA