Yamaha Aerox 50 Udstødning ?
Fra : Bluesman

Dato : 28-07-02 17:29

Hej Gruppe,, er der nogen der ved hvad den optimale udstødning til en
standard Aerox er ?

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 28-07-02 17:56

"Bluesman" <absolute@norespect.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,, er der nogen der ved hvad den optimale udstødning til en
> standard Aerox er ?

Hehe...

STANDART UDST.!

Oliver Bruchhaus.

Fra : Bluesman

Dato : 28-07-02 18:06

Fjols !

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 28-07-02 18:34

"Bluesman" <absolute@norespect.dk> skrev i en meddelelse
> Fjols !
>
> "Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse

Som en scooter er bygget originalt står den perfect afballanceret med alle
dele... Hvis du køber dig et større cyllinder, så prøv at stille spørgsmålet
igen! Så skal jeg love dig at du får et svar du kan bruge til noget!! (Du
ved, dumt spørgsmål = Dumt svar!)

Med venlig hilsen:

Oliver Bruchhaus.

-Der har en benelli 491 Racing med 100% samme motor som aerox'en!

Fra : Bluesman

Dato : 29-07-02 15:16

Spørgsmålet er ikke dumt,,, Udstødningen er plomberet for at neddrosle
ydelsen, men det ved du jo nok
du er jo ikke så dum endda. Så er spørgsmålet hvad der er optimalt (hvis jeg
vil gemme den originale, til et evt. syn)
altså den udstødning uden plombering med den bedste ydelse.

kan du forstå spørgsmålet nu, eller skal jeg gå i dybere detaljer med det ?

mvh Bluesman

Fra : Thomas B

Dato : 29-07-02 22:35

"Bluesman" <absolute@norespect.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> vil gemme den originale, til et evt. syn)
> altså den udstødning uden plombering med den bedste ydelse.

min Suzuki katana. kørte bedst med den orginale plump pillert udstødning
selv med 70ccm cylinder. Den havde et noget bedre bundtræk end med de 2
andre udstødninger jeg prøvede.

Mvh. Thomas

Fra : Bluesman

Dato : 29-07-02 22:52

Jeg hiver plomben,,

tak for rådet,

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 31-07-02 23:13

> [...]
> >

> min Suzuki katana. kørte bedst med den orginale plump pillert udstødning
> selv med 70ccm cylinder. Den havde et noget bedre bundtræk end med de 2

Sikkert fordi du ikke skiftede til nogele lettere ruller??

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Thomas B

Dato : 04-08-02 21:57

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message

> "Thomas B" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sikkert fordi du ikke skiftede til nogele lettere ruller??

Prøvede skam mange ruller. Men en tunudstødning til en 2 takter er ikke bare
en tunudstødning. Modtryk osv. osv

mvh. Thomas

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 05-08-02 17:09

> [...]
> (hvis

> udstødning

> Prøvede skam mange ruller. Men en tunudstødning til en 2 takter er ikke

ja klart.. men jeg har gode erfaringer med next på en iøvrigt stanard sfx..

Fra : Thomas B

Dato : 05-08-02 18:25

> [...]
> 2

> bare
>
> ja klart.. men jeg har gode erfaringer med next på en iøvrigt stanard

ok....Jeg har egenlig også hørt meget godt om next.
Jeg tror at der er udstødningen for mange let tunet motorer.

Det skal også siges at det 70ccm cylinder kit.
Er et malossi sport's kit. Som efter min mening er et godt hverdags
cylinderkit som kører mange km. Men det er ikke så højt ydende som så mange
andre typer af tuncylinder. Der er selvfølgelig mange måder at tune på.

1. let tunning.

2. lidt mere højt ydende. som holder til hverdags kørsel.

3 Extrem tuning. som selvfølgelig er sjovt. Men dyrt
i benzin og stumper til viligeholdelse. holder ikke så længe før motoren
skal total renoveres.

Men alt hvad der er sjovt er dyrt mange gange desvære
.

Mvh. Thomas

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 05-08-02 18:33

> sfx..
> >

> ok....Jeg har egenlig også hørt meget godt om next.

Ja på 50 ccm er den sq fin..

> Jeg tror at der er udstødningen for mange let tunet motorer.

Ja eller afdroslede ihvertfald.. den er ikke så optimal til sport klassen :)

> [...]
mange
> andre typer af tuncylinder. Der er selvfølgelig mange måder at tune på.

Det er helt fint at lalle rundt med sportcylindere.. har selvovervejet en
polini sport cylle, men den blir på ønskeseddel indtil røret er skiftet til
noget ZX eller Traffic!

> [...]
> skal total renoveres.
>
> Men alt hvad der er sjovt er dyrt mange gange desvære

Ja, typisk, man er voksen når man er 15 med alt det kedelige (busbilletter
o.lign.) mens alt det sjove bestemmer at man først er voksen ved 18 eller 21
år.. pislorte land siger jeg bare!!!

Fra : Thomas B

Dato : 05-08-02 19:00

> [...]
> o.lign.) mens alt det sjove bestemmer at man først er voksen ved 18 eller

Ja. Eller tegnebogen. derefter Forsikringsselskaberne.
Hvis man skal ha et lidt mere højtydene køretøj og ikke har kørt nogle
forsikrings trin ned.

Mvh. Thomas

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 29-07-02 22:32

"Bluesman" <absolute@norespect.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,, er der nogen der ved hvad den optimale udstødning til en
> standard Aerox er ?

-Det var bedere! -Mit bud ville være at købe et uoriginalt udst. og fjerne
plomberingen på det! Hvis du da ikke vil tune på den! Jeg kan ellers
garentere dig for at den kan blive sjov, for ikke helt vildt mange penge!

Med venlig hilsen:

Oliver Bruchhaus.