Hvor sikker er en skivebremselås
Fra : Ole larsen

Dato : 26-07-02 18:57

De skivebremselåse, jeg har set, er så tætsluttende, at der næppe er plads
til en boltsaks eller en vinkelsliber, hvorfor jeg tror at en sådan lås må
være ret sikker. Alt kan naturligvis stjæles, men hvor relativt sikker er
omtalte ?

Ole

Fra : RpR

Dato : 26-07-02 21:23

> [...]
> være ret sikker. Alt kan naturligvis stjæles, men hvor relativt sikker er

Skivelåse dur efter min mening ikke.
En god boremaskine, selv en batteridrevet, kan meget nemt få bugt med de
fleste af låsene.

Hvis de skulle lave en skivelås, så skulle de lave dem af smedestål i stedet
for støbegods.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : SØREN F. NIELSEN

Dato : 26-07-02 22:31

Jeg tror der er lidt forskel holdninger til om en skriv bremselås er en gode
lås. Efter min overbevisning er det den bedste lås du kan få, man skal ikke
købe den billige modeller. Men du har ret det er overhovedet ikke til at
komme til at skære den af uden at beskadig skiven, og hvis man begynder at
brække i det ja så ødelægger man også skive. De fleste Skrivebremse låse
sidder der også en stål kule i center af nøglehuldet så man ikke kan komme
til at bor låsen ud. Og det er heller ikke ligefrem noget blødt metal. Jeg
har også en en test af låse i et svensk blad hvor den bedste lås var en
skrivebremse lås.
Men lade være med at købe en billig lås for den er rigtig nok meget let at
bryde op.
En Krypto Disc DFS til ca 500,- er et godt bud på en gode lås

Søren

Fra : Brian Lænø

Dato : 27-07-02 11:00

"Ole larsen" skrev
> [...]
> være ret sikker. Alt kan naturligvis stjæles, men hvor relativt sikker er

Ved parkering i kort tid, er de sikkert gode nok.
Men brug den ikke alene om natten.
Alt en tyv behøver, er at afmontere skiven, og binde den fast til forgaflen.
Som du selv skriver, at kan stjæles.
Det gælder om at gøre det så besværligt for tyven, at vedkommende vælger et
andet offer.
Til sikring om natten, vil jeg anbefale en solid granit kæde.
En bevægelses sensor med en sol tilsluttet, kan også skræmme en tyv væk.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Mogens Wendelbo

Dato : 27-07-02 16:55

"Brian Lænø" <brian-la@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

forgaflen.
> Som du selv skriver, at kan stjæles.
> Det gælder om at gøre det så besværligt for tyven, at vedkommende vælger
SNIIIIIIIIIIIIP

Nej at han lade helt være......!!!

> Til sikring om natten, vil jeg anbefale en solid granit kæde.
> En bevægelses sensor med en sol tilsluttet, kan også skræmme en tyv væk.

> [...]

Brian W.

Fra : Brian Lænø

Dato : 28-07-02 07:05

"Mogens Wendelbo" skrev

> et
> SNIIIIIIIIIIIIP
>
> Nej at han lade helt være......!!!

Det vil selvfølgelig være det bedste.
Men du nok ikke en tyv til at blive retskaffen, bare ved at sikre din mc.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : SØREN F. NIELSEN

Dato : 28-07-02 12:40

Jeg ved ikke helt Men hvis tyven vil afmonter skrive for at komme afted med
cyklen ja så skal kan også have hjulet af. Og så tror jeg det er ligegyldig
om man har kæde lås på eller ej for så vil han have den om han så skal køre
væk med den på en vogen. !!

'Søren

Fra : Brian Lænø

Dato : 28-07-02 17:40

"SØREN F. NIELSEN " skrev
> [...]
ligegyldig
> om man har kæde lås på eller ej for så vil han have den om han så skal

Hvorfor ?
Tyven skal da bare have hæftet skiven fast til forgaffelen, på en måde, så
den ikke er i vejen for forhjulet.
Der efter kan tyven trække/køre motorcykelen væk.
Hvis tyven er nød til at afmontere hjulet, så kan han da bare sætte det på
igen!
Derfor vil jeg aldrig nøjes med en skivelås om natten.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : N/A

Dato : 26-07-02 20:28

Fra : Ole larsen

Dato : 26-07-02 20:28

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote in message
> [...]

> den af eller ved at banke den i stykker. Det er hærdet metal og knækker
> "nemt" hvis man gir den et gok med en hammer. Hvis tyven så kan få
> tændingslåsen op også, så kan han faktisk høre derfra på din elskede cykel
> (hvis du kun har en skivebremselås på).
>
> Bedste løsning er en kædelås som du kan få rundt om et eller andet så man
> heller ikke kan løfte cyklen op på en ladvogn og køre afsted med den.
>
> Hilsner,
>
> Tony
> (der ikke kan forstå at folk ikke bare kan acceptere at man må købe sine

Ja, kan man "nemt" knække en skive, er det relativt let, men skal skiven
skrues af, skal hjulet vel også af, og mon tyven så ikke finder en anden mc.
at stjæle.
En kæde eller en bøjle er nemt tilgængelig for en boltsaks eller en
vinkelsliber. En ven var 1 min om at fjerne en bøjlelås gået i baglås for
mig - med batteridrevet vinkelsliber. Det kan man ikke komme til ved en
skivebremselås.
Man kan ikke sikre sig 100%, men man kan gøre det svært for tyven.
Ole

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-07-02 23:29

> Ja, kan man "nemt" knække en skive, er det relativt let, men skal skiven
> skrues af, skal hjulet vel også af, og mon tyven så ikke finder en anden
mc.
> at stjæle.

Der er jo også nogen der gør det at de skruer bolte til skive+kaliber af og
taper hele molevitten fast til forgaflen. Så er cyklen nem at trække væk til
et sted, hvor der er ro til at arbejde med låsen.

> Man kan ikke sikre sig 100%, men man kan gøre det svært for tyven.

Jeps, eller købe en cykel, ingen gider at stjæle.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Moe

Dato : 27-07-02 23:38

Er der nogen der har erfaringer med en Xena lås med censor og alarm?

Kan bl.a. ses på www.ks-motor.dk under "butik" og "låse".

/Martin

Fra : Razer

Dato : 28-07-02 17:37

"Moe" <moe99@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer med en Xena lås med censor og alarm?
>
> Kan bl.a. ses på www.ks-motor.dk under "butik" og "låse".

JEg har den og er ret tilfreds med den.
Den er solidt bygget og alarmen fyrer ikke af hele tiden der skal altså
rykke lidt i maskinen før den går igang.
Jeg har dog lagt mærke til at folk er fuldstændig ligeglade med den alarm,
da der aldrig er nogen der nåsten løfter et øjenbryn når den går igang ( læs
når jeg ikke tager den hurtigt nok af og alarmen går igang )...

mvh.
Thomas

Suzuki GS 550E
Honda VF 750 F
Kawasaki ZX10 --88-- med fladspjæd og V&H Exhaust.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 28-07-02 18:28

"Moe" <moe99@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har erfaringer med en Xena lås med censor og alarm?
> Kan bl.a. ses på www.ks-motor.dk under "butik" og "låse".

Ja, jeg tænkte selv på noget i samme retning .... Men var der ikke noget med,
at der for et halvt års tid siden var enighed her i gruppen, om at alarmen
gik i stykker efter forholdsvist kort tid(?) Noget med at de ikke var
vandtætte?

Kan det virkelig passe at en alarm til udendørs brug ikke er vandtæt og kan
klare det dejlige danske vejr?

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - Køreteknisk Anlæg den 1. aug.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 28-07-02 19:24

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vandtætte?
>
> Kan det virkelig passe at en alarm til udendørs brug ikke er vandtæt og

Dengang som nu kan jeg kun anbefale Xena alarmlåsen. Har brugt en i godt 1½
år, sommer og vinter, uden probs. Skal dog have nye batterier nu.

Har dog oplevet et par gange at den kan gå i gang hvis en mc'er buldrer lidt
for meget lige ved siden af.

Allan Bojesen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 28-07-02 22:31

"Allan Bojesen" <aboje@SLETpost9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> år, sommer og vinter, uden probs. Skal dog have nye batterier nu.
> Har dog oplevet et par gange at den kan gå i gang hvis en mc'er buldrer

Hej Allan,
Det er jeg glad for at høre. Jeg har nemlig selv tænkt mig at anskaffe en
Xena.
Hvilken specifik model kan du anbefale? Hvad var prisen, og hvor har du købt
den?

Fra : Allan Bojesen

Dato : 29-07-02 20:13

> Hej Allan,
> Det er jeg glad for at høre. Jeg har nemlig selv tænkt mig at anskaffe en
> Xena.

Fornuftig investering. Det kan være afgørende for at de hellere stikker af
med naboens

> Hvilken specifik model kan du anbefale? Hvad var prisen, og hvor har du
købt
> den?

Den er købt ved Frankies i Randers, men den kan fås ved mange forhandlere,
nærmere betegnet forhandlere af Motoport produkter der importeres af KS
Motor i Vejle. Jeg gav i sin tid kr. 599,-

Du kan se ved at gå ind på http://www.ks-motor.dk/nyweb/start/side1.htm , gå
ind under butik / låse klik på Xena ikonet og find XM 10 til kr. 549,-

Allan Bojesen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 03-08-02 00:58

> [...]

> Du kan se ved at gå ind på http://www.ks-motor.dk/nyweb/start/side1.htm ,

> ind under butik / låse klik på Xena ikonet og find XM 10 til kr. 549,-

Tak for linket og anbefalingen. Jeg tror, jeg køber sådan en som lås nr. 2,
når jeg har fået min cykel.

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - På Køreteknisk Anlæg i morges - damn

Fra : Søren

Dato : 03-08-02 09:35

Claus Rolsted skrev i meddelelsen ...
> [...]
>det var sjovt at køre med løftet sidevogn - HÅRDT ja, men rigtig SJOVT!!
>Skal til endelig køreprøve den 13. august =:-|

Du skal IKKE købe denne skivebremse lås. Jeg kender til mere end 5 tilfælde,
hvor alarmen ikke virker eller går i gang uden grund efter bare 14 dage, og
så står du med en almindelig skive lås i en dårlig kvalitet. Brug dine 600
kr på en god abus lås, og giv de penge en alarm koster (2500-3000kr) alt
andet vil du fortryde

Fra : Thomas

Dato : 03-08-02 14:47

Ligner til forveksling min.......... Som jeg har pillet batteriet ud af ,da
jeg sjældent kunne nå at låse den op uden alarmen gik igang!!! og ja, den
kan også umotiveret gå igang

Mvh

Thomas

Søren <truckerclub@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aig55j$k0g$1@sunsite.dk...

Fra : Claus Rolsted

Dato : 08-08-02 14:03

"Søren" <truckerclub@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kr på en god abus lås, og giv de penge en alarm koster (2500-3000kr) alt

Hej Søren,
Er det Xena generelt du taler om, eller er det specifikt den model, som Allan
roser (XM10)??

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - teoriprøve bestået

Fra : Bjørn S

Dato : 30-07-02 17:26

> "Moe" <moe99@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har dårlige erfaringer med den alarm. Som lås.. tjah, men det kan jo
fåes billigere, hvis man kun vil ha en lås.

Nr 1 duet 3 ganger, så ville ikke alarmen starte, samt låsepalen ville ikke
gå i.
Fik den byttet hos forhandler, ingen problemer.
Nr 2 fungerte fint i 2 uger !!!! så blev alarmen mystisk. Først var den
umulig at montere/afmontere uden at alarmen startet. Senere gik den igang
hver gang jeg kørte over et lille bump, så nu bruger jeg den kun som lås,
batterierne har jeg pillet ut. Synd, for ideen er udmærket, især det med at
den giver besked hvis man glæmmer at afmontere den inden man ruller.
Min er en XMS 10.

/Bjørn