Gemme objekter i fil
Fra : Mads N.

Dato : 29-07-02 11:23

I Java er der en funktion der hedder Serialize, hvormed man kan
streame objekter til en fil.

Findes der noget lignende til Delphi??

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 30-07-02 11:21

Hej, MAds.

Sådan noget som:

WriteComponentResFile(SaveDialog1.FileName,ActiveMDIChild);

har jeg da brugt med perfekt resultat.

Gunnar Martensen

Fra : Mads N.

Dato : 31-07-02 08:49

Hej Gunnar

Ja, men det er jo "kun" til komponenter. Jeg leder efter en måde at
gemme instanser af hjemmelavede objekttyper... Nogen ideer?

/M

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 31-07-02 14:03

Så skal du bare lade dit objekt arve fra TComponent i stedet for
TObjekt. Det bliver det ikke dårligere af

Fra : Mads N.

Dato : 31-07-02 15:44

Hmm.. Nu har jeg prøvet det, men jeg synes ikke det hjælper, i fh.t.
hvad jeg gerne vil.

Hvis nu jeg har en form, og jeg runtime opretter f.esk. en memo som
child, og jeg skriver lidt i den.

Så ville jeg gerne kunne gemme dette og hente det ind senere.

/M

Fra : Thor

Dato : 05-08-02 21:17

Jamen skal du så ikke bare gemme indholdet af memofeltet istedet for:

memo1.lines.savetofile('test');
memo1.lines.loadfromfile('test');

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 03-08-02 18:21

Hej igen, Mads.

Det er vi absolut ikke enige om.
Jeg har brugt funktionen til at gemme en TForm, som var spækket med
hjemmelavede objekter.

Gunnar