Agurker og træk
Fra : Per H

Dato : 28-07-02 22:09

Kan det være træk der giver mine argurkerplanter hvide blade?
eller kulde fra en utæt sollen?

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-07-02 22:24

On Sun, 28 Jul 2002 23:09:29 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>Kan det være træk der giver mine argurkerplanter hvide blade?
>eller kulde fra en utæt sollen?

Hvide blade? Det lyder i mistænkelig grad som meldug.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Per H

Dato : 28-07-02 22:45

On Sun, 28 Jul 2002 23:24:03 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> skrev:

>Hvide blade? Det lyder i mistænkelig grad som meldug.
hvad gør vi ved det. det kommer hvert år. mest omkring de planter
tættest på døren. det er kun fra bunden og ½ metter op

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-07-02 07:55

On Sun, 28 Jul 2002 23:44:35 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

> hvad gør vi ved det. det kommer hvert år. mest omkring de planter
>tættest på døren. det er kun fra bunden og ½ metter op

Godt spørgsmål. Nu slog jeg så lige op i min bog... Hvis det er meldug,
så er det noget som ligner små 'lådne' pletter på oversiden af bladene.
Meldug kommer, modsat andre svampe, når der er tørt. Måske det så
hjælper at bruse planterne over med vand ind imellem, men selvfølgelig
helst inden angrebet ses.

Men i min bog var der også et billede af et affarvet agurkeblad, kun
nerverne var grønne endnu. Det skulle skyldes svidning af den ene eller
anden slags. Om det var pga. klimaet eller noget kemisk påvirkning vides
ikke (stod der).

http://www.gartneriet.dk

Fra : Erna Andersen

Dato : 29-07-02 23:44

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
> Kan det være træk der giver mine argurkerplanter hvide blade?
> eller kulde fra en utæt sollen?

Ja,det tror jeg.