java.sql.SQLException: Bigger type length ~
Fra : Camilla Mai Ryskjær

Dato : 29-07-02 08:03

Hej alle

Jeg er ved at blive godt hysterisk, men jeg er jo også kvinde ;)

Mit problem/udfordring ligger i at jeg kalder en PL/SQL pakke der
henter noget data fra en tabel. Jeg henter specifik kolonner og
bruger ikke *.

Kolonnerne består af:
id : number
username : varchar2
password : varchar2
type: char[1]
cta: cahr[1]

Fejlen kommer i mit callablestatement hvor den smider en

java.sql.SQLException: Bigger type length than maximum

som følge af den fejl bliver der også smidt andre fejl, såsom:

java.sql.SQLException: ORA-03106: fatal two-task communication
protocol error

java.sql.SQLException: Io exception: Protocol violation

Jeg vil lige gøre opmærksom på at fejlen IKKE opstår hvergang
pakken kaldes, men kun nogle gange 1/3 gange, tror jeg.

Er der nogen der kan hjælpe?

/ Camilla Mai Ryskjær

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 08:10

Camilla Mai Ryskjær <milla@post6.tele.dk> writes:

> Jeg vil lige gøre opmærksom på at fejlen IKKE opstår hvergang
> pakken kaldes, men kun nogle gange 1/3 gange, tror jeg.

Hvilken version af Oracle bruger du, og hvilken version af
JDBC-driverne?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Camilla Mai Ryskjær

Dato : 29-07-02 08:22

On 29 Jul 2002 09:09:44 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Hvilken version af Oracle bruger du, og hvilken version af
>JDBC-driverne?

Oracle 8.1.7.0.0

JDBC driverne er de seneste jeg har hentet oracle classes12.zip,
men jeg ved ikke hvilket versionsnummer de har. Jeg fandt et
sted, hvor de foreslog at man opdateret JDBS driverne.

/Camilla

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 08:44

> Oracle 8.1.7.0.0

> men jeg ved ikke hvilket versionsnummer de har. Jeg fandt et
> sted, hvor de foreslog at man opdateret JDBS driverne.

Hent de nyeste til Oracle 9i, og se m det hjælper. Jeg har aldrig set
dit problem.

Herudover kan der være patches til selve Oracle, men se nu om en
odpatering ikke kan gøre det.<
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Camilla Mai Ryskjær

Dato : 29-07-02 10:47

On 29 Jul 2002 09:44:29 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Hent de nyeste til Oracle 9i, og se m det hjælper. Jeg har aldrig set
>dit problem.

Erg jort det, hjalp desværre ikke :(
>Herudover kan der være patches til selve Oracle, men se nu om en
>odpatering ikke kan gøre det.<

Det jeg ikke forstår er at jeg klader pakken med samme parametre
hvergang og det kun er nogle gange den fejler!

/Camilla

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 11:04

Camilla Mai Ryskjær <milla@post6.tele.dk> writes:

> Det jeg ikke forstår er at jeg klader pakken med samme parametre
> hvergang og det kun er nogle gange den fejler!

Er der flere fysiske Oracle servere i et cluster, på den SID du tilgår?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Camilla Mai Ryskjær

Dato : 29-07-02 11:09

On 29 Jul 2002 12:04:03 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Er der flere fysiske Oracle servere i et cluster, på den SID du tilgår?
Nej
/Camilla

Fra : Morten

Dato : 29-07-02 08:42

Camilla Mai Ryskjær wrote:

> [...]
> protocol error
>
> java.sql.SQLException: Io exception: Protocol violation

Kan du fremprovokere fejlen i sqlplus?

Fra : Camilla Mai Ryskjær

Dato : 29-07-02 08:50

On Mon, 29 Jul 2002 09:42:16 +0200, Morten <usenet@kikobu.com>
wrote:

[snip]

>Kan du fremprovokere fejlen i sqlplus?

Desværre ikke, så det må nok ligge i JDBC broen?
/Camilla

Fra : Morten

Dato : 29-07-02 09:16

Camilla Mai Ryskjær wrote:
> On Mon, 29 Jul 2002 09:42:16 +0200, Morten <usenet@kikobu.com>
> wrote:
>
> [snip]

> Desværre ikke, så det må nok ligge i JDBC broen?

Tjoh :) Hvis du har adgang til metalink tror jeg at det er et godt
sted at lede.

ORA-3106 can result from incompatibility between the client application
and the RDBMS server, such as version incompatibilities, or a client
trying to use a feature not supported by the database kernel. Reference
Note:2062411.102, Two-Task Common Errors, for different things to check.

Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 29-07-02 20:20

Har du set efter, om det samme kald resulterer i fejl hele tiden, eller om
et bestemt kald både kan positivt og negativt resultat?

Daniel J.

Fra : Camilla Mai Ryskjær

Dato : 29-07-02 11:30

On Mon, 29 Jul 2002 12:20:03 -0700, "Daniel Jacobsen"
<dj@g-a-f.dk> wrote:

>Har du set efter, om det samme kald resulterer i fejl hele tiden, eller om
>et bestemt kald både kan positivt og negativt resultat?
>
>Daniel J.

Det er det samme nøjagtig det samme kald, som bliver lavet og som
fejler "ind imellem".

Nogle gange kommer der en java.sql.SQLException: Refcursor value
is invalid efter java.sql.SQLException: Bigger type length than
maximum.

Jeg er sgu' ved at få grå hår i hovedt, har prøvet at løse
problemet i en hel uge. Suk

/Camilla

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 11:32

> [...]

> maximum.
>
> Jeg er sgu' ved at få grå hår i hovedt, har prøvet at løse

Husker du at lukke forbindelsen pænt efter dig når du er færdig?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Camilla Mai Ryskjær

Dato : 29-07-02 11:41

On 29 Jul 2002 12:31:36 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>Husker du at lukke forbindelsen pænt efter dig når du er færdig?

Det er en af de ting jeg har tænkt meget over. Jeg benytter en
lidt "fucked up" connection manager, da jeg er ved at
vedligeholde et eksisterende system. Det hænder ind i mellem at
der for mange processor kørrende, men i så fald plejer Oracle at
smide en max number of processor reached! Jeg checker hele tiden
for hvor mange processor der og det ser lige pt. ikke slemt ud.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 17:04

> [...]

> smide en max number of processor reached! Jeg checker hele tiden
> for hvor mange processor der og det ser lige pt. ikke slemt ud.

Overvej at bygge systemet om så det bruger den connection pooling som
Oracle 9i driverne tilbyder. Jeg har brugt det med gode resultater
mod en Oracle 7, så det skulle også gerne virke fint hos dig.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Berg

Dato : 01-08-02 20:21

Hej Camilla,

> Mit problem/udfordring ligger i at jeg kalder en PL/SQL pakke der
> henter noget data fra en tabel. Jeg henter specifik kolonner og
> bruger ikke *.
[..]
> Fejlen kommer i mit callablestatement hvor den smider en
>
> java.sql.SQLException: Bigger type length than maximum

Du kunne eventuelt prøve at poste lidt af koden og resten af stack tracet -
måske det kan give flere ideer om hvad problemet er.

Sker det for specifikke rækker i en tabel?

Mvh Michael

Fra : Camilla Mai Ryskjær

Dato : 05-08-02 07:24

On Thu, 1 Aug 2002 21:21:28 +0200, "Michael Berg"
<michael.berg@i-seven.REMOVE_THIS.dk> wrote:
[snip]

>Du kunne eventuelt prøve at poste lidt af koden og resten af stack tracet -
>måske det kan give flere ideer om hvad problemet er.
>
>Sker det for specifikke rækker i en tabel?
>
>Mvh Michael

Hej

Jeg har fået løst problemet. Fejlen opstod kun i en enkelt pakke,
så jeg kiggede java coden igennem. Selve connection objectet, var
blevet erklæret som en global variable og blevet sat på et eller
andet tidspunkt. De andre metoder i javaklassen brugte en
getConnection metode hvorimod den metode hvor jeg havde problemet
brugte den globale variable, så det lavede jeg jo bare om. Jeg
ved ikke hvad fejlen var, for connection var ikke null og den
blev instanseret korrekt. Mit bud er at oracle har "lukket"
processen/connectionen, da fejlen langt fra var kontinutert. Så
det var ret fedt da jeg igen fik det til at køre.
Fejlmeddeleserne var dog ikke særlig sigende.

/Camilla