Elektrolux køleskab findes der en sikring~
Fra : J.Pedersen

Dato : 27-07-02 18:48

Hej...
jeg er løbet ind i et problem, efter det voldsomme tordenvejr i uge 28 holdt
mit køleskab i min cv op med at fungere på 220 volt. det virker fint på gas
og 12 volt.alt andet el i cv fungerer fint. derfor var jeg interesseret i at
høre om nogen kender til om der evt. findes en sikring på et sådant
køleskab...det er model 1984....da jeg ikke kan finde nogen sikring...vil
blive utrolig glad hvis nogen kunne hjælpe....

På forhånd tak.... Jan

Fra : Ole M

Dato : 29-07-02 17:18

Tja lyn er noget slemt noget, men sådan et køleskab virker jo ved at en
varmetråd får tilført noget spænding, i det her tilfælde ca 230 Volt.
Hvis man har mulighed for at måle modstanden med et Ohm meter, har man
mulighed for at undersøge om dette varme legeme er afbrudt, der skal nok
være en modstand på ca noget i retning af 400-500 Ohm, uden at være sikker.
Det næste er at kontrollere om termostaten er ok, det er bare en temperatur
følsom afbryder, som afbryder strømmen.
Jeg tror ikke der er en sikring, med mindre der sidder en overhednings
sikring et eller andet sted, det er sådan en dims der sidder i kaffemaskiner
eller ligende.
Så du skal nok igang med Ohm meteret og se hvor elastikken knækker.
Dette brev er ment som en venlighed, hvis du er klar over det jeg skriver,
så bare se bort fra min henvendelse.

Med venlig hilsen
Ole