OKTAN Booster.... !
Fra : LowLifeDK

Dato : 29-07-02 16:54

Jeg har netop i dag eksperimenteret med Oktan Booster.. Det lyder lidt
plat,- og det var det egentlig også.

Der var ingen forskel udover at PGO'en blev sværere at starte.

Penge ud af vinduet. Øv !

Hygge

Fra : Tim Sørensen

Dato : 29-07-02 20:36

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> wrote in message
> Jeg har netop i dag eksperimenteret med Oktan Booster.. Det lyder lidt
> plat,- og det var det egentlig også.
>
> Der var ingen forskel udover at PGO'en blev sværere at starte.
>
> Penge ud af vinduet. Øv !

Det tror jeg at der er flere personer der
godt kunne have fortalt dig inden

Men ja.... Det er bare en 'gimmick'

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 29-07-02 22:04

Tim Sørensen <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ai45b8$1ulo$1@news.cybercity.dk...
> Men ja.... Det er bare en 'gimmick'

Og dog.. ! Måske er det på en lille sølle scootermotor, men det kan mærkes
på Polinis Dreambikes ! Det kan jeg skrive under på!

> --
> Mvh.... Tim Sørensen
> http://www.dondata.dk/
/Thomas

Fra : LowLifeDK

Dato : 30-07-02 00:09

Hmmm..

Jeg har læst lidt videre omkring oktan-boosters, og hvad der egentlig sker.

Tilsyneladende er der alm. enighed om, at de IKKE virker gode og veltrimmede
motorer....men på motorer der er fejljusterede ! (Noget med kompression,
varme og tænding)

Hygge !

Fra : Moller

Dato : 30-07-02 01:33

> Tilsyneladende er der alm. enighed om, at de IKKE virker gode og
veltrimmede
> motorer....men på motorer der er fejljusterede ! (Noget med kompression,
> varme og tænding)

Okay, det vil sige at i stedet for at stille sin motor til at yde bedst
muligt, så hælder du bare oktan booster i ???? hvor er det liiiige tråden
knækkede der ???

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... godt nok ikke stillet optimalt, men køre ok på 92
oktan Uden boost :)

Fra : LowLifeDK

Dato : 30-07-02 01:41

Her knækkede ingen tråd !

Læser du tilbage vil du se, at min motor heldigvis er fuldstændigt korrekt
indstillet....

Det er Tim's ikke, eller også er han en af dem der, som du siger, kører på
hårdtunede motorer !

Hygge !

Fra : LowLifeDK

Dato : 30-07-02 01:42

SORRY !

Det er Thomas der kører med fejl i motoren ELLER toptunet motor...

Hygge!

Fra : Moller

Dato : 30-07-02 08:16

> [...]
> indstillet....
>
> Det er Tim's ikke, eller også er han en af dem der, som du siger, kører på

"Polinis Dreambikes" skulle gerne være ekstremt grovtunet, men nu er jeg
lidt tvivl, er det ik en af de små mini bikes til bane som køre sygeligt
stærkt ????

Men at sige at hvis motoren er stillet forkert, så hælder man bare Oktan
Booster på, og så køre den okay alligevel, er for langt ude... og hva mener
du med forkert ??? tændingen, kaburator, Cyll. ombygning osv... ???

VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 30-07-02 01:31

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> wrote in message
> Jeg har netop i dag eksperimenteret med Oktan Booster.. Det lyder lidt
> plat,- og det var det egentlig også.

???? hvorfor prøver du det ??? er din 2 takter virkelig så hårdt pumpet,
så du er nød til at ha højere oktan tal, for den ikke selvtænder ???

Oktan Booster er for folk der presser deres motore så hårdt at det
kræver højere oktan, for at ha okay motorgang.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi'er, som godt nok er pumpet lidt, men ikke mere end den
stadig kan klare sig med 92, eller 88 oktan som den er opgivet til at æde :)

Fra : LowLifeDK

Dato : 30-07-02 01:46

Men så er jeg også nødt til at spørge dig.:

Når du siger "presser" motoren...er det så i de høje omdrejninger
Oktan-Boosteren kommer til rette ?

Fra : Moller

Dato : 30-07-02 07:27

> Men så er jeg også nødt til at spørge dig.:
>
> Når du siger "presser" motoren...er det så i de høje omdrejninger
> Oktan-Boosteren kommer til rette ?

Hårdt presset er når du har høj compresion på systemet, for at yde
ekstra...

VH
Lars Molnit

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 30-07-02 09:38

> "LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> wrote in message

> Hårdt presset er når du har høj compresion på systemet, for at yde
> [...]

-Bare lige for at slutte cirklen her, så havde jeg engang en kammerat der
med sin jog sagtens kunne mærke om det var 95 eller 98 benz han kørte med!
Så det med oktanboost må jo virke! -Men jeg er nu også sikker på at det
er alt efter motor ydelse, da min kammerats jog kørte 110 km/t. -Så det er
nok først når man har noget voldtunet at køre på at man kan mærke det! (Tror
at jeg skal have en flaske til min benelli! -Det må sgu virke så!!!)

Med venlig hilsen:

Oliver Bruchhaus.

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 30-07-02 10:28

> [...]
(Tror
> at jeg skal have en flaske til min benelli! -Det må sgu virke så!!!)

Kan ikke lade sig gøre. Jeg skriver lige en tråd omkring oktan.

mvh Tommy Fer

Fra : Michael Thomsen

Dato : 30-07-02 14:54

Oktan booster virker..

Jeg har haft en Jog med diverse evo dele (cyl, udst, variator, membran, 25mm
karb, 2 gearinger, CDI )

Forskellen er vel af oktan taller stier, og derfor bliver det mere
brændfarligt.. Omdrejningerne stier meget, Prøv evt at køre på 50% oktan
booster.

Mvh Michael

Fra : Michael Thomsen

Dato : 30-07-02 14:55

Ang. Thomas' Dreambike.. Så når en dreambike leveres er den toptunes, og
instillet 100% !! Så derfor er der endnu en grund til at det virker.

Fra : LowLifeDK

Dato : 30-07-02 22:41

Du kan sgu få min....hvor skal jeg sende den til ?