UDP pakker
Fra : Harald

Dato : 26-07-02 21:15

Hej

Jeg skal lave et program der sender en UPD pakke til ca. 3500 servere i hele
verden, hver server svarer så tilbage med mellem 1 og 4 UDP pakker. At sende
pakkerne er jo ikke noget problem men kort tid efter de er sendt og stadig
mens jeg er ved at sende begynder UDP pakkerne at vælte ind fra de
forskellige servere. Spørgsmålet er så kan man regne med at modtage alle de
ankomne pakker eller vil en stor del af dem gå tabt fordi der simpelthen
kommer for mange, og dem der går tabt hvor går de tabt henne. TDC har vel
ingen problemer med at modtage dem så det må jo være fra TDC og ud til mig
de mistes?

De data jeg sender til serverne fylder ca. 10 byte mens hver server svarer
tilbage med total ca. 550 byte fordelt på 1-4 pakker.

Jeg har ikke lavet programmet endnu da jeg lige ville hører andres meninger
først, men hvis man skal forvente at miste en del ankomne pakker hvad vil så
være den bedste metode til at undgå dette?

Mvh

HK

Fra : fkb

Dato : 27-07-02 08:36

hej der.......

"Harald" <swobu@kroning.dk> wrote in message
> [...]
> ingen problemer med at modtage dem så det må jo være fra TDC og ud til mig

Nej......du kan ikke regne med at de kommer allesammen.....de kan forsvinde
mange steder....
hvis du vil være sikker paa at modtage de data du gerne vil er du nød til at
bruge en TCP-forbindelse(eller lave en form for check selv)

> De data jeg sender til serverne fylder ca. 10 byte mens hver server svarer
> tilbage med total ca. 550 byte fordelt på 1-4 pakker.

hvad er det til ??? lyder som om du maaske skulle overveje noget SOAP.....

Fra : Harald

Dato : 27-07-02 11:49

"fkb" <finnb@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge en TCP-forbindelse(eller lave en form for check selv)

> hvad er det til ??? lyder som om du maaske skulle overveje noget SOAP.....

Det er spil servere jeg sender til og de sender så info tilbage om det
igangværende spil. Ved ikke lige hvad SOAP er men de servere jeg sender til
kan kun benytte UDP.

Mvh
HK

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 14-10-02 10:25

Det lyder som om at du vil spørge et antal spilleservere, hvad de laver. Du
bliver nødt til selv at styre data trafikken - du kan f.eks. sende en masse
udp pakker ud, og når du så har modtaget den første bølge med svar, så har
du en ide om, hvad båndbredden er, hvor mange pakker, der kommer tilbage
osv., og så kan du sende en ny forespørgsel.

Hilsen,

Lars Dybdahl.

--

Dybdahl Engineering: http://dybdahl.dk/