hvordan slipper man af med jord hvepse?
Fra : Gert

Dato : 27-07-02 11:32

Hejsa

under min ugentlige kamp med græsplænen,
opdager jeg i dag til min store irritation, at jeg har fået et jord Hvepse
bo
normalt ville jag bare ha ladet hvepsene være,
men deres flyve hul er midt i græsplænen, og derfor ikke særligt praktisk,
og en anmodning til hvepsene om at flytte virker ikke rigtig.

hvad kan jeg bruge til at afslutte deres belejring af min have uden at jeg
selv blir bekæmpet ??

Med venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-07-02 18:08

"Gert" <locate@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og en anmodning til hvepsene om at flytte virker ikke rigtig.
>
> hvad kan jeg bruge til at afslutte deres belejring af min have uden at

Ifølge en masse indlæg her for nylig, er løsningen at fyre en gang
insektspray ned i hullet. Eller at bestikke en biavler til at gøre det.

> Med venlig Hilsen
> Gert Ringholm Møller

- Martin

Fra : Niels Morell

Dato : 30-07-02 14:41

Hej.

Når du skal i gang med "kampen" så vent til det er blevet mørkt....
Hvepsene er knapt så aggressive når de sover

Vi bekæmpede selv et jord hvepsebo med spray engang, det fungerede fint.

Hilsen Marie

Fra : Gert

Dato : 30-07-02 22:15

"Niels Morell" <nemo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvepsene er knapt så aggressive når de sover
>
> Vi bekæmpede selv et jord hvepsebo med spray engang, det fungerede fint.

he he ja det er også ca det eneste jeg var helt sikker på,
de sætter jo ikke just pris på at blive sprayet
og jord hvepse er jo ikke de mest venlig sindet :-/

hvilken slags spray brugte i ??

Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Niels Morell

Dato : 01-08-02 08:56

> de sætter jo ikke just pris på at blive sprayet
> og jord hvepse er jo ikke de mest venlig sindet :-/
>

> hvilken slags spray brugte i ??

Hej Gert
Vi brugte noget spray købt i Matas. Det hedder " CHOK fluespray DME-FS - mod
fluer og hvepse. Dræber øjeblikkeligt fluer, myg og andre flyvende insekter.
Tilsat blomsterduft " Bøtten kostede 80 kroner, men det er nogle år siden
nu.

Held og lykke.
/Marie

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 01-08-02 18:41

> [...]
insekter.
> Tilsat blomsterduft " Bøtten kostede 80 kroner, men det er nogle år siden

Silvan har en KVIT Fluespray mod fluer og hveps (du skal bare lade være med
at læse alle foreskrifterne) - ca. 140,- for en stor dåse

mvh
Bendt

Fra : Gert

Dato : 02-08-02 16:37

"Bendt Rasmussen" <razz2@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Niels Morell" <nemo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> [...]
med
> at læse alle foreskrifterne) - ca. 140,- for en stor dåse

jeg har netop i dag købt den selv samme spray (KVIT) hos den lokale
byggemarkeds pusher dog til en lidt krydret pris kr 100 for 250g (den
lille dåse)

så nu skal jeg bare vente på en tør og stille aften samt lave lidt
forberedelser, så jeg kan få gasset bæsterne

Med venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 02-08-02 23:50

> [...]
>
> så nu skal jeg bare vente på en tør og stille aften samt lave lidt
> forberedelser, så jeg kan få gasset bæsterne

Ingen tvivl om, at det virker ! - men prøv lige at læse alle foreskrifterne
på dåsen.

Jeg griner lidt hver gang.

mvh
Bendt