dokumentation på at det ER! en lilleMC
Fra : Casper Henriksen

Dato : 26-07-02 16:28

Jeg har lige været til mc-køreprøve, men den motorsagkyndige afslog
prøven fordi jeg ikke havde noget bevis på at motoreffekten er under 34
hk, hjælp! Jeg tror han mener at jeg skal have en bænk-test af min mc?
men hvor skulle jeg vide det fra, at man skal have sådan et stykke papir
med, når der står på mit registrerings bevis at det er til lille-MC, jeg
tror den politimand er sidsyg eller hva?

nogen som har prøvet det samme.

Jeg egen en GS500E fra 2002 droslet ned til lillemc.
Hilsen Casper 20år

Fra : Michael Kristensen

Dato : 26-07-02 17:34

> Jeg egen en GS500E fra 2002 droslet ned til lillemc.
> Hilsen Casper 20år

Hvis den oprindelig er non-droslet, skal den til syn for at blive en lille
mc. Bemærk at der også skal lægges noget vægt på gs500eren, hvis du vil have
34 hk for at opfylde 0.16 hk/kg reglen.

mvh - Michael Kristensen, heldigvis færdig med at det 34 hk pjat - sv650s

Fra : RacerNiels

Dato : 26-07-02 20:03

"Casper Henriksen" <casper3452001@yahoo.dk> wrote in message
> Jeg har lige været til mc-køreprøve, men den motorsagkyndige afslog
> prøven fordi jeg ikke havde noget bevis på at motoreffekten er under 34
> hk, hjælp!

Har du fået lov at køre på din egen MC til køreprøven??
Det troede jeg ikke var tilladt.

Resten kender jeg ikke noget til.

NielSV650

Fra : Thomas Makro

Dato : 27-07-02 07:39

On Fri, 26 Jul 2002 21:03:01 +0200, "RacerNiels"
<d991793@student.dtu.SKRID.dk> wrote:

>Har du fået lov at køre på din egen MC til køreprøven??
>Det troede jeg ikke var tilladt.

Det er tilladt hvis man får synet MCen til det. Men det er vist næppe
tilfældet her...

--
Mvh Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Armand

Dato : 27-07-02 00:08

Casper Henriksen <casper3452001@yahoo.dk> skrev i en
> [...]
> med, når der står på mit registrerings bevis at det er til lille-MC,
jeg
> tror den politimand er sidsyg eller hva?

En påtegnet reg.attest, ER sågu' da "dokumentation" ! :-|

Var det monstro fordi at du ikke havde dén med?

--
Armand.

Fra : Thomas Makro

Dato : 27-07-02 07:48

On Sat, 27 Jul 2002 01:08:20 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>En påtegnet reg.attest, ER sågu' da "dokumentation" ! :-|
Nein, neddroslingen står ikke på reg.attesten, ej heller i politiets
køretøjsdatabase.
Man skal syne MCen i neddroslet stand, fremvise dokumentation for at
den er neddroslet, så laver synsmanden et notat om at den er
neddroslet. Det papir man VISER synsmanden, kopierer han ikke, han
skal bare se det. Og man skal have det med sig, under al kørsel, så
man kan vise det til evt. strissere.

Hvis man var et rigtigt skarn, kunne man købe neddroslingsættet med
godkendelsespapiret, undlade at montere det, men blot medbringe
godkendelsespapiret under kørsel. Når man bliver stoppet, viser man
papiret, så betjenten kan se (tro), at den MC man kører på, er
neddroslet. Betjenten kan ikke checke det over radioen, når det ikke
registreres nogen steder.

Eneste problem er hvis man ryger i en ulykke, så MCen midlertidigt
konfiskeres til syn, og synsmanden der konstaterer, at den ikke er
neddroslet - så har man kørt på et køretøj man ikke har kørekort til,
og så begynder al erstatnings-juraen...

Godt keg tog MC-kørekort som 25-årig, så var der ikke al det bøvl med
neddrosling.

--
Mvh Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 28-07-02 09:52

Thomas Makro <makro@cyberjunkie.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d424021.1324224@news.sunsite.dk...

> Godt keg tog MC-kørekort som 25-årig, så var der ikke al det bøvl med
> neddrosling.

Jow jow, men hvad er du så ikke gået glip af alle de år?

> --
> Mvh Thomas Makro
> Honda VFR 750 F
/Thomas