Søften (ved Århus)
Fra : Rasmus

Dato : 26-07-02 17:29

Er der nogen her i gruppen der kender til denne lille by?
Vi overvejer at købe hus der og vil derfor gerne vide lidt mere om byen...

Venlig Hilsen

Rasmus

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 26-07-02 18:34

"Rasmus" <nospam@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen her i gruppen der kender til denne lille by?
> Vi overvejer at købe hus der og vil derfor gerne vide lidt mere om byen...
>

> Venlig Hilsen
>
> Rasmus

Hej Rasmus

Hvad vil du gerne vide?

Niels
Søften

Fra : Rasmus

Dato : 28-07-02 08:27

Jeg vil vel gerne vide hvordan forholdene er for en småbørnsfamilie,
sammenholdt med hvis man nu f.eks. købt hus i Hinnerup, eller måske Lystrup.

Hvad er de positive ting ved at bo i Søften, og hvad er de negative
dagligdag ting?

/rasmus

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 28-07-02 10:02

> [...]
Lystrup.

> Hvad er de positive ting ved at bo i Søften, og hvad er de negative

Hej Rasmus

Jeg har ingen børn, så jeg ved ikke noget om hvordan børnehaver og skoler
fungerer. Jeg ved at vi ingen vuggestuer har, men bruger dagplejemødre
istedet for, og så har jeg lige læst at Hinnerup kommune er den kommune i
Østjylland der har flest børn 0-6 år, så noget godt må der jo være.

Positive og negative ting er jo svært for vi er jo forskellige og har
forskellige behov, men jeg prøver:

Tæt ved motorvejen så man kan komme hurtigt til/fra. Jeg arbejder laaaangt
fra Søften.
Jeg har udfra dine tidligere indlæg, en formodning om at du arbejder i
Århus. Tænk på om du bliver ved med det.
I Hinnerup kan man tage toget. Der er planer om at lave en nærbane station i
Søften.
Bus til Århus flere gange i timen.
"Ringvejen" Engdalsvej bliver ført igennem til Århusvej og skal udmunde
overfor byggemarkedet, og der kommer et lyskryds, langs den nye del af
ringvejen vil Søften blive stærkt udbygget.
Et godt og velfungerende vandværk med godt vand, og en generalforsamling
hvor der ikke kun serveres "gåsevin"
Et godt og veldrevet fjernvarmeværk med dyr tilslutning, men billig varme.

En købmand der har et rimeligt udvalg (man kan overleve . Købmanden har
ikke friskt pålæg og kød, kun vacumpakket, og der er man selvfølgelig
tættere på større butikker, med et større udvalg i Hinnerup.
Købmanden har åbent lør/søn.

Søften har en velfungerende sportsklub SGF.
Der er spejdere, med et helt nyt spejderhus.
Grundejerforeninger der arrangerer årlige møder med byrådet, så vi i Søften
får lejlighed til at fortælle, hvordan vi synes tingene skal være. De fleste
af vores skattekroner til fx. forskønnelse af byerne bliver desværre brugt i
Hinnerup. Man kan nok nemmere komme i direkte dialog med politikerne i en
lille kommune.
Hinnerup kommune bruger _flittigt_ "Vejbidragsloven"
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19970071329-REGL

*Mine* negative ting:
Jeg bor selv i et "sølvbryllupskvarter ", og det er svært at komme i kontakt
med naboer der har boet her og kendt hinanden i 35-40 år.
"Man kan da ikke bo i Søften uden at være medlem af SGF!" *JO*, det kan man
faktisk godt.

Det var lige det der faldt mig ind.

Niels
12 år i Søften

Fra : JS

Dato : 26-07-02 18:55

"Rasmus" <nospam@post.tele.dk> wrote in message

> Er der nogen her i gruppen der kender til denne lille by?
> Vi overvejer at købe hus der og vil derfor gerne vide lidt mere om byen...

Cykler nogle gange igennem der, jeg tror de har verdens mindste rundkørsel

mvh/JS

Fra : Gert

Dato : 27-07-02 01:22

"JS" <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Cykler nogle gange igennem der, jeg tror de har verdens mindste rundkørsel

he he nææ den er i Rønne, den er nemlig så lille at det ikke er altid at
folk opdager at den er der.

Med venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Henrik Ibsen

Dato : 30-07-02 19:28

Jeg ved godt hvor søften er. På den ene side er motorvejen, og på den anden
side er der gyllemarker. Selve Søften består af en samling parcelhuse med
høje ligusterfascisthække omkring og inde bag disse hække bor søftenboerne i
deres 70´er gule murstensvillaer.
Tja i slige omgivelser er der jo nogen der trives.
L8r
Henrik

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-07-02 20:37

"Henrik Ibsen" <41@c.dk> skrev i en meddelelse news:3d46daba$0$1268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> deres 70´er gule murstensvillaer.
> Tja i slige omgivelser er der jo nogen der trives.

Du har netop beskrevet en meget stor del af Danmarks villakvarterer (bortset fra
navnet) på en uhøflig måde.

Hvad ville du egentlig sige med dit indlæg?

Venlig hilsen
Erik Olsen