Larver i potteplante
Fra : JENS ERIK JENSEN

Dato : 28-07-02 19:46

Hej NG

Jeg har en potteplante hvor der er larver på ca 4-5 mm længde. Jeg kan se
nogle af larverne i vindueskarmen omkring urtepotten.
Er jeg nød til smide potteplanten ud eller kan jeg gøre noget?

På forhånd tak for hjælpen

Jens Erik Jensen

Fra : Giro

Dato : 28-07-02 20:01

> Jeg har en potteplante hvor der er larver på ca 4-5 mm længde. Jeg kan se
> nogle af larverne i vindueskarmen omkring urtepotten.
> Er jeg nød til smide potteplanten ud eller kan jeg gøre noget?

Det ville jo hjælpe lidt hvis du fortalte hvilken potteplante, det drejer
sig om.
Og desudsen lidt nærmere om larverne ( farve, antal ben osv. )
Men hvis vi nu tror, at der er tale om larver fra en sommerfugleart, som har
lagt æg på din potteplante, kan du jo for det første forsøge at opsamle de
larver, du kan se.og bære dem væk ( larver formerer sig ikke som larver ).
Det vil nok kunne løse problemet, men ellers kan du forsøge dig med at
sprøjte insektsæbe på larverne ( Lav den ikke selv - det kan ikke betale
sig, for den hjemmelavede virker ikke nær så godt som den man kan købe ).
Insektsæbe skader ikke planten - i hvert fald ikke hvis den bruges med
måde - men de fleste larver bukker under for dette ret harmløse produkt.

Mvh

Bo