/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Brigs&Stratton
Fra : PMa


Dato : 27-07-02 10:23

Hej

Måske er det ikke den relevante gruppe at spørge, men jeg prøver alligevel.

Jeg er den lykkelige ejer af en generator (3.600 kva) der drives af en 11 hp
Brigs&Stratton moter.

Model 254422 Type 402602

Dersværre mangler jeg nogle tekniske oplysninger om tænding og karburator
til denne motertype, for at kunne justere den korrekt.

Problemet er at motoren svinger i hastighed ved forskellige belastninger.

Venlig hilsen

Peder peder.mathisen@mail.dk



 
 
J W Nielsen (27-07-2002)
Kommentar
Fra : J W Nielsen


Dato : 27-07-02 17:30


> Jeg er den lykkelige ejer af en generator (3.600 kva) der drives af en 11
hp
> Brigs&Stratton moter.
>
> Model 254422 Type 402602
>
> Dersværre mangler jeg nogle tekniske oplysninger om tænding og karburator
> til denne motertype, for at kunne justere den korrekt.
>
> Problemet er at motoren svinger i hastighed ved forskellige belastninger.
>

Hej !
Man kan jo købe sådan een her:
http://www.smallengines.cc/catalog/briggs/servicemanuals/

Mvh
Jørgen




Gert (27-07-2002)
Kommentar
Fra : Gert


Dato : 27-07-02 22:46


"PMa" <pma@nypost.dk> skrev i en meddelelse
news:3d4266b0$0$112$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Måske er det ikke den relevante gruppe at spørge, men jeg prøver
alligevel.
>
> Jeg er den lykkelige ejer af en generator (3.600 kva) der drives af en 11
hp
> Brigs&Stratton moter.
>
> Model 254422 Type 402602
>
> Dersværre mangler jeg nogle tekniske oplysninger om tænding og karburator
> til denne motertype, for at kunne justere den korrekt.
>
> Problemet er at motoren svinger i hastighed ved forskellige belastninger.
>
> Venlig hilsen
>
> Peder peder.mathisen@mail.dk
>

Hejsa
at en generator svinger i omdrejninger er ikke unormalt,
vi har i firmaet jeg er ansat i en fin ny dyr generator (husker ikke
størrelsen, men den kan drive en mindre husstands basale behov)
og den svinger også, fabrikanten kan ikke forklarer hvorfor,
og heller ikke afhjælpe problemet,
som da også forsvinder hvis der kommer lidt mere eller mindre belastning
på.
i øvrigt skal du passe på med hvad du justerer på en generator, da motorens
omdrejninger er tilpasset ydelsen.

men bortset fra det er det uanset belastning at den svinger eller ??


Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller



Niels Olsen (27-07-2002)
Kommentar
Fra : Niels Olsen


Dato : 27-07-02 23:04


"Gert" <locate@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3d4313ca$0$16803$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "PMa" <pma@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d4266b0$0$112$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hejsa
> at en generator svinger i omdrejninger er ikke unormalt,
> vi har i firmaet jeg er ansat i en fin ny dyr generator (husker ikke
> størrelsen, men den kan drive en mindre husstands basale behov)
> og den svinger også, fabrikanten kan ikke forklarer hvorfor,
> og heller ikke afhjælpe problemet,
> som da også forsvinder hvis der kommer lidt mere eller mindre belastning
> på.

Årh jeg ved nu ikke helt om det er normalt at en generator ruller i omdr.
Dem jeg arbejder med, (i hæren), gør ikke med mindre der er noget galt. Jeg
vil tro at med den du kender til er årsagen en dårligt konstrueret
regulator, og det får man aldrig fabrikanten til at indrømme. Hvad er det
for en? Diesel eller bensindrevet? Jeg vil tro den får for meget at leve af,
når den ikke kører med så meget belastning, derfor bliver det bedre når den
belastes lidt mere.

> i øvrigt skal du passe på med hvad du justerer på en generator, da
motorens
> omdrejninger er tilpasset ydelsen.

Det er rigtigt mht. man ikke bare skal justere omdr., da det er dem der
bestemmer frekvensen. Altså de 50HZ hvis det er 230V vi taler om. Ydelsen,
(KW), bestemmes af forbruget via elektronik.

MVH Niels



Henning Lund (28-07-2002)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 28-07-02 11:09

Niels Olsen skrev:
Hvad er det for en? Diesel eller bensindrevet?

Briggs diesel? hmmmmm

--
mvh
Henning Lund
icq: 18805021
http://sitecenter.dk/freespace

Niels Olsen (28-07-2002)
Kommentar
Fra : Niels Olsen


Dato : 28-07-02 22:24


"Henning Lund" <nospam@lund.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:ai0g5m$10gndv$1@ID-138513.news.dfncis.de...
> Niels Olsen skrev:
> Hvad er det for en? Diesel eller bensindrevet?
>
> Briggs diesel? hmmmmm

Tja, nu var det ikke lige Briggsen jeg spurgte til. Men derimod den som Gert
talte om. Det var også hans indlæg jeg svarede på, og ikke på det startende
indlæg.

)

MVH Niels



Henning Lund (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 29-07-02 17:43

Niels Olsen skrev:

> "Henning Lund" <nospam@lund.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:ai0g5m$10gndv$1@ID-138513.news.dfncis.de...
>> Niels Olsen skrev:
>> Hvad er det for en? Diesel eller bensindrevet?
>>
>> Briggs diesel? hmmmmm
>
> Tja, nu var det ikke lige Briggsen jeg spurgte til. Men derimod den
> som Gert talte om. Det var også hans indlæg jeg svarede på, og ikke
> på det startende indlæg.

Å ja det var jo også en måde at redde den på.

--
mvh
Henning Lund
icq: 18805021
http://sitecenter.dk/freespace

Niels Olsen (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Niels Olsen


Dato : 29-07-02 21:08


"Henning Lund" <nospam@lund.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:ai3rqk$113pu6$1@ID-138513.news.dfncis.de...

> Å ja det var jo også en måde at redde den på.

Ja du kan jo tro hvad du vil. Men det var altså Gert jeg svarede. Det vil
jeg mene at man kan se ud fra det øvrige jeg skrev, selv om jeg nok ikke var
så heldig med min fraklipning.

MVH Niels



Ivar (28-07-2002)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 28-07-02 11:29


Niels Olsen skrev:

> Årh jeg ved nu ikke helt om det er normalt at en generator ruller i omdr.

En generator har vel altid en eller anden mekanisme (mekanisk eller elektrisk)
der holder motoren på et bestem omdrejningstal.
Nogle af nøgleparameterne ved anskaffelse af en generator, må netop være
evnen til at holde frekvens og spænding under forskellige belastninger.
Jeg kan forestille mig at der er stor kvalitetsforskel.


Ivar



Niels Olsen (28-07-2002)
Kommentar
Fra : Niels Olsen


Dato : 28-07-02 22:21


"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3d43ce15$0$16796$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> En generator har vel altid en eller anden mekanisme (mekanisk eller
elektrisk)
> der holder motoren på et bestem omdrejningstal.

Ja, den regulator som jeg mente var af mere eller mindre heldig kvalitet.

> Nogle af nøgleparameterne ved anskaffelse af en generator, må netop være
> evnen til at holde frekvens og spænding under forskellige belastninger.

Enig

> Jeg kan forestille mig at der er stor kvalitetsforskel.

Det vil jeg nok mene du har ret i. På en Briggs er den rimelig simpel og
virker udmærket. Det er bare en plade der påvirkes af luftstrømme fra
svinghjulet.




Gert (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Gert


Dato : 30-07-02 19:46


"Niels Olsen" <no@e-box.dk> skrev i en meddelelse
news:z0F09.14979$3k2.186069@news010.worldonline.dk...
>
> "Gert" <locate@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d4313ca$0$16803$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Hejsa
> > at en generator svinger i omdrejninger er ikke unormalt,
> > vi har i firmaet jeg er ansat i en fin ny dyr generator (husker ikke
> > størrelsen, men den kan drive en mindre husstands basale behov)
> > og den svinger også, fabrikanten kan ikke forklarer hvorfor,
> > og heller ikke afhjælpe problemet,
> > som da også forsvinder hvis der kommer lidt mere eller mindre
belastning
> > på.
>
> Årh jeg ved nu ikke helt om det er normalt at en generator ruller i omdr.
> Dem jeg arbejder med, (i hæren), gør ikke med mindre der er noget galt

he he ja
den jeg havde i bilen mens jeg var i forsvaret, ku også svinge
men mest når jeg i bar arrigskab kylede den hen over markerne når den (alt
for ofte)
ikke ville som jeg ville.
det var for i øvrigt et lille 12/24 V bæst af gammel oprindelse
selv mekkerne var trætte af dem.




.. Hvad er det
> for en? Diesel eller bensindrevet? Jeg vil tro den får for meget at leve
af,
> når den ikke kører med så meget belastning, derfor bliver det bedre når
den
> belastes lidt mere.

en sprit ny Benzin, som vel maks har kørt 24 timer sammenlagt .
jeg kan stadig ikke lige huske mærket, men skal da gerne se efter det når
jeg kommer forbi den næste gang.


Med venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller



Niels Olsen (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Niels Olsen


Dato : 31-07-02 10:56


"Gert" <locate@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3d46de3c$0$17828$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> he he ja
> den jeg havde i bilen mens jeg var i forsvaret, ku også svinge
> men mest når jeg i bar arrigskab kylede den hen over markerne når den (alt
> for ofte)
> ikke ville som jeg ville.
> det var for i øvrigt et lille 12/24 V bæst af gammel oprindelse
> selv mekkerne var trætte af dem.

Du smed den da vel ikke hen ad marken,,, Fy fy skamme ).
Nej forsvarets generatorer har tit et hårdt liv. Det er ikke altid
vedligeholdelsen bliver prioroteret særlig højt ude ved enhederne. Det ser
vi tit på værkstedet. Men så bliver vi da heller ikke arbejdsløse )

> en sprit ny Benzin, som vel maks har kørt 24 timer sammenlagt .
> jeg kan stadig ikke lige huske mærket, men skal da gerne se efter det når
> jeg kommer forbi den næste gang.

Jamen det ser jeg da frem til med spænding )

MVH Niels



gert (31-07-2002)
Kommentar
Fra : gert


Dato : 31-07-02 12:34


"Niels Olsen" <no@e-box.dk> skrev i en meddelelse
news:FsP19.140$m15.16926@news010.worldonline.dk...
>
> "Gert" <locate@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d46de3c$0$17828$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > he he ja
> > den jeg havde i bilen mens jeg var i forsvaret, ku også svinge

>
> Du smed den da vel ikke hen ad marken,,, Fy fy skamme ).

jo det skete faktisk et par gange, som regel efter jeg havde stået og bakset
med bæstet i en times tid + -
uden positivt resultat

> Nej forsvarets generatorer har tit et hårdt liv. Det er ikke altid
> vedligeholdelsen bliver prioroteret særlig højt ude ved enhederne. Det ser
> vi tit på værkstedet. Men så bliver vi da heller ikke arbejdsløse )
>

he he i skal jo heller ik kede jer

> > en sprit ny Benzin, som vel maks har kørt 24 timer sammenlagt .
> > jeg kan stadig ikke lige huske mærket, men skal da gerne se efter det
når
> > jeg kommer forbi den næste gang.
>
> Jamen det ser jeg da frem til med spænding )

mjeps så har jeg luret lidt på den, men der står ikke meget ud over at det
er en "paramac Lifter" og den trækkes af en Honda motor

med venlig hilsen
Gert Ringholm Møller



Niels Olsen (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Niels Olsen


Dato : 01-08-02 10:11


"gert" <locate@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3d47caae$0$73505$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> jo det skete faktisk et par gange, som regel efter jeg havde stået og
bakset
> med bæstet i en times tid + -
> uden positivt resultat

Ja så bliver man ikke ved at holde af den. )

> he he i skal jo heller ik kede jer

Nej kedsomhed er roden til alt ondt.

> mjeps så har jeg luret lidt på den, men der står ikke meget ud over at det
> er en "paramac Lifter" og den trækkes af en Honda motor

En Honda ja, af dem kender jeg kun de små generatorer og dem laver vi ikke
ret meget på. De er nemlig så billige i indkøb at det ikke kan betale sig at
reparere for meget på dem. Groft sagt hvis den ikke kan starte så skiftes
tændrøret hjælper det ikke så er den tæt på at blive kasseret. Ellers får de
bare et olieskift engang i mellem.

MVH Niels



PMa (28-07-2002)
Kommentar
Fra : PMa


Dato : 28-07-02 21:39

Hej
Tak for interessen og svarene. Jeg tror problemet er løst. På
www.briggsandstratton.com fandt jeg, efter lang tids søgen, den rigtige
instruktionsbog til motoren i PDF-format og kunne så fortage de nødvendige
rensninger og justeringer.Ren svinghjul (rust), rigtig elektrodeafstand i
tændrør og en federe blanding hjalp på tingene.
Mvh
Peder


"PMa" <pma@nypost.dk> skrev i en meddelelse
news:3d4266b0$0$112$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Måske er det ikke den relevante gruppe at spørge, men jeg prøver
alligevel.
>
> Jeg er den lykkelige ejer af en generator (3.600 kva) der drives af en 11
hp
> Brigs&Stratton moter.
>
> Model 254422 Type 402602
>
> Dersværre mangler jeg nogle tekniske oplysninger om tænding og karburator
> til denne motertype, for at kunne justere den korrekt.
>
> Problemet er at motoren svinger i hastighed ved forskellige belastninger.
>
> Venlig hilsen
>
> Peder peder.mathisen@mail.dk
>
>



Henning Lund (27-07-2002)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 27-07-02 22:02

PMa skrev:


> Model 254422 Type 402602
>
> Dersværre mangler jeg nogle tekniske oplysninger om tænding og
> karburator til denne motertype, for at kunne justere den korrekt.

Tændingen kan du ikke justere.

>
> Problemet er at motoren svinger i hastighed ved forskellige
> belastninger.

Skidt i karburator/vand i benzinen/løs karburator eller delvis defekt
tændrør

--
mvh
Henning Lund
icq: 18805021
http://sitecenter.dk/freespace

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408612
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste