Hjælp - problemer med tapetsering
Fra : Karen Aggerholm

Dato : 28-07-02 20:21

Hej!

Vi har idag tapetseret en gipsvæg, som var dagen i forvejen grundet. Efter
at tapetet fik lov til at tørre, ser vi at i 2. bane er tapetet nærmest
krybet sammen, således at der mellem 1. og 2. bane er et synligt hul,
således at man kan se gipsvæggen. Og det ser bestemt ikke kønt ud. Hvad har
vi gjort galt, som vi nødig vil have skulle ske igen, når vi går igang med
den næste væg.

Vi har før vi satte tapetet op smurt en del lim på på et bord, hvor vi så
foldede tapetet sammen i begge ender og lod tapetet trække i ca. 10 min.

Gode råd søges..

Mvh.

Karen

Fra : Jørgen

Dato : 28-07-02 22:28

Prøv at smøre limen på tapetet i stedet. må spøg til side.

Har i brugt en god og kraftig klister og smurt rigelig på. prøv at lade det
trække lidt længere og lap tapetet godt fast, men husk en god og kraftig
klister f. eks Arabin

Fra : Thomas

Dato : 28-07-02 23:58

> "Karen Aggerholm" <quinde@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Efter
> har

Det har jo været en uffattelig varm og tør sommerdag (søndag). Jeg kunne
godt forestille mig (uden at vide det), at der kunne ske noget sådant, hvis
i fx har haft vinduer og dører åbne mens i tapetserede.

Mvh. Thomas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-07-02 18:33

> Vi har før vi satte tapetet op smurt en del lim på på et bord, hvor vi så
> foldede tapetet sammen i begge ender og lod tapetet trække i ca. 10 min.

Jeg gør det stik modsatte. Jeg smører klister på og sætter banen op med det
samme. Det gør, at jeg ikke får trukket ud i papiret, som så ved tørring kan
trække sig sammen igen. Men det er bestemt ikke efter bogen - det fungerer
bare her i huset.

Mvh Maria

Fra : Jørgen

Dato : 30-07-02 19:23

Som gammel maler nå jeg kraftig fraråde dette. i værste fald bliver tapetet
rynket og bulet. tynde tapeter kan man være heldig med, men må fraråde den
fremgangsmåde.

Brug en god kraftig klister som virkelig kan lime.

Jeg har som maler tit klister 10-20 baner og først da begyndt at sætte dem
op, dog ikke i hedebølge