OK! Mac OS 9.1 - MENINGER, TAK!
Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 15-02-01 21:41

AFSTEMNING!!!!!!!!!!

Hvad mener du om Mac OS 9.1, hvis du har prøvet det og evt. bruger det
til daglig? Giv karakter:

0 = dybt elendig
1 = skidt
2 = OK
3 = god
4 = excellent!

Giv karakterer for:

Hastighed:
Stabilitet:
generel problemfrihed:
generelt indtryk:

--
- Peter

http://www.titancity.com/lib/
- et friere, billigere og BEDRE Danmark!

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-02-01 21:45

On Thu, 15 Feb 2001 21:41:10 +0100, DJ_Supreme_/_Peter_Perlsø wrote
(in message <1eow44o.1ctmv1y1w86zm0N@25.ppp1-8.worldonline.dk>):

Tag nu bare og installer det, Peter

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 15-02-01 22:19

2

OK - Den har ikke frosset siden (plejer ikke ligefrem at holde sig
tilbage)

Men prøv lige at læse om de nye features i 9.1. Nemlig der er egentlig
ikke kommet nogle. Og det downloadede jeg hele natten for!

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't!"
- Bart Simpson

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-02-01 23:18

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> Men prøv lige at læse om de nye features i 9.1. Nemlig der er egentlig
> ikke kommet nogle. Og det downloadede jeg hele natten for!

Det passer ikke. I Finder er der kommet en menu, der hedder
Vinduer. Og så er der kun tre mapper på rodniveau (root level). Og nogle
kontrolpaneler er blevet meget tjekkede (Aqua-agtige).
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jakob Færch

Dato : 15-02-01 23:36

In article <1eow7f7.1n3mgaz14r0jp0N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Det passer ikke. I Finder er der kommet en menu, der hedder
> Vinduer. Og så er der kun tre mapper på rodniveau (root level). Og nogle
> kontrolpaneler er blevet meget tjekkede (Aqua-agtige).

Og så er det jo værd at holde sig for øje, at hvis en opdatering
virkelig skal være værd at bruge hele natten på at hente, skal der være
så få nye features som muligt.
For det betyder jo, at programmørerne har brugt tiden på at rette fejl i
den tidligere version, ikke på at introducere helt nye fejl

Nej, spøg til side: Jeg synes, min Powerbook G3 kører en anelse mere
stabilt og en anelse hurtigere end med 9.0, men det er ikke meget. Men
sjælefreden ved ikke længere at køre med et operativsystem med
versionsnummer, der slutter på .0 er helt sikkert et hvilket som helst
download værd for mig.

/Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-02-01 09:31

>Og nogle
>kontrolpaneler er blevet meget tjekkede (Aqua-agtige).

hvilke ?!

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-01 00:12

Thomas von Hassel <tvh@w4b.dk> wrote:

> hvilke ?!

Ja, altså; det er godt nok mærkeligt. Jeg var helt sikker på, at
der var et Aqua-agtigt udseende i et par kontrolpaneler. Jeg mener at
have læst om dem og have set dem selv. Men nu kan jeg ikke finde dem.
Det eneste, jeg kan finde er nye skærmbilleder i "Generelt" og den nye
mus i "Mus". Jeg beklager, hvis jeg har pisket en stemning op. Det må
være min parameter-RAM, der trænger til at blive zappet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 20-02-01 18:04

> [...]
> mus i "Mus". Jeg beklager, hvis jeg har pisket en stemning op. Det må
> være min parameter-RAM, der trænger til at blive zappet.

Derimod er der et "tema" der hedder aqua... Så hvis man simpelthen ikke
kan vente på X'eren kan man vel bruge det

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 16-02-01 20:50

> Det passer ikke. I Finder er der kommet en menu, der hedder
> Vinduer. Og så er der kun tre mapper på rodniveau (root level). Og nogle
> kontrolpaneler er blevet meget tjekkede (Aqua-agtige).

Ja det er imponerende hva'?

Mht. bugfixes synes jeg det er uhyggeligt, hvis det virkelig er derfor
9.1 har ladet vente så længe på sig. Så skulle det jo være praktisk
umuligt at køre 9.0.4

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-02-01 22:44

> [...]

> Mht. bugfixes synes jeg det er uhyggeligt, hvis det virkelig er derfor
> 9.1 har ladet vente så længe på sig. Så skulle det jo være praktisk

bug fixes _og_ optimering - Under "motorhjælmen" er der masser af nye
ting i 9.1. læs apples tech-notes. For ejere af ældre mac'er der ikke
kommer til at køre Mac OS X, er disse ting på længere sigt absolut
download tiden værd.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Jesper

Dato : 15-02-01 22:47

Hastighed: 3
Stabilitet: 3
generel problemfrihed: 3
generelt indtryk: 3

Ret jævnt... Det er et udmærket OS - rimeligt problemfrit, men der er
altid lige en lille ting der irriterer...

F.eks. har jeg lige opdaget at når i appearance (udseende) vil vælge
menufarver el. markeringsfarver er der kun hvide firkanter. Jeg har osse
oplevet at appearance kontrolpanelet lukker ned med fejl to hvis jeg
piller for meget ved skrivebordsmønstre/billeder... Det har jeg lige
godt aldrig oplevet før!?

Men det er til at leve med - men det bla. osse derfor opgraderingen ikke
får topkarakter hos mig.

(G3/266/192/VM slået til (193))

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-02-01 23:19

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> oplevet at appearance kontrolpanelet lukker ned med fejl to hvis jeg
> piller for meget ved skrivebordsmønstre/billeder... Det har jeg lige

Sådan er det heller ikke i min 9.1 (DK)
Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-02-01 04:07

Hej Jesper

Jesper wrote:

> [...]
> oplevet at appearance kontrolpanelet lukker ned med fejl to hvis jeg
> piller for meget ved skrivebordsmønstre/billeder... Det har jeg lige

Er det modellen med indbygget zipdrev? - Hvis ja, så fjern ASLM Preferences

Custom Desktop Patterns, Expansion Manager Prefs, Iomega Driver Preferences
samt Desktop Pictures Preferences. Genstart og genopbyg dit skrivebord. Gå
også ind i ColorSync kontrolpanelet og vælg CMYK som standard istedet for
RGB.

> Men det er til at leve med - men det bla. osse derfor opgraderingen ikke
> får topkarakter hos mig.
>
> (G3/266/192/VM slået til (193))

Slå VM fra! - Især hvis du også har Photoshop installeret. Slå også 'Show
latest...' fra i Apple Menu Options. Det vil også øge stabilityeten noget.
Allerhelst skulle du bruge FinderPop og helt slette AMO.

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Jesper

Dato : 16-02-01 12:10

> Hej Jesper

> Er det modellen med indbygget zipdrev? - Hvis ja, så fjern ASLM Preferences

Ja - men jeg bruger det ikke og har derfor slettet dertilhørende iomega
udvidelser. Men ASLM Preferences er nu fjernet.

> [...]
> også ind i ColorSync kontrolpanelet og vælg CMYK som standard istedet for

OK Kender du til problemet?

> Slå VM fra! - Især hvis du også har Photoshop installeret. Slå også 'Show
> latest...' fra i Apple Menu Options. Det vil også øge stabilityeten noget.
> Allerhelst skulle du bruge FinderPop og helt slette AMO.

Foreløbig kører jeg både med VM til og fra. Uden VM bliver jeg nødt til
at åbne og lukke programmer hele tiden når jeg laver websites med
GoLive, 3 browsere, grafikprog. etc. Jeg skal ha' noget mere ram!

FinderPop bruger jeg allerede med største fornøjelse.

Tak - skriver tilbage om det virker.

Fra : Jesper

Dato : 16-02-01 13:07

Hvad er AMO forresten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-02-01 14:21

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Hvad er AMO forresten

Apple Menu Options

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-02-01 19:03

Hej Jesper

AMO = Apple Menu Options. - På dansk Apple Menuvalg. Kontrolpanelet, der styrer
de hierakiske menuer i arkivlinien.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-02-01 18:59

Hej Jesper

Jesper wrote:

> Ja - men jeg bruger det ikke og har derfor slettet dertilhørende iomega
> udvidelser. Men ASLM Preferences er nu fjernet.

> OK Kender du til problemet?

Problemet er et firmware problem. Så du skal hente den firmware opdatering, der
er på Apples hejmmeside. Der er svjh også en technote omkring problemerne med
indbygget zipdrev og G3.

> Foreløbig kører jeg både med VM til og fra. Uden VM bliver jeg nødt til
> at åbne og lukke programmer hele tiden når jeg laver websites med
> GoLive, 3 browsere, grafikprog. etc. Jeg skal ha' noget mere ram!

Med 192mb RAM burde du kunne køre uden VM. Nogle af problemerne kan godt skyldes
det, at Adobes programmer laver deres egen virtuelle swapdisk, når de er aktive,
og den konflikter med Apples VM.

En mulighed kunne være, at du enten med Conflict Catcher eller Udvidelseskontrol
lavede et startsæt, der kun indeholder de ting, du skal/vil bruge, når du
arbejder med de store grafiske programmer. Fx. har jeg på min 9.1US lavet et sæt
med CC specielt beregnet på de grafiske programmer - Photoshop og Freehand, hvor
så alt andet unødvendigt er slået fra. Det har givet mig et spillerum mht. RAM
på mere end 30mb.. (jeg har kun 128mb i min G3/233DT), - og + 30mb er noget, der
kan mærkes!

> FinderPop bruger jeg allerede med største fornøjelse.

OK, men enten skal du også slå Apple Menuvalg fra eller helt slette den. FP har
samme funktion i indstillingerne.

Fra : Jesper

Dato : 16-02-01 21:45

> Problemet er et firmware problem. Så du skal hente den firmware
> opdatering, der er på Apples hejmmeside. Der er svjh også en technote
> omkring problemerne med indbygget zipdrev og G3.

? - gælder det også min rev. 2? Har du en specifik adresse til den
firmware - jeg har ikke umiddelbart kunnet finde noget.

> Med 192mb RAM burde du kunne køre uden VM. Nogle af problemerne kan godt
> skyldes det, at Adobes programmer laver deres egen virtuelle swapdisk, når
> de er aktive, og den konflikter med Apples VM.

OK - jeg er heller ikke spor i tvivl om at ingen VM er bedst. Jeg tror
jeg bruge mit overtræk til en ekstra 128 mb klods. Jeg kan bare købe
almindelig standard PC100 RAM - ik'?

> [...]
> fra. Det har givet mig et spillerum mht. RAM på mere end 30mb.. (jeg har
> kun 128mb i min G3/233DT), - og + 30mb er noget, der kan mærkes!

Jeg er doven - så jeg må ha' noget mere RAM. Jeg gider ikke vente på at
mac'en genstarter - og i øvrigt tager jeg tit et lille spil imens jeg
arbejder alvorligt

> OK, men enten skal du også slå Apple Menuvalg fra eller helt slette den.
> FP har samme funktion i indstillingerne.

I get the point!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-02-01 00:19

Hej Jesper

Jesper wrote:

> ? - gælder det også min rev. 2? Har du en specifik adresse til den
> firmware - jeg har ikke umiddelbart kunnet finde noget.

Her er et par stykker:
About Firmware Update Utilities:
<http://asu.info.apple.com/swupdates.nsf/artnum/n10050>
G3 Firmware Update 1.1:
<http://asu.info.apple.com/swupdates.nsf/artnum/n11361>
G3 CD Update 2.0:
<http://asu.info.apple.com/swupdates.nsf/artnum/n11130>

> OK - jeg er heller ikke spor i tvivl om at ingen VM er bedst. Jeg tror
> jeg bruge mit overtræk til en ekstra 128 mb klods. Jeg kan bare købe
> almindelig standard PC100 RAM - ik'?

Det kan du, men du må ikke gå højere end 128mbits hastigheden. Du kan også
bruge PC 133, hvis den også arbejder med 128mbits. Prøv at kigge på
<http://www.chippen.dk>. Jeg har set 128mb PC 100/8ns til 440kr. og 256/8ns til
930kr. - inkl. moms og med livsvarig garanti.

> Jeg er doven - så jeg må ha' noget mere RAM. Jeg gider ikke vente på at
> mac'en genstarter - og i øvrigt tager jeg tit et lille spil imens jeg
> arbejder alvorligt

Nå ja, - hver sin lyst -) - men det er da altid rart med en pause en gang
imellem...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-02-01 23:33

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> AFSTEMNING!!!!!!!!!!
>
> Hvad mener du om Mac OS 9.1, hvis du har prøvet det og evt. bruger det
> til daglig? Giv karakter:
>
> 0 = dybt elendig
> 1 = skidt
> 2 = OK
> 3 = god
> 4 = excellent!
>
> Giv karakterer for:
>
> Hastighed:
> Stabilitet:
> generel problemfrihed:
> generelt indtryk:

Hvis jeg skal sammenligne med andre mac OS versioner jeg har prøvet
(alle siden 7.51, bortset fra 7.6x)

4
4
4
4

Gælder både dk og us version (kun afprøvet på min iBook) Ikke et eneste
crash eller problem med at vågne siden jeg opgraderede. Jeg slukker
stort set aldrig iBook'en - istedet putter jeg den i søvn og synger en
pervers godnat vise.

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-02-01 08:19

In article <1eow8d2.12nsidc1ms63gkN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> istedet putter jeg den i søvn og synger en pervers godnat vise.

Kan vi få teksten?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-02-01 15:21

Hej Martin

- Mon ikke det må være noget i retnig af.....
"Sov nu sødt og roligt, min lille skønne Mac,
Sov og hvil dig, for ellers kommer den stygge
Windows og stjæler din ro og hvile" -))))

-) mvh. Erik Richard

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 16-02-01 00:38

> [...]

> AFSTEMNING!!!!!!!!!!
>
> Hvad mener du om Mac OS 9.1, hvis du har prøvet det og evt. bruger det

Hastighed: 4
Stabilitet: 3
generel problemfrihed: 4
generelt indtryk: 4

Computer: Powermac 7500/G3/400 80 MB RAM

Jeg har intet at udsætte på OS 9.1 hastighed, den er hurtig, den er
rimelig stabil men det er ikke OS X, jeg har nul problemer med den og
mit generelle indtryk er meget positivt, eneste minus jeg kan finde er
at den æder mere RAM end forgængerne, 80MB RAM er uden RamDoubler 9.01
eller virtuel hukommelse for lidt.

--
Jesper Oersted
"Tak til - beklager, navnet forsvandt i da Outlook Express

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 16-02-01 01:02

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> eneste minus jeg kan finde er at den æder mere RAM end forgængerne, 80MB
> RAM er uden RamDoubler 9.01 eller virtuel hukommelse for lidt.

Andre har nævnt at den skulle kunne klare sig med kun 32 M, og at 9.0
krævede 48 [slog lige op under Finder; har kræver MacOS 22 M mens
MacSOUP æder 19.6 M]. Så nu bliver jeg lidt forvirret.

Jeg har i øvrigt sendt bestillingen på CD-ROMen, men endnu ikke modtaget
den.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 16-02-01 01:39

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> [...]
> MacSOUP æder 19.6 M]. Så nu bliver jeg lidt forvirret.
>
> Jeg har i øvrigt sendt bestillingen på CD-ROMen, men endnu ikke modtaget

Selve OS 9.1 æder 43MB hos mig uden VM, jeg har dog også installeret
nogle tredieparts udvidelser der æder systemram så som True Finder
Integration

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 16-02-01 03:44

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> Selve OS 9.1 æder 43MB hos mig uden VM, jeg har dog også installeret
> nogle tredieparts udvidelser der æder systemram så som True Finder
> Integration

En dag laver jeg nogle opstarts test med og uden VM med forskellig mænde
ram installeret i maskinen. Jeg er rimelig overbevist om at systemets
ram forbrug er meget dynamisk og forholdsvis afhængigt af den
installerede ram mængede.

Er der nogen som har forsøgt dette, for jeg gider faktisk efterprøve
dette! Er jeg helt galt på den?
--
Venligst Michael Tysk-Andersen

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 16-02-01 01:29

Jesper Ørsted wrote:

> [...]

Jeg har endnu ikke oplevet noget negativt i den lille måneds tid jeg har
haft MacOS 9.1 - det kører åbenbart bedre end 9.0.4 - programmerne åbner
også hurtigere.
iTunes får topkarakter!
MRJ nåååh
MEN: der er kun tale om en "opdatering" af 9.0 - der skal nye boller på
suppen: Mac OS X.
I alt - uden at overdrive: 3

/Ulrich

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 16-02-01 01:41

Ulrich Oswald <Ulrich@telia.com> wrote:

> [...]
> iTunes får topkarakter!
> MRJ nåååh
> MEN: der er kun tale om en "opdatering" af 9.0 - der skal nye boller på

Ja jeg elsker også iTunes selvom jeg har SoundJam , dens brugerflade
sparker røv.

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 16-02-01 03:38

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> AFSTEMNING!!!!!!!!!!
>
> Hvad mener du om Mac OS 9.1, hvis du har prøvet det og evt. bruger det
> til daglig? Giv karakter:
>
> 0 = dybt elendig
> 1 = skidt
> 2 = OK
> 3 = god
> 4 = excellent!
>
> Giv karakterer for:
>
> Hastighed:
> Stabilitet:
> generel problemfrihed:
> generelt indtryk:

Sjov ide

Har netop opgraderet fra 8.6DK til 9.1DK. I forhold til 8.6 er den både
hurtigere og vesentlig mere stabil. Tingene virker sammenhængende og har
ikke endnu givet problemer. Dog er der noget fniller med iTunes sammen
med cubase. Jeg har endnu ikke dykket ned i hvad der er galt, blot
konstateret at de to ikke har det særlig rart med hinanden. Debuggeren
virker bedre end jeg tidligere har oplevet under andre systemer. IE går
dog stadig ned for et godt ord (eller hvad det nu er der får den til at
crashe).

Karaktere:
4
3 - der er stadig ting der tvinger maskinen i knæ, måske det mest er mit
uhæmmede brug af skrifter og mærkelige 3. parts udvidelser.
3 - mest på grund af cubase><iTunes.
4 - Virker som det bedste system jeg kommer til at bruge...

Konfiguration: Beige G3/266MT 192mb ram, systemet sluger 44,5 uden VM

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 17-02-01 12:25

Ditte & Nicolai <roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Har netop opgraderet fra 8.6DK til 9.1DK. I forhold til 8.6 er den både
> hurtigere og vesentlig mere stabil.
Hm, det kunne jo være, at man skulle overveje det.

Mine største betænkeligheder går på Cubase, der har det med kun at
fungere sammen med en enkelt systemversion eller to. Og jeg har ikke den
store lyst til at punge ud til en ny version af Cubase, da der ikke er
sket det store med hensyn til Score-delen, som jeg bruger mest for
tiden.

Mit spørgsmål er derfor: Kan Cubase VST Score 4.1 bruges med MacOS 9.1?

> Dog er der noget fniller med iTunes sammen med cubase.
Er det alvorligt? Eller med andre ord: Hvad er problemerne?

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 18-02-01 02:44

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> [...]
> tiden.
>
> Mit spørgsmål er derfor: Kan Cubase VST Score 4.1 bruges med MacOS 9.1?

Cubase 4.1 burde fungere fint med 9.1. Jeg bruger 4.0.

> Er det alvorligt? Eller med andre ord: Hvad er problemerne?

Som sagt ved jeg ikke præcis hvor det er tråden knækker, men har jeg
cubase åbent og derefter åbner iTunes, starter den bare ikke? Jeg kan så
godt force quite iTunes og arbejde videre uden problemer... I den
omvendte situation er der ingen problemer, altså først iTunes og
derefter cubase. Så det virker som et lille problem. En anden ting er
valg af input source. Jeg har en Beige G3'er med indbygget av kort, og
der er nogle få gange jeg har oplevet problemer med at vælge indgangen
via kontrolpanelet lyd. Altså igen har jeg cubase åbent og derefter
skifter jeg lydindgang. Så lige nu sørger jeg bare for at skifte indgang
inden jeg åbner cubase, så virker alt upåklageligt. Men stabiliteten af
systemet er god. Jeg oplevede flere pludselige nedlukninger af cubase
under 8.6 end jeg har haft med 9.1 (ingen indtil nu) men jeg har heller
ikke haft 9.1 i mere end 8 dage...

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-02-01 03:46

Hej Peter

OK, jeg vil dele den op på de tre maskiner, jeg kører med...

PowerMac 7200/90/56mb RAM Mac OS 9.1US, ConnorPRO SCSI-2 5400rpm HD
3 Hastighed:
4 Stabilitet:
4 generel problemfrihed:
4 generelt indtryk:

PowerMac 7600/120/64mb RAM, Mac OS 9.1US, Quantum Fireball FastSCSI-2
7200rpm HD
4 Hastighed:
4 Stabilitet:
4 generel problemfrihed:
4 generelt indtryk:

PowerMac G3/233DT/128mb RAM, Mac OS 9.1DK, Quantum Fireball ATA100/7200rpm
HD
4 Hastighed:
4 Stabilitet:
4 generel problemfrihed:
4 generelt indtryk:

PowerMac G3/233DT/128mb RAM, Mac OS 9.1US, Quantum Fireball ATA33 5400rpm
HD
3 Hastighed:
4 Stabilitet:
4 generel problemfrihed:
4 generelt indtryk:

Men Peter, du er svær at overbevise -)))
mvh. Erik Richard

Fra : Karl Antz

Dato : 16-02-01 08:28

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> AFSTEMNING!!!!!!!!!!
>
> Hvad mener du om Mac OS 9.1, hvis du har prøvet det og evt. bruger det
> til daglig? Giv karakter:
>
> 0 = dybt elendig
> 1 = skidt
> 2 = OK
> 3 = god
> 4 = excellent!
>
> Giv karakterer for:
>
> Hastighed:
> Stabilitet:
> generel problemfrihed:
> generelt indtryk:

hastighed = 4
stabilitet = 3
gen problemfrihed = 4
gen indtryk = 4

hukommelsesforbrug med en MASSE ekstra udv./kpan.
uden VM på en G4/450 MP: 72MB

hukommelsesforbrug med nedbarberet system med VM på en 8200
(bruges som http/ftp-server): 17MB

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-02-01 08:59

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Giv karakterer for:
>
> Hastighed:
3 (én eller anden gang kommer der vel noget der er hurtigere ...)

> Stabilitet:
3 (IE har tvunget den i knæ en enkelt gang.)

4

> generelt indtryk:
4

RAM-forbrug:
På en 8500 m. G3 kort, 160MB RAM, VM ikke slået til: Ved opstart 34 MB.
Stiger typisk til 41 MB efter surfing, printning osv.

Martin

Fra : Simple

Dato : 16-02-01 14:17

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> AFSTEMNING!!!!!!!!!!
>
> Hvad mener du om Mac OS 9.1, hvis du har prøvet det og evt. bruger det
> til daglig? Giv karakter:
>
> 0 = dybt elendig
> 1 = skidt
> 2 = OK
> 3 = god
> 4 = excellent!
>
> Giv karakterer for:
>
> Hastighed:
> Stabilitet:
> generel problemfrihed:
> generelt indtryk:

9.0.4 lavede nogle grimme ting, heriblandt en Temporary Items folder,
som kunne risikere at fylde harddisken op med usynligt skrald. Den er
tilsyneladende væk.

Der opstod jævntligt en fejl på een af mine harddiske, som jeg har set
magen til hos en række kunder. Den fejl er tilsyneladende forsvundet.

Fejlen med langsomme menu'er i Quark Xpress er tilsyneladende
forsvundet.

Den har 9.0.4's fordele og har rettet dens fejl. Så den skal vel have en
3'er over hele linien.

Stig

Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-02-01 16:41

Hastighed: 4
Stabilitet: 3
generel problemfrihed: 3
generelt indtryk: 3

--
René

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 16-02-01 20:39

> [...]

> til daglig? Giv karakter:
>
> 0 = dybt elendig
> 1 = skidt
> 2 = OK
> 3 = god
> 4 = excellent!
>
> Giv karakterer for:
>
> Hastighed:
> Stabilitet:
> generel problemfrihed:
> generelt indtryk:
>
> --
> - Peter
>
> http://www.titancity.com/lib/
> - et friere, billigere og BEDRE Danmark!

3
4
4
4

//Emil Jelstrup

Fra : Ronty

Dato : 16-02-01 22:50

Jeg vil give den 4,9. Jeg har installeret den engelske version på min Cube
og det virker upåklageligt + der er sket en væsentlig stor hastigheds
forøgelse...

in article 1eow44o.1ctmv1y1w86zm0N@25.ppp1-8.worldonline.dk, DJ Supreme /

Fra : Den Store Grønne Øgl~

Dato : 17-02-01 16:03

Ronty <ronty@samfundsnasser.dk> wrote:

> Jeg vil give den 4,9. Jeg har installeret den engelske version på min Cube
> og det virker upåklageligt + der er sket en væsentlig stor hastigheds
> forøgelse...

OK, 4,9 ligefrem?! :))