Aktivering af swing komponent
Fra : Jens Cortsen

Dato : 15-02-01 20:10

Hej!

Hvordan kan man f.eks. ændre en setText("?") værdi for en Label
komponent fra en anden class, end den hvor kaldet kommer fra?

Tak JC

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 15-02-01 22:49

> Hvordan kan man f.eks. ændre en setText("?") værdi for en Label
> komponent fra en anden class, end den hvor kaldet kommer fra?

Hvis jeg ellers forstår dig ret, kan du lave en ny klasse, som nedarver
fra Label og
ændrer implementationen af setText:

class MyLabel extends Label
{
public void setText( String str )
{
if( str.equals("?") )
{
super.setText( ", if you don't mind me asking?" );
}
else
{
super.setText( str );
}
}
}

Ulrik Magnusson

--
"Look! Ducks in the lake"
'Agent Cooper' in Twin Peaks - Lynch, 1990

Fra : Thomas Sejr Jensen

Dato : 15-02-01 23:00

Du kan lave en metode som nedenstående i frame-klassen:
public void opdaterDinLabel(String s)
{
label.setText(s);
}
(Eller lave din label-attribut public hvis du ikke går så meget op i
OO-principper) og så sende en reference til frame-klassen med rundt til alle
andre klasser.
Du kan slippe for referencen til frame-klassen ved at lave metoden som
klassemetode (static), men det vist ikke så pænt.

Fra : Johnni N. Jørgensen

Dato : 17-02-01 01:39

Du kunne også bare lave Label'en statisk...

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 17-02-01 03:25

> Du kunne også bare lave Label'en statisk...

Hvad mener du?

Ulrik Magnusson

--
DEUTSCH: You two have some sick sex thing?
BARTON: Sex?! He's a MAN! We WRESTLED!